Iets wat ik werkelijk nergens kan teruglezen/Googlen en KPN medewerkers (telefonisten) hebben meermaals geen/weinig antwoord op mijn vraag. Ook de KPN monteur zei iets wat de telefonisten tegenspreekt. Ik heb nog steeds geen internet ná mijn modem en dat is verrekt lastig als je thuiswerkt. Mijn vraag als volgt;
Mijn kpn box 12 zit in de meterkast. Eerst Superwifi2 staat op de verdieping. Tweede superwifi2 staat op tweede verdieping.
Ik wil de superwifi's bekabeld aansluiten, zodat elke superwifi een kabel output + wifi heeft. Dus ik wil de superwifi's als accesspoints gebruiken. Echter krijg ik het niet voor elkaar zodat de superwifi's internet uitzenden.
Wat moet het traject van de kabels door het huis worden? KPN vertelt dat je superwifi's bekabeld moet aansluiten, maar dat is hetzelfde wanneer je zegt dat je auto brandstof nodig heeft (het heeft weinig zin om met deze info een elektrische auto te laten rijden op benzine)
A: kabel van modem naar superwifi op verdieping EN kabel van modem naar superwifi op 2e verdieping (superwifi's niet direct verbonden met elkaar)
B: kabel van modem naar superwifi verdieping, DAN kabel van superwifi verdieping naar superwifi op tweede verdieping (superwifi's wel direct verbonden met elkaar)
Ik ben enkele weekjes klant van KPN en ik kom van Ziggo. Via Ziggo had ik wifi units geleend en waarbij ik de units als opstelling B had opgesteld. Dit systeem werkte wel. Resetten van alle KPN onderdelen werkt overigens niet. Opstelling A werkt niet.
De gegarandeerde 80% KPN glasvezel internetsnelheid komt bij mij het huis niet in en de superwifi's werken niet. Ik ben dik ontevreden over de ondersteuning en levering bij mijn nieuwe provider.
Hopelijk kan iemand mij helpen hoe de kabels in het huis moeten liggen voor de KPN box 12 met 2 'super'wifi's. Wellicht uitleg via een doorsnede schema?
Alvast mijn dank