Skip to main content

Ik ben al heel lang klant bij KPN. O.a. vaste telefonie, mobiele telefonie. Ooit internet via ISDN, toen ADSL. Wel eens een uitstapje gemaakt naar een andere provider maar toen in 2015 glasvezel beschikbaar werd in mijn wijk ben ik voor internet en TV weer teruggekeerd naar KPN. 

Dat glasvezel werkt op zich perfect. Zelden storingen en een snelle en stabiele verbinding. Die zeer goed van pas kwam/komt vanwege de lockdowns, thuiswerken van de kids enzovoort. 

Nou zou ik op zich wel veel sneller Internet willen. 1Gb. is hier technisch mogelijk. Met mijn huidige, oude abonnementsvorm heb ik een 100Mb verbinding. Ik betaal daar inclusief een aantal extra's ± 93 euro per maand voor. 

Als ik overstap naar een nieuwe abonnementsvorm (Hussel) dan krijg ik een 1 Gb. verbinding. Met alle extra's zou ik dan per maand iets van 94 euro gaan betalen. 1 euro per maand voor een veel snellere verbinding is te overzien. Maar…… ik sluit dan wel een nieuw contract af, waarbij ik voor een jaar aan KPN vast zit. 

KPN had in november/december 2021 leuke acties. Een XBox als je een nieuw abonnement afsluit, of een nieuwe TV enzovoort. Dat leek mij wel wat. Dus gebeld met KPN: nou dikke doei, dikke pech! Dit soort acties zijn alleen voor NIEUWE klanten. Vaste, bestaande klanten komen niet voor dit soort aanbiedingen in aanmerking. Dat je net als echte nieuwe klanten een nieuw jaarcontract met een nieuwe abonnementsvorm afsluit, of al tig jaar klant bij KPN bent, doet er verder niet toe. 

Enigszins geïrriteerd heb ik nog een paar keer terug gebeld. Medewerkers zijn erg vriendelijk en kregen dit “gezeur” dagelijks te verduren. Uiteindelijk zou ik dan uit coulance 3 maanden 35 euro korting kunnen krijgen. Er bestaat ook een afdeling "klantbehoud of -beheer” of zo iets. Daar ben ik een paar keer naar doorverbonden, maar het is nooit gelukt daar iemand aan de telefoon te krijgen.

Ik heb het er maar bij laten zitten. In het buitengebied waar ik vaak verblijf werkt mobiel internet van KPN ook niet lekker, terwijl een andere provider hier perfect werkend supersnel mobiel internet levert voor een veel betere prijs dan KPN. Als die provider een leuke aanbieding heeft voor 1Gb internet via glasvezel, TV enzovoort dan ben ik weg bij KPN. 

Soms heb je een extra zetje nodig. Dat heeft KPN zelf gegeven. Onlangs kreeg ik een mailing van KPN: ik kan mijn internetsnelheid verdubbelen van 100 naar maar liefst 200!!! Mb. Dat is dan drie maanden gratis. Daarna ga ik maar liefst 9 euro per maand meer betalen!!!!! Dus 102 euro per maand voor 200MB internet bij een bestaand abonnement, of 94 euro per maand voor 1Gb bij een nieuw abonnement (of een iets betere prijs bij een andere provider). 

 

KPN, dit is toch minachting voor bestaande klanten? Is dit beleid om bestaande klanten weg te jagen? 

 

 

 

Dus 94 euro voor 1gig, tegenover 102euro voor 200mb, en nog steeds is het niet goed?

Als KPN je bevalt, zoals je zegt met zelden storing, wat is er dan mis met een nieuw jaarcontract? Het werkt toch goed? 1 euro erbij en 10x sneller Internet. 

Dure kado's zijn om nieuwe klanten te lokken. Logisch, dat werkt overal zo.

Als het het je daar om te doen is kun je beter overstappen ja. Of je dan nog steeds zelden storing ervaart moet je dan nog maar afwachten.

Dat je net als echte nieuwe klanten een nieuw jaarcontract met een nieuwe abonnementsvorm afsluit, of al tig jaar klant bij KPN bent, doet er verder niet toe. 

 

Zo raar is het echt niet. Je betaald gewoon voor wat je afneemt. Dure kado's of kortingen heb ook jij gehad toen je lid werd. Smeken om meer omdat je al zo lang klant bent vind ik zo vreemd. Wat moet dat wel niet kosten voor KPN, ff paar miljoen tv's en xboxen uitdelen voor klantbehoud. Kan toch niet.


