Skip to main content

Hallo @K. Partner Netwerk Ik heb goede ervaringen met het inzetten van mijn mobiel op de V10, bij uitval DSL in het verleden, gewoon om te testen of het werkt en werkt perfect.

In principe hoef je niets aan te passen binnen het modem.

Je kunt het zelf testen door de DSL-kabel of WAN-kabel uit het modem te halen, dan moet je mobiel het overnemen.

Succes.

 

Beste @JanD  , 

Heb je meer info rondom deze oplossing? - Er is momenteel een wijkcentrale storing in Leiden en KPN helpdesk kan enkel het advies geven om mijn WiFi apparatuur op mijn hotspot te zetten, laten we zo zeggen, dat gaat voor mij niet werken.  

Zoals ik het begrepen heb doe je:

Mobiele telefoon (in mijn geval Iphone) via USB aansluiten op de Experia Box v10 USB-A poort en dan op je telefoon Thetering aanzetten.

 

Ik heb bovenstaande geprobeerd, maar nog geen resultaat. Heb je niets in de Experia Box zelf aan moeten passen? 

 

BYW: het support kanaal van KPN zegt dat dit NIET werkt, dus ik ben even opzoek naar iemand die kan bevestigen dat dit wel werkt en hoe dan. 

 

Thanks. 

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt rorigineel topic]

@Lucas8899 Hi Lucas, ik vermoed dat @JanD bedoelt dat je je telefoon als hotspot kunt gebruiken, als vervanging van je vaste verbinding. Als je iets anders bedoelt Jan, corrigeer me dan vooral. Het stukje mobiel aansluiten op je Experia Box V10 kan ik niet helemaal plaatsen. Maar geregeld hebben andere forumgebruikers nog wel eens goede ervaringen of tips die kunnen helpen, die vanuit onze ondersteuning niet standaard zijn.

Ik hoop dat de storing intussen opgelost is Lucas, en dat je vaste verbinding het weer doet!


Hallo @Alexandra en @Lucas8899 je kunt met een usb kabelde telefoon verbinden met de modem en dan tetheren i.p.v. een dongle die KPN wel eens verstrekt. Toen ik een V10 had heb ik dat eens getest, telefoon aangesloten, dsl kabel er uit en de mobiel neemt de modem over. Werkte perfect.

Als je slechts voor 1 pc tijdelijk internet nodig hebt is van je mobiel een hotspot maken makkelijker.

 

 

 


@Lucas8899 Hi Lucas, ik vermoed dat @JanD bedoelt dat je je telefoon als hotspot kunt gebruiken, als vervanging van je vaste verbinding. Als je iets anders bedoelt Jan, corrigeer me dan vooral. Het stukje mobiel aansluiten op je Experia Box V10 kan ik niet helemaal plaatsen. Maar geregeld hebben andere forumgebruikers nog wel eens goede ervaringen of tips die kunnen helpen, die vanuit onze ondersteuning niet standaard zijn.

Ik hoop dat de storing intussen opgelost is Lucas, en dat je vaste verbinding het weer doet!

Met tig IoT devices in het netwerk en deels ook bedraad is dit geen oplossing, dit was de backup gedurende de storing voor apparaten met WiFi zoals laptop. 

 

Ja storing is uiteindelijk ‘s avonds opgelost na wat harde reset van de modem. 


Hallo @Alexandra en @Lucas8899 je kunt met een usb kabelde telefoon verbinden met de modem en dan tetheren i.p.v. een dongle die KPN wel eens verstrekt. Toen ik een V10 had heb ik dat eens getest, telefoon aangesloten, dsl kabel er uit en de mobiel neemt de modem over. Werkte perfect.

Als je slechts voor 1 pc tijdelijk internet nodig hebt is van je mobiel een hotspot maken makkelijker.

 

 

 

Hi @JanD , 

Ik zou dat graag werkende zien, voor een volgende keer mocht ADLS eruit liggen. 

 

Weet jij nog welke van de 2 USB poorten je gebruikte op de experia box? Die aan de zijkant of tussen de RJ45 connectoren? 

 

Met welk mobiel OS deed je dit? IOS toevallig? 

 

Thanks. 

 


@Lucas8899 ik heb geen ervaring met tethering via een smartphone, maar onze groot zakelijke klanten hebben een 4g backup dongel in de achterkant van de v10 (naast de rj45) / zijkant box12. Dus die USB poorten zouden moeten werken. 


Hallo @Alexandra en @Lucas8899 je kunt met een usb kabelde telefoon verbinden met de modem en dan tetheren i.p.v. een dongle die KPN wel eens verstrekt. Toen ik een V10 had heb ik dat eens getest, telefoon aangesloten, dsl kabel er uit en de mobiel neemt de modem over. Werkte perfect.

Als je slechts voor 1 pc tijdelijk internet nodig hebt is van je mobiel een hotspot maken makkelijker.

 

 

 

Hi @JanD , 

Ik zou dat graag werkende zien, voor een volgende keer mocht ADLS eruit liggen. 

 

Weet jij nog welke van de 2 USB poorten je gebruikte op de experia box? Die aan de zijkant of tussen de RJ45 connectoren? 

 

Met welk mobiel OS deed je dit? IOS toevallig? 

 

Thanks. 

 

Hallo @Lucas8899 met een Android telefoon en om het even welke USB-poort.

Ik kan helaas geen details meer tonen en/of nazien, daar ik de V10 niet meer gebruik.

Maar bij een KPN Box 12 moet het ook kunnen onder de rubriek 4G Backup