Skip to main content

Ik ben sinds kort KPN overgestapt van Ziggo. Wat een spijt…. Speciaal een Fritzbox 7590 genomen met 500mb snelheid. En wat krijg je maximaal 250 mb download maar wel 500 mb upload. En af en toe gewoon geen wifi (snelheid 0,2 mb). de telefoon direct tegen de modem vaak 60mb.

Nu 7 a 8 uur verder met bellen met KPN en nog steeds niet opgelost. Enige voorstel is de swappen van fritzbox tijdens de corona met een gezin waarvan er 2 mensen 40 week per week werken. Daarnaast een studie volgen met hoge studie last. Dan moet je zelf maar even gaan ontkoppelen naar de winkel gaan en dan ruilen en weer opnieuw installeren. En daarbij was KPN even vergeten te vertellen dat je eerst je oude modem mee moet nemen. Dus dan sta je daar in de winkel voor jan met de korte achternaam.

En als enige andere oplossing “anders moet er een monteur langs komen maar dan moet je waarschijnlijk zelf de kosten van de monteur betalen!” Ze dreigen daar lekker mee maar wat kost een monteur? heeft deze ook voorrij kosten? is het een gekwalificeerde monteur of is het zo’n een “telefoon” monteur die met zijn collega moet gaan bellen om het op te lossen? etc etc

Wat een slechte service niet leveren waarvoor je betaalt en dan de klant dreigen met extra kosten. Als je een nieuwe auto koopt en die rijdt maar 30km/h en je gaat terug naar de garage heb ik nog nooit gehoord dat je mogelijk de kosten voor jou zijn. De garage vertrouwt op zijn product. KPN dus niet.

Als je op een bekabeld aangesloten Windows machine de Ookla speedtest app uit de Microsoft Store installeert en daar de sneldheid meet met de server van XS4ALL en de server van RoutIT B.V. uit Ede, wat is dan de snelheid die je meet?


Welkom bij de procedures van KPN, kan best wel even tijd gaan kosten en ze zijn niet gericht op de beleving van de klant maar op die van KPN. (Hoe is dat bij Ziggo eigenlijk?) 

Maar heb je een bijzondere woonsituatie. Je bent toch niet voor niets weggegaan bij Ziggo. Wat je verteld lijkt mij niet binnen je huis maar buiten je huis te zitten. 

Ik neem aan dat alles al een keer is doorgemeten. Vul anders even bij de profiel van dit forum even je gegevens in. Als er toevallig een welwillende moderator kijkt, dan kan het vrij vlot zijn opgelost. 

Het kan wel eens 6 dagen duren voor een moderator reageert, maar zet 1 vloek in dit forum dan krijgt degene die dat doet meestal binnen een half uur een reactie van een moderator dus ze zien alles wel heel snel. Dus het lijkt erg afhankelijk of ze zin hebben (of iets dergelijks) om je te helpen of niet. 

 


Beste WJB, de metingen zijn correct en via de juiste weg gedaan.

Be positive, blijf lid van Ziggo :-)

 

Beste Corl,

Geen bijzondere woonsituatie of wat dan ook. De enige reden voor overstap was de router. De fritzbox kan meer instellen. Oja ik kreeg de eerste keer natuurlijk ook de verkeerde modem opgestuurd. Hahaha. Alleen de rekening sturen is KPN wel goed en snel in. En natuurlijk aftikken op het hoge abonnement. 

Ik heb ongeveer 8 kpn mensen aan de lijn gehad. Zelfs op mijn computer laten inloggen en niks helpt. Ze kunnen niet het verschil van upload en download verklaren. 7 van de 8 waren echt heel behulpzaam en deden echt hun best.

Net weer aan de telefoon met KPN geweest. Nu wordt eindelijk een fritzbox naar mijn adres gestuurd.


Beste WJB, de metingen zijn correct en via de juiste weg gedaan.

Jammer dat je geen antwoord geeft op de gestelde vraag.

Dan kan ik je ook niet verder helpen met het zoeken naar een oplossing.

Weet dat de gecontracteerde snelheid bij glasvezel gegarandeerd wordt en dus altijd gehaald zal moeten kunnen worden, OOK BIJ JOU.


Beste Wjb,

ik wil hierbij aangeven dat KPN-medewerkers zelf hebben ingelogt in mijn computer om de metingen op de correcte wijze en via de juiste weg te maken. Meerdere malen zelfs. Deze zijn ook vast gelegd in het systeem. 

Jammer dat u zo’n toon aanslaat en het in caps moet antwoorden. Dit veranderd download snelheid niet. 

 


Jammer dat u zo’n toon aanslaat en het in caps moet antwoorden. Dit veranderd download snelheid niet. 

Plaats eens een screenshot van een meting via de Ookla Speedtest app op een bekabeld aangesloten Windows machine waarbij de server ingesteld is op die van XS4ALL of RoutIT.

 

Ik gebruikte de hoofdletters om nadruk te leggen op het feit dat ook jij recht hebt op de gecontracteerde snelheid immers deze wordt door KPN bij glasvezelaansluiting gegarandeerd. Dat heeft dus niets te maken met "een toon aanslaan".


Beste @vanderkroft, welkom! Ik begrijp dat er een nieuwe FritzBox naar je toe gestuurd is, heb je deze inmiddels ontvangen en aan kunnen sluiten? Hoe staat het er nu voor met de downloadsnelheid? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. 


De fritzbox komt vrijdag dus nog even afwachten.

 


 


wat een HEL is kpn morgen belangrijk tentamen en ik heb geen vertrouwen of ik verbinding kan hebben. Nog nooit zo’n troep meegemaakt!!!!!!!!!!!!

ik heb geen tijd om weer uren met kpn aan de telefoon te zitten. Ik ben mijn tijd te verdoen aan KPN!!!!

500mb betaal ik en ik krijg een super onbetrouwbaar rommel!!!!!

 

en nu maar hopen dat ik tijdens het tentamen niet mijn verbinding weg valt anders heb ik geen opgave kunnen inleveren en dan ben ik gezakt.

 

dank je wel KPN voor de extra stress.


Ik zie dat je die laatste meting vanaf een Surfnet aansluiting hebt gedaan.

Ik neem aan dat je een VPN verbinding open had staan ten tijde van die laatste meting en dan is het zeer aannemelijk dat de bottleneck in die VPN verbinding zit en niet toe te wijzen is aan KPN.

Overigens behoor jij vanaf een bekabeld aangesloten PC zonder VPN gewoon 500Mbps te kunnen halen en ook dat heb ik nog niet gezien.


nieuwe modem geïnstalleerd. de volgende resultaten zonder andere aansluiting behalve glas en laptop. zonder vpn en net opgestarte laptop.

 


deze daarvoor

 


Er is een ticket aangemaakt en de backoffice gaat kijken of het nodig is of er een monteur moet langs komen. sinds 2 maanden kpn en nog steeds niet de juiste snelheden….. maar wel 2 facturen op tijd hahahahaha


Wat rot dat het nog niet beter is! Goed dat er een ticket aangemaakt is. Laten we dit even in de gaten houden. Wil je ons op de hoogte houden van wat daaruit gekomen is?