Skip to main content

Ik heb paar weken geleden glasvezel bij KPN afgesloten die zou vandaag (31ste) ingaan en hiervoor zou een KPN monteur langskomen vandaag. Echter is het volgende gebeurd:

  •  Ik kreeg 4 dagen eerder (vrijdag 27ste) een automatisch gegenereerd bericht dat ik mijn modem al aan zou hebben gesloten, hierdoor werd de afspraak met de monteur gecancelled. Ik had het modem letterlijk nog niet in huis.
  • Na eerst meer dan een uur rondjes gestuurd worden op jullie website, heb ik uiteindelijk via google op dit forum een nummer van de klantenservice gevonden.
  • Nu is overal mij verteld in jullie berichtgeving dat ik voor overstap bij glas vezel een monteur MOET hebben.
  • De klantenservice medewerker vertelde mij doodleuk dat ik het zelf wel kon installeren en dat er geen fout bij KPN was gemaakt. Ik had letterlijk de apparatuur nog niet in huis.
  • Ik heb toen moeten doorzeuren en ik kreeg na 2 x doorzetten een wel capabel persoon aan de telefoon die mij kon vertellen dat ik idd een monteur nodig had en ze zou een nieuwe afspraak inplannen, kon echter niet eerder dan di (vandaag), wanneer hij origineel al langs zou komen. Let op ik kreeg via mail geen bevestiging!
  • Zaterdag had ik geen internet meer, hier kwam ik buiten de bel uren van mijn toemalige provider achter. Dus ik kon zondag pas bellen.
  • Zij vertelden me dat zij het bericht hadden gekregen om vanaf de 29ste wat dus de 28ste werd te stoppen met hun dienstverlening want kpn zou het netwerk nodig hebben. Wat dus niet waar is gezien ik nog steeds niks had aangesloten en ik de 31ste pas over zou gaan. Maar goed ik had dus geen internet meer en ik ben iemand die gedeeltelijk thuiswerkt.
  • Ik heb dus geen vast internet meer sinds zaterdag de 28ste.
  • De 31ste zou een monteur komen en deze kwam niet opdagen. Ik heb hiervoor wel al het spul netjes aan de kant gezet etc. zodat hij erbij zou kunnen.
  • Ik dus weer met de klantenservice van kpn bellen. Hier bleek dat de monteursafspraak niet in het systeem stond. Daarnaast zou ik mogelijk voor de monteur moeten gaan betalen omdat ik het zelf wel zou moeten kunnen.
  • Geprobeerd maar ik had geen internet, nu dus afspraak gemaakt met de monteur 6 dagen later. Btw, nog steeds geen bevestiging van de afspraak.
  • Ik zou nu een noodpakket opgestuurd krijgen
  • Voor compensatie zou ik op de website terecht moeten kunnen, maar ik kan dit dus niet vinden. Niet voor het feit dat ik dus dankzij jullie slechte communicatie vele ongemakken en frustraties heb ervaren en dus nu al 5 dagen zonder internet zit (wat dus nog langer gaat duren) + alle uren die ik met mensen moet bellen of op mensen zit te wachten + het feit dat ik tijdens al deze uren niet mijn normale werkzaamheden kan doen.

Wat ik nog moet aanzien en dus redelijk sceptisch over ben:

  • Of het noodpakket uberhaupt gaat werken
  • Of de monteur uberhaupt nog langskomt
  • Of ik ooit internet van KPN werkend krijg
  • Wat de compensatie gaat zijn voor het falen van KPN op vele vlakken en de vele frustraties die ik hiervan heb.

Dus mijn uiteindelijke vraag: waar kan ik aangeven dat ik compensatie wil voor alle ongemakken + frustraties en wat is deze compensatie.

  • Nu is overal mij verteld in jullie berichtgeving dat ik voor overstap bij glas vezel een monteur MOET hebben.

Dit is onjuist, in principe kan je het zelf aansluiten wanneer het installatie pakket binnen is.

 

  • Ik dus weer met de klantenservice van kpn bellen. Hier bleek dat de monteursafspraak niet in het systeem stond. Daarnaast zou ik mogelijk voor de monteur moeten gaan betalen omdat ik het zelf wel zou moeten kunnen.

U hoeft niet te betalen voor de komst van een installatiemonteur. Heeft u extra wensen zoals het trekken van extra kabels of het plaatsen van superwifi punten betaal je hier uiteraard wel voor.


—————————

 

Normaal heeft KPN een systeem welke registreert wanneer een klant zijn modem heeft aangesloten, een eventuele toekomstige monteur annuleert en de oude provider opzegt.
Nu kan het helaas gebeuren dat onze netwerkadministratie verkeerd staat en wij het internet wat voor u bedoeld is naar een verkeerd huis sturen. Als hier dan toevallig ook een modem van KPN staat en online komt gaat bovenstaande in werking en zit u in de penarie. Gelukkig komt dit bijna nooit voor alleen wanneer dit gebeurd is het natuurlijk wel ontzettend zuur. Bel vooral met KPN en laat een monteur komen, zit niet in over de kosten want die zijn niet aanwezig (1x modem, 1x tv en 1x vaste telefonie aansluiten) 

 

Op je vragen: Een noodpakket werkt prima, wanneer de monteur is geweest kan je deze aan hem of haar afgeven zodat je het zelf niet hoeft terug te sturen, en over compensatie kan pas worden gepraat wanneer je weer online bent. Dan kan KPN ook gaan uitrekenen om hoeveel het gaat, je kan dat zelfs via dit forum laten verlopen.