Skip to main content

Net overstapt op KPN. Probeer Glasvezelkastje op aansluitpunt te schuiven, maar dat gaat niet helemaal. Blijft een stuk over en rood lampje bij “alarm”  Het blauwe klepje kan niet dicht want daar zit de groene aansluitplug in de weg. Mogelijk dat dit plugje 

achter is gebleven van vorige omloopkastje van T-Mobile. Kan dit zonder monteur worden opgelost? :)

 

 

Die groene aansluitplug hoort daar helemaal niet te zitten. Kunt u die er uit trekken?


De groene plug zit stevig vast.


@Pine Is het nog gelukt? Anders zou ik toch voorzichtig zijn met de invoerkabel zelf om beschadigingen te voorkomen. Mocht het niet lukken dan kun je altijd even bellen met 0800-0402 voor direct contact en dan boeken we een monteur in. 


Heb een monteurafspraak gemaakt. Groene plug is van Huawei GPON kastje. Dinsdag mag de monteur ermee verder. Bedankt voor de respons iedereen.


Dan hoop ik dat alles snel weer werkt! Post gerust nog even een berichtje als we iets voor je kunnen doen!


Die witte kastje aan de muur is een klepje. Die kan je voorzichtig open maken. Echt heel voorzichtig. Daarna kan je de groene plug eruit halen. Dan past het wel. 

Officieel mag je er niet aan zitten maarja

 

Of je wacht op een monteur.. En die doet hetzelfde wat ik net boven schreef. 


Die witte kastje aan de muur is een klepje. Die kan je voorzichtig open maken. Echt heel voorzichtig. Daarna kan je de groene plug eruit halen. Dan past het wel. 

Officieel mag je er niet aan zitten maarja

Ga dan ook niet het advies geven om dit wel te doen... Het is niet even een ISRA-puntje die de meesten nog wel kunnen open maken en aansluiten. Glasvezel is delicaat en als het breekt kan het ook nog eens gevaarlijk zijn als je niet weet wat je doet. Bij schade is herstel ook een flink stuk duurder.


Die witte kastje aan de muur is een klepje. Die kan je voorzichtig open maken. Echt heel voorzichtig. Daarna kan je de groene plug eruit halen. Dan past het wel. 

Officieel mag je er niet aan zitten maarja

 

Of je wacht op een monteur.. En die doet hetzelfde wat ik net boven schreef. 

Die witte kastje aan de muur is een klepje. Die kan je voorzichtig open maken. Echt heel voorzichtig. Daarna kan je de groene plug eruit halen. Dan past het wel. 

Officieel mag je er niet aan zitten maarja

Ga dan ook niet het advies geven om dit wel te doen... Het is niet even een ISRA-puntje die de meesten nog wel kunnen open maken en aansluiten. Glasvezel is delicaat en als het breekt kan het ook nog eens gevaarlijk zijn als je niet weet wat je doet. Bij schade is herstel ook een flink stuk duurder.

 

Dit is inderdaad advies wat ik niet direct zou adviseren. Gezien de gevoeligheid van de glaskabel. Ik zou dit ook zeker aan de monteur overlaten.