Skip to main content

Goedendag,

Ik heb regelmatig contact gehad met een van jullie medewerkers om erachter te proberen te komen wat te doen bij mijn haperende wifi-verbinding.

Regelmatig het hele systeem doorlopen…...conclusie extra wifipunten zou de oplossing zijn. Drie wifipunten aangeschaft; ee in de meterkast,een in de eetkamer en een op de tweede verdieping. ik heb 6 boekenplank-speakerd van Sonos. Het komt regelmatig voor dat het lang duurt voor de wifi contact legt met alle speakers; dan weer uitgaat; of dan weer een enkele speaker pakt enz.

Kan het liggen aan mijn experiabox V10? Ik lees op het forum ook over de mogelijkheid van KPN Box 12; maar die geldt alleen bij nieuwe klanten. Ik heb alles lopen bij KPN; tv, internet en mobiele telefonie en ben klant vanaf het eerste uur. Ik vind het niet meer dan logisch dat het probleem adequaat door jullie wordt opgelost. 

Hopende op een passende en werkende oplossing wacht ik op jullie antwoord.

mvg.

Gerard Lenferink

 

Goedemorgen,  wees blij met de v10. Het beste modem wat kpn heeft en ooit heeft gehad. We gaan je helpen. Heb je de rond witte versterkers? is de WiFi van de v10 uit? Hoever staan de schotels van elkaar?


Op dit moment is alles aan. De wifipunten hebben een groen lampje en de ontvangst is oke.

Maar zeker aantal keren per week dan hapert het hele systeem; en ja ik heb de rond witte versterkers, op aanraden van de KPN.


De WiFi van het modem MOET uit zijn. Is het ledje wireless uit? Heb je dit soort dingen in huis? Heb je draadloze verbindingsets of ergens een switch in het netwerk zitten?


Het ledje wireless is uit. Geen draadloze veerbindingssets en geen switch.

 


Er is al veel geschreven over de combinatie Sonos en wifi. Standaard kan je de 2.4ghz en de 5ghz band niet splitsen. Het lijkt erop dat Sonos daar niet mee om kan gaan. De super wifi's hebben met de laatste update een extra wifi netwerk gekregen waar je dit wel kan splitsen.  Standaard staat dit netwerk uit. Je zou dat aan kunnen zetten en de 2.4ghz band een eigen naam kunnen geven en die dan alleen gebruiken voor je Sonos appartuur. Is dat te doen voor je of zeg je ik snap er helemaal niets van:wink:


dat laatste is een beetje het geval. De wifi punten heb ik aangeschaft op aanraden van de KPN. Komen ze nu met super wifi punten. beetje water na de zee dragen…..best veel geld zo.

En KPN box 12 dan…?


Je hebt nu toch super wifi's of de experia wifi's?


Hoi @Graficus . Ik ben ook wel even benieuwd of je nu superwifi hebt of experia wifi. Kun je ons dat vertellen?