Beste Wiend, absoluut met je eens.  Die nieuwe klanten wisselen na een jaar weer naar een nieuwe provider. Lijkt me geen moeilijke zaak te zijn voor KPN om onderscheid te maken tussen trouwe abonnees. Zij zorgen namelijk voor een verzekerde omzet voor KPN. Ik zit al  vanaf 1994 bij KPN en heb sinds oktober vorig jaar een all-in pakket 1GB hussel abonnement.  Ik moest veel doen om 6 maanden korting te krijgen. Ik zou het zeer gewaardeerd hebben dat ik, op het moment dat ik aangaf bereid te zijn om mijn pakket te upgraden, meteen een goede aanbieding met korting krijg als trouwe klant. Heb ik doorgegeven aan de desbetreffende afdeling. Aan de hand van een goed CRM systeem kunnen ze (trouwe) klanten veel beter waarderen. En nee, ik hoef geen Xbox of een IPAD of iets dergelijks. Met een goede korting ben ik tevreden.

 

 


Met een goede korting ben ik tevreden.

Ik ook en daarom is het geven van al die welkomstcadeau's/kortingen het eerste waar we mee op moeten houden zodat de besparing die daarmee gerealiseerd wordt ingezet kan worden voor het verlagen van de abonnementsgelden.

Wanneer gaan we nu eindelijk eens begrijpen dat al die kortingen uiteindelijk gewoon door de consument betaald worden en dat daardoor de prijs van het abonnement dus een stukje hoger is dan "nodig". In Duitsland verkopen ze een tube tandpasta voor €1,25 terwijl in Nederland dezelfde tube tandpasta verkocht wordt met de aanbieding twee halen één betalen waarbij zo'n setje van twee tubes €2,50 moet kosten. En de consument die trapt er nog in ook, die "denkt" goedkoop uit te zijn.


Ik ben al heel lang klant bij KPN. O.a. vaste telefonie, mobiele telefonie. Ooit internet via ISDN, toen ADSL. Wel eens een uitstapje gemaakt naar een andere provider maar toen in 2015 glasvezel beschikbaar werd in mijn wijk ben ik voor internet en TV weer teruggekeerd naar KPN. 

Dat glasvezel werkt op zich perfect. Zelden storingen en een snelle en stabiele verbinding. Die zeer goed van pas kwam/komt vanwege de lockdowns, thuiswerken van de kids enzovoort. 

Nou zou ik op zich wel veel sneller Internet willen. 1Gb. is hier technisch mogelijk. Met mijn huidige, oude abonnementsvorm heb ik een 100Mb verbinding. Ik betaal daar inclusief een aantal extra's ± 93 euro per maand voor. 

Als ik overstap naar een nieuwe abonnementsvorm (Hussel) dan krijg ik een 1 Gb. verbinding. Met alle extra's zou ik dan per maand iets van 94 euro gaan betalen. 1 euro per maand voor een veel snellere verbinding is te overzien. Maar…… ik sluit dan wel een nieuw contract af, waarbij ik voor een jaar aan KPN vast zit. 

KPN had in november/december 2021 leuke acties. Een XBox als je een nieuw abonnement afsluit, of een nieuwe TV enzovoort. Dat leek mij wel wat. Dus gebeld met KPN: nou dikke doei, dikke pech! Dit soort acties zijn alleen voor NIEUWE klanten. Vaste, bestaande klanten komen niet voor dit soort aanbiedingen in aanmerking. Dat je net als echte nieuwe klanten een nieuw jaarcontract met een nieuwe abonnementsvorm afsluit, of al tig jaar klant bij KPN bent, doet er verder niet toe. 

Enigszins geïrriteerd heb ik nog een paar keer terug gebeld. Medewerkers zijn erg vriendelijk en kregen dit “gezeur” dagelijks te verduren. Uiteindelijk zou ik dan uit coulance 3 maanden 35 euro korting kunnen krijgen. Er bestaat ook een afdeling "klantbehoud of -beheer” of zo iets. Daar ben ik een paar keer naar doorverbonden, maar het is nooit gelukt daar iemand aan de telefoon te krijgen.

