Skip to main content

Sinds ik PKN Veilig heb geïnstalleerd wordt ik gek van de spam van allerlei virusscanberichten.

kan ik bij KPN ook een spamfilter aanzetten?

Hallo @mailtoon, ik ben bang dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt. Op de KPN mail zit namelijk sowieso een spamfilter. Waar zou jij nog graag een spamfilter op willen? 


Kan je eens een screenshot posten van zo'n virusscanbericht?


Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Blur nog even jouw emailadres in de titelbalk, linksboven en rechts boven de mail.

Je kunt jouw bericht aanpassen via de drie puntjes rechtsonder het bericht.

Is deze mail vanzelf in jouw spamfolder gekomen of heb je hem daar zelf naartoe verplaatst?


ik kan niet meer in het bericht komen. kan mijn adres niet verbergen


deze mail zelf verplaatst. ik heb imapaccount aangepast naar pop account. het is nu wel minder.


deze mail zelf verplaatst. ik heb imapaccount aangepast naar pop account. het is nu wel minder.

Het is mijns inziens onverstandig om pop te gebruiken en het heeft ook geen impact op het spamfilter.


waarom is pop onverstandig?

 


Omdat de mails dan op het apparaat zelf opgeslagen worden en, als je dat verkeerd configureert, dan worden ze van de server verwijderd waardoor je dezelfde mail niet op een ander apparaat zult zien. Daarnaast is het dan zo dat als je op een ander apparaat of via webmail een mail verwijderd deze mail op dat pop apparaat blijft staan. Tevens wordt de spamfilter bij het verslepen van een mail van inbox naar de spamfolder dan niet meer ingelicht dat jij een mail als spam betitelt.

 

P.S. Ondertussen is jouw emailadres door een moderator uit jouw bericht gepoetst.


Dank voor je antwoord. Ga het dan weer naar imap zetten. het adres had ik inmiddels gezien. Dank aan de Moderator. Ik heb in Outlook inmiddels ook regels aangemaakt met tekst.