Skip to main content

Onlangs is onze gemeente overal glasvezel aangelegd, en ik heb in elk geval de aansluiting tot in de meterkast. Nu zou ik best op glasvezel willen overstappen, maar volgens de postcodecheck kan ik niet meer dan 200 MB download en 20MB upload krijgen. Dat is toch heel wat lager dan waarmee wordt geadverteerd voor glasvezel!! Dan kan ik nog beter bij Ziggo blijven met 250 download en 25 upload.

Wat is de reden dat er geen hogere snelheid wordt aangeboden of gerealiseerd?

Is die glasvezel wel van KPN? 200 / 20 klinkt als internet via de telefoonlijn. Niet als glasvezel. Wat zegt deze site over uw adres? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Graag schermafdruk zonder postcode plaatsen. 


Beste @Pjierre zie ook mijn topic hierover:

 

https://forum.kpn.com/internet-9/100-en-200-mbit-abonnementen-met-assymetrische-snelheid-via-glasvezel-513251


@soundwork  ik heb inmiddels ontdekt dat 200/200 wel mogelijk is, maar dan moet je bij betalen…. Dus ‘basis’ is nu 100/10 en 200/20 (hoger weet ik niet) en dan kun je voor 8,99 p/m bijbetalen om 200 upload te verkrijgen….  de betere uitknijp politiek zal ik maar zeggen.

Maar wat me ook verbaasd, verrast is dat ze niet meer dan 200 MB aanbieden op mijn adres. 

@Nick83 Hierbij de schermafdruk. Wat zegt dat jou?

 


@soundwork  ik heb inmiddels ontdekt dat 200/200 wel mogelijk is, maar dan moet je bij betalen…. Dus ‘basis’ is nu 100/10 en 200/20 (hoger weet ik niet) en dan kun je voor 8,99 p/m bijbetalen om 200 upload te verkrijgen….  de betere uitknijp politiek zal ik maar zeggen.

Maar wat me ook verbaasd, verrast is dat ze niet meer dan 200 MB aanbieden op mijn adres. 

@Nick83Hierbij de schermafdruk. Wat zegt dat jou?

 


Neem je nu een koper/xDSL verbinding of glasvezel af? Want bij glasvezel kunnen ze 1 Gbps leveren op jouw adres……

 

Toevoeging 19:51 uur > die 8,99 per maand dat kan niet kloppen. Op de website staat 200 Mbps down / 20 Mpbs up voor 50 Euro per maand (nadat de actie van 35 Euro is verlopen). Dat betaal ik nu ook voor 200 Mbps up- EN download…..

 

Bij Hussel internet abonnementen zijn alle snelheden symmetrisch, dus kwalijke zaak dat KPN nu minder product aanbiedt voor dezelfde prijs!!


Op dit moment zit ik nog bij Ziggo, maar ik zou naar glasvezel willen overstappen. Op de kpn site vul ik dan mijn gegevens in en dan krijg ik te zien: op uw adres is een maximum van 200 MB download en 31 MB upload mogelijk…  Ja, ik had ook 1 Gbps verwacht, al heb ik aan 250-500 genoeg.  Heel gek dat de upload geen gelijke tred houdt; het lijkt inderdaad net een koper verbinding….  En inderdaad, je krijgt dus nu 200/20 voor die 50 euro. En de snelheden zijn kennelijk niet meer symmetrisch, tenzij je bijbetaalt…  Op alle vergelijkingssites wordt nog wel met symmetrische snelheden geleurd,  maar de praktijk (b)lijkt anders. Daarom hoop ik van de KPN ook nog een reactie te krijgen…

 


 

@Nick83Hierbij de schermafdruk. Wat zegt dat jou?

 

Ik vermoed dat uw adres niet goed in de administratie van KPN verwerkt is. Je zou gewoon 500 mbit glasvezel moeten kunnen kiezen.


Ik hoop dat je daarin gelijk hebt! Mag ik aannemen dat KPN hierin meeleest?

 


 

@Nick83Hierbij de schermafdruk. Wat zegt dat jou?

 

Ik vermoed dat uw adres niet goed in de administratie van KPN verwerkt is. Je zou gewoon 500 mbit glasvezel moeten kunnen kiezen.


Dit is een algemeen probleem op de website van KPN. Meerdere klachten zijn hierover al gemeld (ook via andere fora)


Hi @Pjierre, goed dat je hierover even een topic begint! In je screenshot zie ik staan dat er via een glasvezelverbinding tot 1 Gbit/s mogelijk is op je adres. De snelheden bij de Hussel-abonnementen moet symmetrisch zijn, behalve bij 1 Gbit/s downloadsnelheid want daar hoort een uploadsnelheid van 500 Mbit/s bij. Ik heb ook al meerdere signalen voorbij zien komen dat de snelheden op de website toch asymmetrisch zijn. Ik heb dit signaal uitgezet. De eerste reactie is dat er iets misgaat in de ‘get offer’ die aangeeft wat er beschikbaar is op welk adres. Er is nu overleg gaande wat de fout veroorzaakt en hoe dat opgelost kan worden. 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan probeer ik het probleem te herproduceren op de website en dit ook door te zetten. Ook wil ik dan even checken waarom je niet meer dan 200 Mbit/s kan bestellen terwijl de andere tool toch duidelijk aangeeft dat een snelheid tot 1 Gbit/s mogelijk moet zijn. 


Dag @Job_  Het heeft even geduurd, sorry, maar ik heb inmiddels mijn gegevens ingevuld in het profiel. Ik weet niet zo goed hoe jij daar dan bij komt, of er wat aan hebt, maar ik hoop dat het wat oplevert!
Ik kreeg onlangs een reclamemail van YouFone, die zitten ook op het KPN netwerk, maar volgens hun postcodecheck kan ik alleen DSL aangesloten worden, niet met glasvezel. Toch een beetje gek….   Maar ja, zij zullen hun info ook van KPN ontvangen vermoed ik zo…

 


Goedemiddag @Pjierre, bedankt voor je terugkoppeling!
Ik heb nog even een keer voor je gekeken maar alles lijkt nu eigenlijk wel goed te staan en glasvezel met symmetrische snelheden is ook gewoon te bestellen op jouw adres!

Hoe dat bij Youfone zit zou ik zo snel niet precies weten eerlijk gezegd.Â