Skip to main content

We hebben een v 10 en in het huis alles bekabeld aangesloten via 2 netgear 108. Een hue lamp buiten doet het niet en dan weer wel.

Heeft het nut tussen de v10 en de netgear switch een experia wifi versterker (de zwarte) te plaatsen? 

Hallo @Sikkel 

Nee dat heeft geen zin. Phillips hue werkt niet met wifi maar communiceert via zigbee of Bluetooth. Afhankelijk van hoe jij het gebruikt moet je er of voor zorgen dat de lamp en de bridge dichter bij elkaar zijn. Of als je geen bridge maar Bluetooth gebruikt dat je telefoon dichter bij de te bedienen lamp in de buurt is.


OK helder. Bedankt,


OK helder. Bedankt,

Wil je het bereik tussen de bridge en de buitenlamp vergroten kun je halverwege ook een andere hue lamp plaatsen. Alle lampen samen vormen een groot zigbee netwerk die onderling communiceren.


Dank voor uw bericht.

Een lamp er tussenin plaatsen gaat helaas niet. Het is buiten en er is geen stroomaansluiting halverwege.

Ik heb overigens wel de indruk dat door het verbeteren van de wifi (er staat nu een super wifi achter het raam in de kamer waar ook de Hue bridge ligt) het probleem met het aansturen van de lamp ook kleiner geworden is (hij doet het vaker).

Bridge zit in de Netgear switch geplugd en ik vroeg me af of het wifi signaal via de Netgear versterkt wordt door de experia versterker tussen de V 10 en de Netgear switch te plaatsen.


Waar is die netgear switch op aangesloten dan? Het is me namelijk niet helemaal duidelijk hoe een en ander nu aangesloten zit. 

Normaal gesproken heeft wifi namelijk met de aansturing van de lampen vanuit de bridge niks te maken. 

 


Rechtstreeks op de V10 experia


Kijk eens of je hier iets aan hebt:

https://www.beaumotica.nl/tips/philips-hue/hoe-versterk-of-vergroot-ik-het-draadloze-bereik-van-de-philips-hue-bridge-en-lampen


Je denkt dingen die er echt niet zijn. Er zit geen wifiontvanger in de lampen.  De ene lamp geeft een seintje door aan de andere. Daarom kunnen ze niet ver van elkaar staan.


Je denkt dingen die er echt niet zijn. Er zit geen wifiontvanger in de lampen.  De ene lamp geeft een seintje door aan de andere. Daarom kunnen ze niet ver van elkaar staan.

Inderdaad het enige wat via wifi werkt is de app op je telefoon.

Bijvoorbeeld: via hue app zet je de lamp aan deze geeft dat via wifi door aan de bridge die bekabeld zit aangesloten op je netwerk. De bridge communiceert via een zigbee signaal met de lamp dat hij aan moet 


OK helder.

Dank voor jullie reacties.