Skip to main content

Ik ben voornemens de overstap van Ziggo naar KPN te maken. Ik al jaren een glasvezelaansluiting in de huiskamer maar die is nog nooit in gebruik genomen. Ik heb er vandaag eens naar gekeken maar ik zie nergens de aansluitingen voor de modem etc. 

 

De bovenste iets donkerdere helft is nu een soort cover waar niets in zit. Deze word vervangen door een kastje waar elektronica in zit en een aansluiting. 


Ah, dus als ik het goed begrijp moet er een monteur bijkomen om een en ander te instaleren?


Ja klopt 2 minuten werk

 


Thanks voor de info, dit moet ik dus wel vermelden als ik mij aanmeld bij de KPN?


Thanks voor de info, dit moet ik dus wel vermelden als ik mij aanmeld bij de KPN?

Nee. Dat weet KPN.


Hoi @Yep123, welkom op onze community! Ik zie dat je vraag al beantwoord is! Je kunt gewoon bestellen, er zit dan standaard een monteur bij. Je krijgt daar dan nog bericht over.

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


Ik heb nog wel een vraag, ik maak gebruik van de TP-link deco p9 wifi punten. Gaat dit ook werken met de KPN router? dat scheelt weer wifi punten huren


Ik heb nog wel een vraag, ik maak gebruik van de TP-link deco p9 wifi punten. Gaat dit ook werken met de KPN router? dat scheelt weer wifi punten huren

Ja.


Ja @Yep123 , jouw  wifipunten kunnen echter niet samenwerken (mesh) met de router, dus je kunt de wifi op de router beter uitschakelen.

 


Ok, helemaal begrijp ik dit niet, het is dus niet plug and play.

 

 


Ok, helemaal begrijp ik dit niet, het is dus niet plug and play.

Gewoon achter de KPN Box hangen met een UTP kabel en het werkt. Wat Jan bedoeld is dat de Deco's niet automatisch de netwerknaam van de KPN Box overnemen.


Ok, ik ben niet helemaal duidelijk geweest, ik kan de deco's van iemand overnemen dus gebruik ze nu nog niet. Ik heb nu Ziggo en een ziggo versterker op de 1e verdieping en 1 op zolder, prima wifi. Op zolder is een ps5 die per draad is aangesloten op de modem/router van Ziggo die in de huiskamer staat. De kabel komt daar het huis binnen, ook de glasvezel.  Tv en mediaplayer zijn ook per draad op de router aangesloten.

Als ik het dus goed begrijp in een eventuele nieuwe situatie. De 1e deco per draad op de router van KPN aansluiten, dan de wifi vd router uitzetten, de rest van de deco's verder draadloos verbinden met de 1e deco. Nu rest mij de vraag is er dan nog ruimte om de tv, ps5 en mediaplayer bedraad aan te sluiten? 


Ja. De KPN Box heeft 4 LAN poorten. En als dat te weinig is gebruikt u een switch. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2452734/switch-tp-link-tl-sg105e/?soPos=2335

Die zijn er ook met 8 poorten, 16 poorten of zelfs nog veel meer poorten. U kunt ook meerdere switchen gebruiken, naast elkaar of achter elkaar. De mogelijkheden zijn eindeloos. Al zou u 100 tv's en mediaspelers aan willen sluiten, het kan.


Als u boven op zolder ook een switch gebruikt, dan kunt u de ps5 en de Deco daar beide bekabeld aansluiten. 


Ten eerste allemaal hartelijk dank voor al de reacties

Ik ga het even samenvatten, kijken of ik het goed begrijp. 

Wanneer ik de router van kpn krijg, instaleren, dan de 1e deco bedraad op de router en dan de deco installeren, naderhand wifi vd router uitzetten. De. Op de deco zitten 2 wlan poorten dus de wlan naar zolder kan daar ook op worden aangesloten en de ps5 kan dan op de 2e poort vd de deco pp zolder. De deco op de overloop kan gewoon draadloos. Als laaste kan ik voor de tv en mediaplayer die beneden staan de 2 wlan poorten van de kpn router gebruiken.

 


Reageer