Skip to main content

Ik heb netwerk met Box 12 en 3 wifi extenders. Guest network en extra wifi staan uit. Het werkte tot enkele maanden geleden prima. Ik krijg ik regelmatig tijdens een internet sessie de melding 'lost connection'.  Na een tijdje doet ‘ie het weer. Gisteren was het extreem, even wachten loste niets op. 

Met een wifi analyzer gekeken. Het bleek dat waar mijn netwerk zit, er nog een 'hidden network’ zit. Waar dat vandaan komt wetet niet. Ik zag wel dat dat bij een paar buren ook het geval leek. Ik heb Extra_wifi netwerken gemaakt. De wifi analyzer komt met hetzelfde maar ipv  'hidden’ zie ik nu de namen van die extra netwerken.

Het lijkt er op dat er 2 netwerken zijn die elkaar in de weg zitten. Als ik weer een 'lost conection’ heb kan ik inloggen op het andere netwerk en heb weer een internet verbinding.

Ik ben er een hele dag mee bezig geweest, maar ik ben niet verder gekomen. Iemand suggesties?
 

Cor Fortgens

 

Zijn het witte SuperWiFi's? Of zwarte? 

Zijn ze bekabeld aangesloten? 


Het zijn bekabelde witte SuperWifi's.

Meestal brandt de groene LED. Als de connectie verbroken worden kun je dat zien doordat de LED dan blauw knippert. In de wifi app op mijn mobieltje is mijn wifi netwerk dan verdwenen. Na een tijdje, meestal enkele minuten, brandt de groene LED weer.

 

 


Ha @Cor F, welkom! Ik zou je eens willen vragen om een schone installatie van de SuperWifi punten door te voeren:

 


Dank u voor de reactie. 

1/ Ik heb 3 superwifi's. Ik heb die in de woonkamer, waar ik problemen heb, vervangen door een van dee andere. Ook met dat exemplaar heb ik nu een paar keer onderbrekingen gehad.

2/  Wat is een schone intallatie? Een of andere factory reset?


In het artikel wat ik meestuurde in mijn vorige bericht, vind je onder het kopje ‘Een schone installatie van SuperWifi punten’. Daar wordt uitgelegd hoe het werkt.