Skip to main content

Sinds 2 weken heb ik mijn 500/500 glasvezel abonnement omzet naar een 1GB glasvezel verbinding.

Ik heb een Fritz!Box 7590 als modem in plaats van de Experiabox.

 

De snelheid van mijn internet is gelijk aan mijn 500/500 abonnement en zelfs lager.

Mijn vader, beter bekend als Spike11 op dit forum, heeft hetzelfde abonnement maar zijn snelheid komt wel uit op 950/600.

 

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om de snelheid omhoog te krijgen? Ik gebruik een netgear GB-switch dus daar kan het niet aan liggen. Ook de kabels zijn allemaal CAT5E en de kabel van het glasvezel kastje naar de Fritzbox is een CAT6 kabel.

 

Hoor graag van jullie!

Hoi Tim, excuses voor de late reactie. Kijk, het wordt een familie-aangelegenheid hier. 🙂 Toevallig de Experia Box al even teruggeplaatst om te testen? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan controleer ik het aan onze kant.


Beste Paul,

Mijn profiel is ingevuld…

 

KPN Experiabox hangt eraan, ik zou zeggen ga los!!!

Hahahahah

 

Groet,

 

Tim


Ik zie dat er inmiddels al een openstaand ticket loopt bij de technische dienst, en dat er een monteur is ingepland voor morgen. Ik neem aan dat je hiervan op de hoogte bent? :grimacing:  Het lijkt me verstandig om dat dan even af te wachten in ieder geval.


Hi Paul, inderdaad daar ben ik van op de hoogte.

 

Ik wacht hem morgen even, de speedtest geeft u aan  DOWN 587 - UP 508

Groet Tim


Hoi Tim, is jouw probleem inmiddels al opgelost? Ook ik heb mijn abonnement 500/500 omgezet naar 1GB maar in vergelijk tot 500/500 glasvezelabonnement haal ik bekabeld in de verte niet 1GB. Bij de 500/500 haal ik bekabeld het maximum snelheid. Nu haal ik niet meer ik dan 415 download en 849 upload. Ik heb de KPN V12 modem in de meterkast buiten mijn appartement en vanuit daar is een utp kabel getrokken naar mijn NETGEAR Orbi Pro WiFi 6 Mini.  Bekabeld haal ik:

Upload 849 vind ik acceptabel maar download 416 absoluut niet.  Ook als ik rechtstreeks test via de KPN V12 router krijg ik dezelfde waardes. Met wifi op 40 cm afstand haal ik download 397 en upload 666. Als je tips hebt dan hoor ik het graag want ik ben teleurgesteld.