Skip to main content
Hoe kan het dat je een abbonement hebt met 100 mb/s internet,



en dat je via chromecast de kpn app, ziggo app of videoland wilt bekijken, er om de 3 minuten weer geladen moet worden, soms wel tot een minuut.



En via mijn playstation 4 heb ik een keer een internet snelheid check gedaan, en die geeft zowiezo boven de 90mb/s aan.
Hoi, Daniel, welkom! Hier kan ik niet zo antwoord op geven. Dat ligt eraan hoe je omgeving in elkaar zit. Hoe je apparaten verbonden zitten (wat zit hoe aan elkaar), waar je apparaten staan/gebruikt worden, wat voor storingsbronnen er in je huis aanwezig zijn, etc...



Kun je daar wat meer over vertellen?
Hoi erik,



ik heb er niet veel verstand van maar,



ik heb een modem met glasvezelaansluiting, in de omgeving berkel en rodenrijs.



verder heb ik geen internetkabels vanuit de modem lopen naar een kastje voor televisie, ook geen computer of iets dergelijks.



het enige wat op mijn netwerk aangesloten zit ; 2 mobiele telefoons, playstation 4(die bijna nooit aanstaat) en de chromecast.



mijn chromecast staat op een afstand van maximaal 4 meter van de modem, zonder dikke muren of iets.



en op me telefoon heb ik nooit problemen, en dan hoor ik je al zeggen ja dan zou het aan je chromecast moeten liggen, maar ik heb die van de buurvrouw geleend en daarbij was ook dat probleem..
Welk type Experia Box heb je?
Dank je, Daniel. Ik ben ook benieuwd welk type Experia Box je hebt. Het zal waarschijnlijk een V10 of V10A zijn, dit staat op de voorkant. Welke type Chromecast is het?
Ik heb een experia modem V10



en de chromecast is model; NC2-6A5??
Dank je, Daniel, dat is dan de versie 2 van de Chromecast. Die ondersteunt dan zowel 2,4GHz als 5Ghz wifi, dat is goed. Als het met die van de buurvrouw ook goed werkt, dan lijkt het toch dat de wifi niet optimaal is bij de tv in de buurt. Ik wil dan ook aanraden dat je dit wifi stappenplan eens doorloopt.