Skip to main content

Goededag,

 

Ik zit eraan te denken om naar KPN over te stappen omdat Ziggo als maar duurder wordt.

 

Ik zit alleen met een probleem…. De blauwe kabel van KPN komt binnen in de meterkast maar er is geen aansluitpunt aan bevestigd. 
 

Hoe is dat op te lossen? 

Als je via de KPN site de postcode/huisnummercheck doet, zie je of je “aansluitbaar” bent.

Als dat zo is, dan regelt KPN/KPN netwerk dat je wordt aangesloten, of je nu een aansluitpunt kan vinden of niet.


Kun je een foto plaatsen van die kabel?

Ik denk inderdaad dat die kabel vroeger is gebruikt voor telefoon of xDSL internet. Zo’n blauwe kabel heb ik ook, die ligt er al sinds ik in het (toen nieuwbouwhuis) trok heeeeel lang geleden.

Het trouwens geen glasvezel, dus de snelheid die je krijgt is een beetje onvoorspelbaar.


Dankje voor je antwoord.

 

ja van de snelheid weet ik, heb nu bij Ziggo 500MB download dat zal ik met KPN bij lange na niet halen. Als het internet maar snel genoeg is voor de ipads van de kids en netflix etc, is het prima

 

 

hier een foto van de kabel

 

 


wat zegt de postcode check van KPN? Weet je zeker dat er niet ergens een dun oranje kabeltje hangt?


wat zegt de postcode check van KPN? Weet je zeker dat er niet ergens een dun oranje kabeltje hangt?


 

postcode check van KPN zegt dit:

 


 

Mijn zwager heeft ook KPN en die haalt met de speedtest wel 100MB Down, is natuurlijk wel van meerdere factoren afhankelijk.

 

Delta is hier glasvezel aan het aanleggen, medio 2025 klaar, KPN is er volgens mij ook mee bezig, maar ik heb nog geen “oranje” glasvezelkabeltje in me MK liggen.


Goedemorgen @PatrickVH1990 en welkom hier op ons forum!

Ik zie dat je al wat goede reacties vanuit de community hebt mogen ontvangen, mooi. 

wat zegt de postcode check van KPN? Weet je zeker dat er niet ergens een dun oranje kabeltje hangt?


 

postcode check van KPN zegt dit:

 


 

Mijn zwager heeft ook KPN en die haalt met de speedtest wel 100MB Down, is natuurlijk wel van meerdere factoren afhankelijk.

 

Delta is hier glasvezel aan het aanleggen, medio 2025 klaar, KPN is er volgens mij ook mee bezig, maar ik heb nog geen “oranje” glasvezelkabeltje in me MK liggen.

Dit betekent dat je op dit moment een downloadsnelheid van 35 Mbit/s kunt halen met een upload van 4 Mbit/s. Technisch gezien zijn dat momenteel de maximaal haalbare snelheden. Je geeft aan dat je bij Ziggo nu 500 Mbit/s hebt; eerlijk gezegd betwijfel ik of je het met deze bandbreedte gaat redden.