Skip to main content

Ik word kapot gebeld door bedrijven als Service Beheer, die namens KPN je een abonnement lopen aan te smeren.

Ook nadat ik de beller vriendelijk verzoek mij uit het systeem te halen (voor zover die er is en het überhaupt kan) word ik een week later gebeld. Ze houden zich niet aan de AVG wet, zelfs als ik in het bel-me-niet register sta en herhaaldelijk heb gevraagd mij niet meer te bellen.

Ik weet niet of KPN het initiatief heeft genomen om de samenwerking met deze bedrijven op te zoeken, of dat het een ondoordachte deal was, maar denk even na wat jullie aan het doen zijn. Stop alsjeblieft met jullie diensten aan te bieden via deze bedrijven waarvan het verdienmodel is om heel Nederland te bellen in de hoop dat er een aantal toehappen. 

Service Beheer is één van de bedrijven (zeg maar gerust ‘project’) in een keten van andere bedrijven, namelijk: Energie Lasten Vergelijker, Bespaar Kompas, Benali B.V., Service Vergelijk, Service Beheer Online.

Maar ook: Nederlands Energieloket B.V, Nederlands Energieloket, Zakelijk Energie Collectief, Nederlands Energie Verbond, GMB Distributie Platform B.V, Nederlands Energie Collectief B.V, De Nationale Raadgever B.V, Zakelijk Energie Vergelijker B.V, De Nationale Letselschade Regelaar B.V, Energie Telecom B.V, Landelijk Energie Collectief B.V, Zakelijk Energie Beheer, Stichting Telecom Claim.

 

Mijn vraag: hoe is KPN verantwoordelijk voor haar samenwerkingen met callcenters en wat kunnen we eraan doen dat heel Nederland niet platgebeld wordt?

@globalmarketingbridge Het zou KPN sieren als er geen gebruik wordt gemaakt van deze belcowboys. Het levert erg veel irritatie op en komt het imago van KPN beslist niet ten goede.

Gelukkig wordt dit soort ongevraagde telefoontjes per 1 juli aanstaande wettelijk verboden. Er mag dan niet meer zonder voorafgaande toestemming van de ontvanger voor verkooptelefoontjes gebeld worden.

Piet.


Welkom op het forum @globalmarketingbridge. Er zijn gelukkig regels omtrent dit soort praktijken. Zou je nog aan kunnen geven om welke bedrijven het precies gaat waarvan je persoonlijk de aanbiedingen krijgt en om hoe vaak dit (ongeveer) per week het geval is? Ik kan niet direct beloven dat ik alle telefonische overlast kan uitzetten maar ik zou wel graag willen kijken voor je of er inderdaad sprake is van het breken van regels en hiertegen optreden als dit het geval is. Mocht ik die aansturing kunnen doen zou het erg handig zijn als je je profiel zou willen invullen. Laat het hier even weten en ik ga waar mogelijk voor je aan het werk! :relaxed:


@globalmarketingbridge Het zou KPN sieren als er geen gebruik wordt gemaakt van deze belcowboys. Het levert erg veel irritatie op en komt het imago van KPN beslist niet ten goede.

Gelukkig wordt dit soort ongevraagde telefoontjes per 1 juli aanstaande wettelijk verboden. Er mag dan niet meer zonder voorafgaande toestemming van de ontvanger voor verkooptelefoontjes gebeld worden.

Piet.

Ik kom nog even op mijn eerdere bericht terug. Op de site van het Leidsch Dagblad staat een artikel van hun ombudsman over ongevraagde verkooptelefoontjes, en in dat artikel lees ik dat callcenters na 1 juli nog drie jaar mogen blijven bellen met de belgegevens die ze vóór 1 juli van dit jaar hebben verzameld. Dat zou dus betekenen dat we pas per 1 juli 2024 definitief verlost zijn van dit soort ongevraagde telefoontjes. Dat lijkt me uitermate ongewenst. Ik hoop van harte dat KPN daar niet aan meedoet!

Piet.


Ik was er ook klaar mee, heb een nieuw nummer genomen en mijn oude omgezet naar pre-paid en dat nummer gebruik ik nu voor alle bedrijven, ben ik nooit op bereikbaar alleen als het nodig is en er komen dagelijks telefoontjes op binnen, maar ik hoor ze niet, oud toestel en staat op stil.

Die zogenaamde call centers met slecht Nederlands sprekende medewerkers en soms ook nog agressief proberen te verkopen bekijken het maar.

En het “bel me niet” is een lachertje gebleken, ik had een tijdelijk nummer ingeschreven en binnen een paar dagen begonnen de telefoontjes te komen, lijkt wel of ze dat bestand gebruiken om juist te gaan bellen.

 

@P.J.M. van der Vooren , helaas mogen bedrijven waar je klant bent je nog wel benaderen heb ik begrepen, maar reken me er niet op af als ik het mis heb.:wink: