Skip to main content

Ons wifi signaal is thuis bar slecht.

We meten waarden van 0,45 Mbps , 33,8 Mbps enz, enz. 

Het signaal is bijzonder instabiel.!!

Wat hebben wij eraan gedaan: diverse keren wifimanager doorlopen met als resultaat dat er een monteur langs komt, echter na 3 monteurs en een hoop frustratie is het nog niet acceptabel.

Nu wordt er geroepen dan moet u maar versterkers met Mesch technologie aanschaffen.

Dat is de makkelijkste weg consument laten betalen.

Ben van mening dat KPN verantwoordelijk is voor het leveren van wifi met redelijk ontvangst.

Blijkbaar lukt dit niet met een monteur aan huis.

Ik vraag me ook af als het niet lukt met een monteur waarom wordt er geen verder onderzoek gedaan, kan het niet aan de aansluiting van de glasvezelkabel zitten.

We zijn al jaren klant bij KPN maar als het om oplossen van de problemen gaat vind ik de service matig 

Goedemorgen @Cadfael en welkom hier op het KPN Forum!

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden maar ontzettend zuur dat je (ook na meerdere bezoekjes van de monteur) nog trage wifi ervaart. Ik snap wat je zegt met betrekking tot een MESH systeem maar houd er ook rekening mee dat je je provider niet betaalt voor de Wi-Fi maar voor je bekabelde verbinding, oftewel wat er qua snelheid binnenkomt op je modem (Experia Box). KPN gaat ontzettend ver in de ondersteuning van jouw Wi-Fi signaal en op die manier proberen we het verschil te maken ten opzichte van de concurrentie. In jouw situatie heeft dit nog niet tot de gewenste oplossing geleid dus ik begrijp je onvrede. Het lastige is dat we met betrekking tot Wi-Fi op afstand heel weinig kunnen doen. We kunnen de verbinding tot aan de Experia Box doormeten maar kunnen op afstand niet zien hoe het Wi-Fi signaal bij jou thuis werkt. Daarom is de Wi-Fi Manager ontwikkeld omdat deze tool bij jou op locatie wel kan zien hoe goed (of slecht) de Wi-Fi is. Maak je al gebruik van Wi-Fi versterkers? Via de Wi-Fi Manager kun je hiervoor in aanmerking komen (gratis) en ik denk dat we ons daar in eerste instantie op moeten focussen. Tenzij een monteur die eerder is geweest deze al heeft aangesloten maar dat is op dit moment voor mij nog niet duidelijk. Zou je je forumprofiel in kunnen vullen? Dan kan ik je klantdossier er eens bij pakken en vanuit daar kijk ik dan graag verder naar een oplossing.


Bedankt voor je reactie.

zoals je het stelt betaal ik alleen voor het kabelsignaal en wat WiFi betreft komt het dus ponden consument neer.

vreemde gedachte mede ook dat er veel reclame gemaakt wordt met goede WiFi in huis.

Ik heb mijn profiel aangemaakt dus kunt u erin kijken.

Ik zal nog een keer de wifimanager gebruiken.

Jan


Alvast graag gedaan :)

 

 

zoals je het stelt betaal ik alleen voor het kabelsignaal en wat WiFi betreft komt het dus ponden consument neer.

vreemde gedachte mede ook dat er veel reclame gemaakt wordt met goede WiFi in huis.

 

 

Niet helemaal. We bieden een gratis oplossing aan voor wanneer iemand problemen ervaart met de Wi-Fi en dat is dus in de vorm van KPN Experia Wi-Fi (de versterkers waar je gratis voor in aanmerking kunt komen via de Wi-Fi Manager). Wanneer iemand geen kabels kan/wil trekken dan kan men altijd de Super Wi-Fi overwegen omdat bij dit systeem alleen het eerste punt bekabeld aangesloten hoeft te worden. De overige punten kunnen in het stopcontact. Hier zijn uiteraard wel kosten aan verbonden. Als provider hebben we geen invloed op het gegeven of iemand geen kabels kan/wil trekken. Ik zie dat je de Wi-Fi Manager hebt doorlopen en dat er een snelheid is gemeten van 36 Mbit/s. De Wi-Fi Manager hanteert qua snelheid een ondergrens van 20 Mbit/s. Wat ik je zou willen adviseren is om een plek in huis te zoeken waar je nog net een beetje Wi-Fi hebt en dan de Wi-Fi Manager nogmaals te doorlopen (2 x volledig). Als er dan een snelheid wordt gemeten die onder die 20 Mbit/s ligt, krijg je de optie om gratis die KPN Experia Wi-Fi aan te vragen. Ik denk dat deze apparatuur ook in jouw situatie zal leiden tot een oplossing en dat we ons daar in eerste instantie op moeten focussen.

 


Is de wifi in de woonkamer wel goed? Als die slecht is mag je toch verwachten dat het modem iets mankeert. Misschien router opnieuw instellen?


Jammer, na jaren klant te zijn geweest, toch tijd voor een andere provider om te kijken of het beter werkt.

 


Maar wat is er nu jammer?? Heb je al iets van versterkers staan? Wi-Fi is Wi-Fi of je dat nou via provider a of b hebt maakt niet uit.  Staat los van de provider.  Vertel eens iets over je netwerk als je wil.


Jammer, na jaren klant te zijn geweest, toch tijd voor een andere provider om te kijken of het beter werkt.

Maar heb je nou onderstaand advies uitgeprobeerd? @JanZ_ geeft je de mogelijkheid om gratis access points te krijgen, en jij roept als anwoord “tijd voor een andere provider”. Vreemd...

Wat ik je zou willen adviseren is om een plek in huis te zoeken waar je nog net een beetje Wi-Fi hebt en dan de Wi-Fi Manager nogmaals te doorlopen (2 x volledig). Als er dan een snelheid wordt gemeten die onder die 20 Mbit/s ligt, krijg je de optie om gratis die KPN Experia Wi-Fi aan te vragen. Ik denk dat deze apparatuur ook in jouw situatie zal leiden tot een oplossing en dat we ons daar in eerste instantie op moeten focussen.

 


Jammer, na jaren klant te zijn geweest, toch tijd voor een andere provider om te kijken of het beter werkt.

 

Het wordt me niet helemaal duidelijk is wat je nu precies jammer vindt @Cadfael. Ik probeer richting een oplossing te werken en vervolgens geef je aan dat het tijd is voor een andere provider, de 'logica' ontgaat me hier even!


Maar wat is er nu jammer?? Heb je al iets van versterkers staan? Wi-Fi is Wi-Fi of je dat nou via provider a of b hebt maakt niet uit.  Staat los van de provider.  Vertel eens iets over je netwerk als je wil.

Wat @Joep1965 zegt klopt trouwens helemaal. De Wi-Fi van een andere provider is exact dezelfde Wi-Fi als je van KPN krijgt; Wi-Fi is nu eenmaal een universele techniek. Het is niet zo dat je andere of betere Wi-Fi krijgt zodra je overstapt maakt naar een andere provider. KPN probeert op het vlak van Wi-Fi het verschil te maken door heel ver te gaan in de ondersteuning hiervan, verder dan menig ander provider 😉 Hier moet je echter wel voor 'open staan'. We hebben voor Wi-Fi geen toverknop die we in kunnen drukken en er voor gaat zorgen dat de Wi-Fi bij jou thuis wel ineens perfect is. Dat kan wat tijd en inspanning vereisen.


Maar wat is er nu jammer?? Heb je al iets van versterkers staan? Wi-Fi is Wi-Fi of je dat nou via provider a of b hebt maakt niet uit.  Staat los van de provider.  Vertel eens iets over je netwerk als je wil.

Ja Joep ik heb versterkers staan gratis geleverd door kpn. Maar als een monteur zegt dat het ook ligt aan het verkeer ( drukte op het net)

dan kan ik daar wel begrip voor opbrengen. Maar ook 6.00 uur in de ochtend..


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Ik dank iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan deze discussie, ik ga alles op een rijtje zetten en neem ,dan een beslissing.

Wat Jan_Z kan zien in de dossiers is dat wij geen goede ervaringen hebben met een laatste monteur.

dus er zit ook een stuk frustratie over deze klacht met name de afhandeling.
Daar mag Kpn nog wel eens contact over opnemen.
Ik begrijp dat het verkrijgen van een goed signaal bij mezelf ligt ondanks het meedenken van KPN.

Allen dank


Graag gedaan @Cadfael. Ik zag de klacht in je dossier inderdaad staan en ben hier ook erg van geschrokken. Begrijp ik goed dat mijn collega's van de klachtenafhandeling hierover nog geen contact met je hebben opgenomen?


U collega's van klachten afhandeling zouden in gesprek gaan met monteur. Zouden op de hoogte gehouden worden.

In plaats daarvan werd een bos bloemen bezorgd. 

Omdat het nogal ingrijpend is voor betrokken laten we de zaak nu rusten.

 


Gezien de manier waarop alles is verlopen kan ik me oprecht goed voorstellen dat dit erg ingrijpend is geweest voor de betrokkene. Een bos bloemen is leuk en aardig maar misschien niet zo gepast gezien datgene wat is voorgevallen. Dat je het nu laat rusten, snap ik dan ook volledig @Cadfael. Mocht je mijn hulp nog ergens bij nodig hebben dan hoor ik het in ieder geval graag van je!


Reageer