Skip to main content

Glasvezel (uiteraard ingehuurde-) mannen hebben 2 vreemde witte doosjes gemonteerd aan de verkeerde kant van mijn huurwoning. Hoezo? Nou, er zit nl NIETS, geen stroom, geen aansluitpunt voor de Devolo’s (Data via stroomnet adapters) en ook mijn Fritz!box (modem/router/wifi) staat bij de meterkast rechts.

Zal ik nu gewoon blind een glasvezel abo nemen en kijken wat er gebeurt? Wie heeft ook zoiets?

Dag @Robbert-Jan kan je een foto plaatsen van de situatie?


Hallo @Robbert-Jan heb jij toestemming gegeven voor aanleg en is er bij jou niet een schouwer geweest voor de beste plek van de aansluiting. Kun je eens een foto plaatsen, want 2 doosjes komt me vreemd over. In de regel wordt er 1 geplaatst.

 


Net door KPN contractors geinstalleerd, links in het huis
Beetje rommelig idd, er wordt verbouwd, maar dit is bestaand aan de andere kant van het huis, rechts

OK, dit is het, en nee er is niemand ooit langsgeweest, ik heb wel via de site en telefonisch toestemming gegeven voor aanleg. Tips?


Het linkse kastje zat er al. Dat is van Ziggo. En eigenlijk is het wel begrijpelijk dat KPN zijn kastje er naast zet. Misschien is dat zo met de verhuurder afgesproken. 

Is er helemaal geen stopcontact in de buurt? Wat voor ruimte is het waar het kastje geplaatst is?


Alleen die rechtsboven is aangelegd. De linker is de coax van ziggo.

Beetje raar om het daar te plaatsen als er geen stroom in de buurt is. Zijn die regels vervallen ofzo?

Sowieso, waar is het overleg met de bewoner gebleven? Of is het via de verhuurder gegaan?

Hoe ver is het dichtbijzijnde stroompunt?

KPNnetwerk gaat trouwens over de aanleg. Een KPN monteur van de provider zou dit ook jammer vinden om aan te treffen. 


Het linkse kastje zat er al. Dat is van Ziggo. En eigenlijk is het wel begrijpelijk dat KPN zijn kastje er naast zet. Misschien is dat zo met de verhuurder afgesproken. 

Nope allebei mis, zie je het zaagsel onder het linker kastje? Het zat er echt niet, maar mooi dat je aangeeft dat het Ziggo moet zijn, maar ook dat is raar; KPN monteur installeert Ziggo?!? Ik heb al wat digitaal lopen schelden, maar ik wacht maar gewoon af, alles werkt nu nog goed


Alleen die rechtsboven is aangelegd. De linker is de coax van ziggo.

Beetje raar om het daar te plaatsen als er geen stroom in de buurt is. Zijn die regels vervallen ofzo?

Sowieso, waar is het overleg met de bewoner gebleven? Of is het via de verhuurder gegaan?

Hoe ver is het dichtbijzijnde stroompunt?

KPNnetwerk gaat trouwens over de aanleg. Een KPN monteur van de provider zou dit ook jammer vinden om aan te treffen. 

Doosjes zijn allebei nieuw, maar ach, ik begin alle hoop op constructieve communicatie met mijn oude werkgever - KPN- al op te geven, ik heb echt mijn best gedaan om e.e.a. voor te zijn toen ik zag waar de oranje kabeltjes in de straat uitkwamen. Geen overleg, noch met mijn huurbaas (ken hem goed), noch met mij, niets. Afstand tot een stroompunt is -geschat- een meter of 4,5. Die zijn allebei in gebruik trouwens…..Wat ietsje erger is, is dat de stroom/data adapters-devolo’s- ook in die andere kast (het echte ISRA) zitten alsmede de Fritz!box, er zal dus echt veel omgezet moeten worden om glas mogelijk te maken, niet onmogelijk, maar niet een kwartiertje klus…….

Dank voor je reactie!


Dat linkse doosje zal er al vast wel al een heel poosje zitten. Volgens mij is er zelfs al gedeeltelijk over het kabelgootje heen geverft bij het ververven van de plint.


Hi @Robbert-Jan, welkom hier. 

Wat een nare situatie dat het zo is geplaatst. Was er niemand aanwezig toen het is geplaatst? 

Mijn advies is wel om een bestelling te plaatsen en een monteur te laten komen om het aan te sluiten. Die monteur kan dan constateren of het wel of niet aangesloten kan worden en de nodige stappen ondernemen. Voor een zogenaamde cosmetische verplaatsing worden altijd kosten in rekening gebracht, bij een verplaatsing omdat er anders niet kan worden aangesloten in de regel niet. Dit kan ik echter niet vanuit hier bepalen, daarom is het van belang dat er een monteur langs gaat komen die dit bekijkt. Dit is echter vrijblijvend. Dus stel, in het ergste geval, dat de monteur constateert dat er wel kosten in rekening worden gebracht voor het verplaatsen, dan kan dit altijd worden geweigerd. 

Kortom: voor nu is het belangrijk om bij een provider een bestelling te plaatsen en een monteur langs te laten komen die de situatie bekijkt. 


Dankje, die provider is KPN trouwens 😉