Skip to main content

Hoi ik heb een Y-kabel nodig waar kan ik die halen?

 

Even bellen met 0800 0402 @SanneH22 , je hebt waarschijnlijk pairbonding en een V10-modem?

Is de kabel defect?

 


Waarom heeft u die nodig? Een y-kabel is nodig voor pairbonding. Dat word altijd door een monteur geïnstalleerd. Dat doet een klant zomaar niet zelf. En zodoende is een y-kabel in principe ook niet zomaar vrij verkrijgbaar. 

Tenzij uw y-kabel opgevreten is door de hond ofzo. Dan kan een KPN medewerker wellicht een nieuwe opsturen. Dus kunt u wat meer vertellen over uw situatie? 


Hoi er is een monteur geweest bij mij en die heeft de kabel meegenomen maar zonder die kan ik geen tv kijken. Heb nu tijdelijk een andere kabel. Alleen die kabel ligt nu door me woonkamer heen dus is geen fijne optie. Kunnen jullie me helpen?


Wat heeft een Y-kabel met een tv te maken @SanneH22 

Een Y-kabel zit tussen je IS/RA-punt en je modem.

Tussen je modem en je tv-decoder zit een netwerkkabel, en die is overal in elke lengte en elke kleur te koop, kwaliteit minimaal CAT5e

Kun je eens een foto plaatsen van je IS/RA en modem en kabel naar tv-decoder???


Ik zie ook het verband niet met de tv ontvanger. Zeker ook in met de opmerking “de kabel ligt door de woonkamer heen".

Een Y-kabel is maar één meter……. en heeft RJ11 plugjes.

En bedoeld om het modem v10 te verbinden met de aansluiting in de muur bij een DSL pairbonding aansluiting.

Voor de tv ontvanger is een UTP kabel nodig. Met (de grotere) RJ45 pluggen. Bij iedere DHZ te verkrijgen.


Bedankt voor julie reacties ik kom er zelf wel uit.


Bedankt voor julie reacties ik kom er zelf wel uit.

Succes ermee dan, mocht je toch nog vragen hebben, stel ze dan gerust, bij voorkeur met foto's erbij om beter te kunnen helpen @SanneH22 


Hoi er is een monteur geweest bij mij en die heeft de kabel meegenomen maar zonder die kan ik geen tv kijken. Heb nu tijdelijk een andere kabel. Alleen die kabel ligt nu door me woonkamer heen dus is geen fijne optie. Kunnen jullie me helpen?

Bel morgen vanaf 8.00 naar 0800-0402. Dan sturen ze jou gratis een vervangende kabel die wel lang genoeg is. 


Ja mocht je er niet uitkomen laat het dan weten @SanneH22. Dan denken we nog even met je mee!


Reageer