Skip to main content

Dag,

 

In mijn straat is glasvezel aangelegd , ook zijn in veel huizenbinnen de aansluitingen ook aangelegd. Alleen de laatste stap moet nog worden gemaakt de verbinding met de modem.

Ik krijg maar geen antwoord op de vraag waarom dit zo lang moet duren. Nog bijzinderder is dat op nr, 15 en op nr 21 bij kpn netwerk staat dat er glasvezel is en bij nr, 19 en 17 niet,.

Op nummer 15 is men zelfs al aangesloten overgestapt van Ziggo naar KPN.

saillant detail is dat de buren van 21 ook bij ziggo zitten en ikzelf en mijn buren op 17 bij KPN

 

Rara hoe kan dit. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd moest zelfs een foto opsturen naar KON van de aansluiting.

Ik baal hier van. Krijg een 4K televisie en zou die ok graag gebruiken, glasvezelsnelheid lijkt daarvoor wel noodakelijk

HI P, welkom op het forum. 

Ik zal eerst beginnen met een kleine uitleg. Bij het aansluiten van glasvezel wordt er geen rekening gehouden met de provider waar je op dit moment bij zit. KPN of een andere. Glasvezel wordt namelijk aangesloten door de beheerder Netwerk NL, zij moeten wettelijk gezien alle providers hetzelfde behandelen. Vergelijkbaar met de energiewereld. Liander is de beheerder van de leidingen, providers als Essent of Nuon leveren de diensten. 

Het verschil tussen jullie en de buren bij Ziggo is dat zij alvast een bestelling hebben geplaatst voor Glasvezel via KPN, dan worden de vervolgstappen in gang gezet. Bij jullie is dat niet het geval en duurt het langer. Omdat jullie al bij ons klant zijn via DSL maakt hierin geen verschil. Wanneer alles afgerond is zullen we ook iedereen benaderen met de optie om over te stappen op glasvezel. 

Het belangrijke verschil hierin is dus dat de buren die van Ziggo komen een bestelling hadden bij KPN de provider om aangesloten te worden op glasvezel, jullie niet. 

Verbeter me vooral wanneer ik hierboven verkeerde aannames heb gemaakt.


Hallo @pbotloh 

Krijg een 4K televisie en zou die ook graag gebruiken, glasvezelsnelheid lijkt daarvoor wel noodzakelijk

Ik heb geen glasvezelaansluiting maar wèl een 4K(UHD)-tv en kan perfect tv kijken.

Daar heb je dus echt geen glasvezel voor nodig, wel een minimale internetsnelheid.

 


P, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.