Skip to main content

Ik ben overgestapt naar een goedkopere provider, jullie hebben al heel vroeg in de ochtend alles afgesloten maar geven nog wel een maand extra rekening mee?? Ik vind dat niet netjes na jaren lang klant geweest te zijn.. Ik zit nu met dubbele rekening, hoe gaan we dat oplossen.. 

Hoi @Lekkerbelangrijk 
Als je contractvrij bent heb je altijd een maand opzegtermijn.
Dus opzeggen en gelijk vertrekken kost je gewoon een maand extra.
Je zult dit zelf moeten oplossen.


Ik heb een maand van te voren mijn abb opgegeven dus gelijk vertrekken is geen sprake van.. Ik ga niet betalen voor een maand waarvan ik geen gebruik meer maak.. 


Hoi @Lekkerbelangrijk 
Een KPN medewerker zal hier eerdaags naar kijken.
Vul vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier  wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Ik ben overgestapt naar een goedkopere provider, jullie hebben al heel vroeg in de ochtend alles afgesloten maar geven nog wel een maand extra rekening mee?? Ik vind dat niet netjes na jaren lang klant geweest te zijn.. Ik zit nu met dubbele rekening, hoe gaan we dat oplossen.. 

Terecht dat je hier naar vraagt. Het kan zijn dat er namelijk wat niet goed gaat. Maar mijn ervaring met overstappen is dat de facturaties vaak wat achterlopen. Je krijgt dan nog een factuur van je oude aanbieder over een periode na de overstap. Dat wordt dan na een paar weken gecorrigeerd bij de eindafrekening.


Hi @Lekkerbelangrijk, welkom hier. 

Op welke datum zou het abonnement volgens jou opgezegd moeten zijn? Ik zie hier dat je abonnement op 24 december is opgezegd. Dit was net nadat een nieuwe factuur is aangemaakt. Er zal eind deze maand een slotfactuur worden aangemaakt en daarmee het teveel betaalde bedrag worden verrekend en indien van toepassing terug worden gestort. 


24 Nov heb ik een mail van jullie ontvangen dat jullie op de hoogte zijn gebracht dat ik overstap en dat dat de 24 e Dec een maand later zal gebeuren.. Dus niks 24 Dec opzeggen, jullie hebben alles die dag al heel vroeg gelijk afgezet. Dat klopt inderdaad.. Dus ruim op tijd op de hoogte en toch krijg ik alsnog een rekening van 24 Dec tot 24 Jan.. 

 


Nou dan klopt het toch!! De facturatie stopt op het moment dat je abo is gestopt. Het facturatiesysteem ziet natuurlijk niet dat je abo gestopt gaat worden. Die ziet alleen als het gestopt is.