Skip to main content

Ik had beter auteur kunnen worden want na de zoveelste keer bellen naar de helpdesk dat mijn internet ermee kapt is het eindelijk gebeurt. Glasvezel ligt er compleet uit. Ik ben hier al minstens sinds september 2022 mee bezig. 
 

Het begint met de aanloop naar glasvezel, niemand weet wanneer, hoe laat of zelfs waar de glasvezel het huis in komt. Dan plots is de kabel ingegraven en komen ze met 2 man sterk (geen woord Nederlands) om de stronk van een oude “struik” die naast mijn huis staat aan te vallen met een schepje. Want tja hier is de kabel naartoe geboord en daar moet hij het huis in. Ipv te overleggen wordt dit half opgegraven en aangesloten zodat de “monteur” de kabel naar binnen kan trekken. 
 

De kabel wordt uiteindelijk na maanden aangesloten en vanaf het begin zijn er snelheidsproblemen. De behaalde 1 GB wordt logischerwijs niet gehaald maar 120 MB per sec is toch niet juist lijkt mij. Ik moet het kastje maar resetten, en nog een keer en nog vaker. Elke keer daalt de snelheid. 
 

Rond september ga ik de stronk eruit halen en zie tot mijn verbazing dat er geen beschermfolie op de kabel ligt tegen een “schep”, de kabel ligt op maar 10 cm diepte en is beschadigd. Waarschijnlijk door mezelf hoe voorzichtig ik ook gedaan heb met een klein handschepje. Vanaf dit moment geef ik dit door aan KPN Netwerk, het is gemeld en doorgegeven aan de aannemer, internet valt soms weg en doet het daarna een week weer wel. Ondertussen geen monteur geweest, weer bellen, mailen, bellen, mailen etc. Dit gaat maanden door totdat ik besluit KPN om hulp te vragen die alles wederom doormeten en de ene keer is alles goed, de andere keer is het drama. Er moet een monteur komen van KPN Netwerk maar die komt wederom niet ook niet aangestuurd vanuit KPN, ook niet bellen en weer mailen. Tickets worden gesloten omdat een week lang het internet stabiel was. Daarna weer bellen want er komt maar geen reparatie. Elke keer van kastje naar de muur gestuurd worden. Van KPN naar KPN Netwerk en weer terug. Zelfs wanneer ik melding maak dat er na regenbuien problemen zijn met het internet wordt ik niet serieus genomen. 
 

Afgelopen december nog gedreigd dat als ik niet teruggebeld wordt voor 1 januari ik een schep door het KPN Netwerk kast steek die op mijn perceel staat. Het drijft mij werkelijkwaar tot wanhoop dat niemand luisterde en nu zitten we in februari 2023 en het is eindelijk gebeurt. GLASVEZEL LIGT ER UIT!!!

 

Bedankt KPN Netwerk voor het niet luisteren naar mij, de KPN medewerkers en jullie eigen mensen. 
Helaas waren sommige KPN medewerkers te kort door de bocht die alleen protocol volgde en mij met standaard hulp niet konden helpen. 
Voor de enkele medewerker die net even buiten de lijntjes kleurde en hulp boden buiten de lijntje bedankt in ieder geval. 
 

Maar nu zit ik helaas zonder internet met een slim huis die erg dom is geworden door de eigenwijze houding van een slechte organisatie genaamd KPN Netwerk. En helaas moet ik nu een klacht en compensatie gaan indienen bij KPN omdat ik nu al een half jaar geld betaal voor diensten die ik niet kon of half kon afnemen. Morgenochtend is het eerste telefoontje naar KPN Netwerk en die wordt niet vrolijk. 
 

Schandalig dat KPN Netwerk de klanten van KPN zo behandeld. 

Ojee @F1Williams, wat een enorm vervelend verhaal dit 😑

Ik zie inderdaad meerdere storingsbonnen terug die weer gesloten zijn, terwijl je aan bleef geven dat het nog niet opgelost was.

Er is eerder vanavond weer een nieuwe bon aangemaakt en ik heb goede hoop dat het deze keer wel volledig opgelost zal worden, aangezien je verbinding er nu helemaal uit ligt. Er zijn 4 mobiele nummers actief op je adres, zijn jullie er bij gebaat als we daar extra data aan toevoegen (gratis) zodat jullie alsnog online kunnen daarmee?


Ojee @F1Williams, wat een enorm vervelend verhaal dit 😑

Ik zie inderdaad meerdere storingsbonnen terug die weer gesloten zijn, terwijl je aan bleef geven dat het nog niet opgelost was.

Er is eerder vanavond weer een nieuwe bon aangemaakt en ik heb goede hoop dat het deze keer wel volledig opgelost zal worden, aangezien je verbinding er nu helemaal uit ligt. Er zijn 4 mobiele nummers actief op je adres, zijn jullie er bij gebaat als we daar extra data aan toevoegen (gratis) zodat jullie alsnog online kunnen daarmee?

Beste, 

extra data zal heel erg fijn zijn aangezien de kinderen veel digitaal les hebben op dit moment ivm uitval leraren en wij thuis werken dat nu via onze hotspot moeten. Totdat het probleem is verholpen zal dit heel erg fijn zijn. Je collega heeft inderdaad een ticket aangemaakt en wij hopen echt dat KPN achter KPN Netwerk aan gaat betreft dit soort dingen. Alvast bedankt in ieder geval. 


Ik heb op de drie nummers zonder Unlimited een extra bundel gezet. Zij ontvangen hier ook een sms over. Hopelijk is het snel opgelost!


Dankuwel voor uw bericht. 
 

Helaas is de klantenservice van KPN weer in een soort protocol geschoten. Op dit moment wordt er morgenochtend een binnen monteur gestuurd om het kastje door te meten om er achter te komen dat de kabel buiten gebroken is. En dan gaat de binnenmonteur een melding maken naar de buitenmonteur om de schade te herstellen. Dit gaat dus nog langer duren, zoals jullie begrijpen is mijn acceptatie ver te zoeken. 
 

Hoe kan het nou dat een kabelbreuk eerst bekeken moet worden door een binnenmonteur. 


Dit klopt inderdaad. Wij hebben als klantenservice geen mogelijkheid om een buitenmonteur aan te sturen, dat kan helaas alleen de binnenmonteur!


Toch raar want er is al vaker geconstateerd dat er iets niet goed is en ik heb jullie vaker een foto gestuurd dat er een kabelbreuk is. Jullie hebben zelfs KPN NETWERK al eens de opdracht gegeven om te repareren wat mislukt is. Er is al een keer een binnenmonteur geweest die KPN Netwerk heeft ingeschakeld. Er blijft iets fout gaan en ik moet vrij nemen zodat er weer een monteur hetzelfde kan komen bekijken. Ongelooflijk hoe dit systeem zo vastgeroest is dat er niet buiten de box gedacht kan worden. 


Ongelooflijk hoe dit systeem zo vastgeroest is dat er niet buiten de box gedacht kan worden. 

Dat systeem is niet vastgeroest. Dat is expres zo gemaakt.