Skip to main content

Beste ,

 

Vorige week heb ik een kpn abonnement afgesloten voor internet en tv glasvezel. 

Uiteraard komt er ook een monteur bij om alles aan te sluiten. Echter weet ik niet of ik nou al glasvezel heb binnen of dat dat nog naar binnen moet worden gebracht. Ze zijn hier wel bezig geweest in de straat 2 jaar geleden. 

Zie ook geen draadjes uit de grond steken in de buurt van mijn huis vandaar.

 

Bedankt 

Wat u hier op de foto laat zien is geen glasvezel.


Hey ,

Ok , ja heb er totaal geen verstand van.

Daarom krijg ik er ook een monteur bij. Glasvezel was beschikbaar stond erbij.

Alleen moest de aansluiting aangepast worden.

Maar regelmatig gehoord dat er draadjes uit de grond zouden steken voor je huis. Dat is bij ons niet. Misschien liggen ze verstopt onder een tegel.

We gaan het zien.

 


Nog even naar dat oranje kabeltje gekeken. Deze zit nergens op aangesloten is gewoon een losse kabel die uit de grond komt. Wellicht is deze voor glasvezel ?. 

Buiten ligt er verder niets en er steekt ook niets uit de grond. 

 


Ja, dat zal wel. Oranje is de kleur van glasvezel van KPN. Maar die kabel staat niet op de foto toch?


Dit is een zogenaamde Trinet aansluiting. Door de oranje buis zou de glasvezel ingeblazen worden.

Zie het volgende topic:

 


@Corleone81 :  Ik vermoed dat deze aansluiting dus niet gaat werken voor je glasvezel. Maar je hebt het over een losse oranje kabel. heb je daar een foto van?


Schijnt dat de kabel ergens onder een tegel ligt verstopt. Heb het aan de buren gevraagd. Ik was op vakantie toen ze hebben gegraven. 

Gaat helemaal goedkomen dus.


Dit ziet er uit als Barendrecht, klopt dat? In dat geval heeft u voor de deur onder de grond een BOP liggen. (Buiten overname punt) en een monteur van KPN komt het voor u naar binnen brengen en installeren.


Wat u hier op de foto laat zien is geen glasvezel.

Maar bijna wel! Het linker blauwe lijntje is DSL, en de rode kabel is hol en was bedoeld om glasvezel doorheen te blazen. Uiteindelijk is dat plan veranderd maar het had dus bijna glasvezel geweest.


Klopt , ik woon idd in Barendrecht 👍


Leuk dat je het forum hebt gevonden, het zou zomaar kunnen dat ik de glasvezel kom installeren. Grappig.


Morgen zou het gaan gebeuren als het goed is. Echter zie ik nu ineens bij mijn bestelstatus en monteursafspraak staan dat deze is verwijderd ?. En dat ik zo snel mogelijk gebeld wordt om een nieuwe afspraak te maken. 

Mooi verhaal daar ga ik niet mee akkoord uiteraard. We wachten het af. Heb er een vrije dag voor genomen.

 


Tja, dan is er een monteur ziek ofzo. Dan worden er afspraken gecanceld.


Top , ze kwamen toch en alles was zo aangesloten.

Alles werkt perfect 👍