Skip to main content

Beste,

wie kan mij helpen. Ik heb een gramofon, maar krijg geen WiFi verbinding. Het blauwe led licht blijft knipperen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

 

alvast bedankt voor jullie reacties

Hi Miek, welkom op het forum.  

Ik heb me hier ook een beetje in verdiept, heb dit apparaat zelf niet. Ik zie dat ze dit niet meer actief verkopen of ondersteunen, zelf de servicepagina waarnaar de handleiding verwijst voor het koppelen met WiFi staat niet meer online. We denken graag mee, heb je wel de Gramafon app geïnstalleerd op je telefoon en de stappen uitgevoerd?


Miek, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


@Alex_P jammer dat @Miek1973 inderdaad niet meer heeft gereageerd, want ik heb exact hetzelfde probleem 🙂. Sinds afgelopen vrijdag na jarenlang bij Ziggo klant te zijn geweest, overgestapt naar KPN met glas. Alles prima verlopen, maar inderdaad, mijn gramafon blijft nu ook blauw knipperen. Dat betekent volgens de handleiding dat ie geen internet verbinding krijgt. 

Het vreemde is dat ik wel gewoon via Spotify Connect muziek af kon spelen. Dus het lijkt alsof de Gramafon een noodzakelijke ping naar een test service van FON (fabrikant) niet kan uitvoeren oid. Heb de gramafon een factory reset gegeven om te kijken of het daar aan lag, maar dat had geen effect. Gevolg is ook dat ik de installatie/configuratie niet meer afgerond krijg, dus nu kan ik hem überhaupt niet meer gebruiken :)

Voor de volledigheid de installatie nog een keer doorlopen en op het punt van configuratie van het wifinetwerk, niet gekozen voor mijn eigen wifi netwerk, maar de hotspot van 1 van de telefoons in huis. Hoppa, werd ie direct blauw. Dus het is duidelijk dat KPN dan wel de Experiabox iets dicht heeft staan. 

 

Wie kan mij helpen? Thanks!


Welke Experiabox heb je? 


hoi, dank voor je reactie. Ik heb inmiddels de experiabox er tussen uitgehaald en gebruik mijn eigen router als ‘modem’. Daarna geen issues meer.


Hier hadden we een v10 box. De gramafon zat voor de tv ontvanger. Na een storing hebben we een nieuwe experiabox ontvangen (v12) maar nu werken de gramafons niet meer. Ik vermoed ook een blokkade vanuit de box.


jep dat weet ik wel zeker, want zodra ik de box er tussenuit haalde, was het probleem weg. Ook als ik bijvoorbeeld via mijn 4g hotspot een verbinding maakte, lukte het wel om de gramafon te verbinden.


Zal vragen of ze een nieuwe v10 kunnen sturen @Alex_P ?

Dank voor je reactie en nog een fijne dag!


Ik heb helaas ook hetzelfde probleem (https://forum.kpn.com/internet-9/gramofon-geen-connectie-met-kpn-box-12-520144?postid=1157888#post1157888). Heeft een van jullie het ook kunnen oplossen met de KPN Box?


Heb een nieuwe V10 ontvangen en alle gramofon's weer probleemloos kunnen connecten. 


Mooi te horen dat het is opgelost! Verschil tussen box 12 en v10 begreep ik de ondersteuning van Wifi 6. Als je dat echter uitzet, dan blijkt bij mij het probleem nog altijd niet opgelost te zijn. Dus zal toch iets in de security settings zijn oid


Als je niet perse wifi 6 nodig bent zou ik vragen om een nieuwe V10 box. Volgens KPN is dit het neusje van de zalm en daardoor zeer schaars. Maar vragen kan altijd natuurlijk. En anders even op marktplaats kijken. Daar worden ze ook aangeboden. Hier speelt nog steeds alles probleemloos.