Ik heb het er maar bij laten zitten. In het buitengebied waar ik vaak verblijf werkt mobiel internet van KPN ook niet lekker, terwijl een andere provider hier perfect werkend supersnel mobiel internet levert voor een veel betere prijs dan KPN. Als die provider een leuke aanbieding heeft voor 1Gb internet via glasvezel, TV enzovoort dan ben ik weg bij KPN. 

Soms heb je een extra zetje nodig. Dat heeft KPN zelf gegeven. Onlangs kreeg ik een mailing van KPN: ik kan mijn internetsnelheid verdubbelen van 100 naar maar liefst 200!!! Mb. Dat is dan drie maanden gratis. Daarna ga ik maar liefst 9 euro per maand meer betalen!!!!! Dus 102 euro per maand voor 200MB internet bij een bestaand abonnement, of 94 euro per maand voor 1Gb bij een nieuw abonnement (of een iets betere prijs bij een andere provider). 

 

KPN, dit is toch minachting voor bestaande klanten? Is dit beleid om bestaande klanten weg te jagen? 

 

 

 

Ik ben wel benieuwd naar wat je afneemt, want 100 euro per maand is redelijk wat.

Maar dat je geen welkomstkorting krijgt lijkt me zoals hierboven beschreven ook wel logisch. 3 maanden korting is dus best wel netjes. 

Je kan eventueel nog bellen met de afdeling opzeggingen, maar grote kans dat dat dezelfde club is als klantbehoud.


U kon 3 × 35 euro korting krijgen. En het is nog niet genoeg? Wilt u geld toe krijgen ofzo?


Ik vind die €94 ook veel voor die snelheid. Ik ging met 100Mbit pas zelfs omlaag in prijs nadat ik 4k erbij nam.. €72 met één 4k ontvanger,  Spotify,  opnemen,  pluspakket, vast bellen.


Ik vind die €94 ook veel voor die snelheid. Ik ging met 100Mbit pas zelfs omlaag in prijs nadat ik 4k erbij nam.. €72 met één 4k ontvanger,  Spotify,  opnemen,  pluspakket, vast bellen.

Als je wilt kunnen opnemen, dan kan je net zo goed 2 TV ontvangers nemen immers dan is het opnemenpakket gratis en betaal je dus maar €0,01 meer.


Ik vind die €94 ook veel voor die snelheid. Ik ging met 100Mbit pas zelfs omlaag in prijs nadat ik 4k erbij nam.. €72 met één 4k ontvanger,  Spotify,  opnemen,  pluspakket, vast bellen.

Als je wilt kunnen opnemen, dan kan je net zo goed 2 TV ontvangers nemen immers dan is het opnemenpakket gratis en betaal je dus maar €0,01 meer.

Dat heb ik zelf ook overwogen, maar er toch voor gekozen om die 12 cent per jaar in mijn zak te houden… :grin:  De tweede ontvanger zouden we toch niet aansluiten (op de tweede TV wordt hier alleen gestreamd door de kinderen) en dan slingert dat ding hier maar rond. Heeft KPN niets aan en wij ook niet.


Bestaande klanten van KPN moeten dit niet pikken. Het idiote is, iedereen blijft ook nog bij KPN. Ik ook, maar ik overweeg een overstap naar een goedkopere en eerlijke provider.


Omdat u gratis Viaplay wil moeten andere klanten dat betalen?? Is dat eerlijk??


Bestaande klanten van KPN moeten dit niet pikken. Het idiote is, iedereen blijft ook nog bij KPN. Ik ook, maar ik overweeg een overstap naar een goedkopere en eerlijke provider.

Haha, goedkoper betekent doorgaans minder eerlijk. Mooi voorbeeldje daarin zijn de energiestunters: eerste jaar goedkoop energie aanbieden met allerlei welkomstkortingen en het jaar erna torenhoge variabele tarieven vragen.


Bestaande klanten van KPN moeten dit niet pikken. 

Ik ben het er juist volmondig mee eens dat alleen nieuwe abonnees kunnen kiezen voor gratis Viaplay als welkomstcadeau i.p.v. 6 maanden korting of gratis "super"WiFi's.

Ik ben er zelfs een voorstander van om helemaal te stoppen met dergelijke welkomstcadeau's en in plaats daarvan gewoon het abonnement met bijvoorbeeld €2,50 - €5,00 per maand te verlagen.