Skip to main content

Hi, ik deel mijn meterkast met mijn onderburen. Ik woon zelf op de eerste en tweede verdieping. We hebben wel 2 huisnummers. Nu wilde ik een abonnement afsluiten maar geeft KPN aan dat ik geen aansluiting heb. De onderburen hebben wel al een abonnement van KPN. Ik had gevraagd of een monteur langs kon komen om te controleren aangezien de huurbaas wel aangeeft er een kabel moet zijn. Maar dit was niet mogelijk. Hoe kan ik nu een aansluiting krijgen, glasvezel komt pas in 2022.

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

Als je gewoon op de KPN site bij KPN geen internet abo kan bestellen dan houd het denk ik snel op. Het is een ander party niet KPN zelf die over de kabels gaat.

Vroeger (PTT) zaten naar de huizen toe altijd 5 draadjes in de telefoonkabel, in theorie zou KPNnetwerk er dan 2 voor beneden en 2 voor jouw kunnen gebruiken. Maar dat bij latere leveringen niet zo te zijn en dan komt het er op neer dat je moet wachten tot men nieuwe kabels aanlegt (glasvezel).

Je kan misschien wel kijken of je coax kabel hebt liggen, dan zou Ziggo of Caiway/Delta optie zijn. Anders draadloos/mobile https://www.t-mobile.nl/shop/4g-voor-thuis


Hoezo is het niet mogelijk alsnog een aansluiting aan te leggen? Ik zit al tijdje te wachten op KPN omdat ze in november glasvezel zouden aansluiten en dit ineens april wordt. Toen ik hierover belde kreeg ik pas te horen dat ik geen andere aansluiting had. De mevrouw welke ik sprak zei dat ik een dubbele aansluiting moest aanvragen voor een meterkast, maar hoe zoiets dan werkt werd niet verteld.

er zou een coax kabel moeten zijn maar ook hier wordt hetzelfde over gezegd. 


Hoezo is het niet mogelijk alsnog een aansluiting aan te leggen? Ik zit al tijdje te wachten op KPN omdat ze in november glasvezel zouden aansluiten en dit ineens april wordt. Toen ik hierover belde kreeg ik pas te horen dat ik geen andere aansluiting had. De mevrouw welke ik sprak zei dat ik een dubbele aansluiting moest aanvragen voor een meterkast, maar hoe zoiets dan werkt werd niet verteld.

er zou een coax kabel moeten zijn maar ook hier wordt hetzelfde over gezegd. 

Alles is wel mogelijk, maar kabels trekken kost geld. Als KPNnetwerk zo rond nu glasvezel gepland had maar wordt iets later, moet je er van uitgaan dat ze niet in de tussentijd nog met DSL draden in de weer gaan. Als je het echt wilt, kun je vast wel op mijnaansluiting.nl een offerte aanvragen. Dan rekent men wel een prijs, een huisaansluiting kost zo enkele honderden euro’s, als je wilt betalen en ze hebben genoeg monteurs zal het wel kunnen.


Hi @Avk. welkom op ons forum en bedankt voor jouw bericht. Ik kijk graag met je mee. Zou je jouw postcode en huisnummer in kunnen vullen in jouw profiel en hieronder een seintje kunnen geven als je dat hebt gedaan?


@Ron , ik heb mijn postcode en huisnummer  toegevoegd aan mijn profiel!


Bedankt voor het invullen van jouw postcode en huisnummer. Ik zie dat jouw adres op dit moment nog niet bekend is in onze systemen, waardoor het nog niet mogelijk is om een aanvraag in te dienen. Wel zie ik dat er inderdaad glasvezel gepland staat voor het komende jaar. Dit wordt aangelegd door KPN Netwerk. Als je op de link klikt en jouw postcode en huisnummer invult, dan krijg je de mogelijkheid om aan te geven dat je, per mail, op de hoogte gehouden wilt worden als er meer bekend is over de aanleg van het glasvezelnetwerk. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We helpen je graag verder.


Ik zie dat jouw adres op dit moment nog niet bekend is in onze systemen...

Is het huisnummer toch wel geregistreerd bij de gemeente? Anders krijg je misschien straks ook geen glasvezel. 


Ik zie dat jouw adres op dit moment nog niet bekend is in onze systemen...

Is het huisnummer toch wel geregistreerd bij de gemeente? Anders krijg je misschien straks ook geen glasvezel. 

 

@Avk. Bovenstaande vraag is inderdaad wel de belangrijkste. Zijn die twee husinummers ook wel officieel gemaakt bij de gemeente destijds?

Dan kan je zelf checken in de BAG, link hieronder. Je kan links het zoekveld beginnen te typen en dan vult hij zelf aan.

https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/index.html#/?geometry.x=160000&geometry.y=455000&zoomlevel=3