Skip to main content

bij mijn super wifi punt is de kwaliteit van het 5Ghz netwerk prima, maar van het 2,5 Ghz niet. Zie afbeelding. Hoe krijg ik dat 2,5 Ghz signaal beter? Dat is nodig ivm aansturing GU10 ledlampen.

 

Hallo @ElyH 

 

In de Kanaalgrafiek zie je nu alleen 2.4GHz signalen (kanaal 1 t/m 14), 5GHz signalen gaan via kanaal 36 en hoger.
Zo te zien heb je juist een heel goed 2.4GHz wifi  signaal op de plek waar je gemeten hebt.
 

Wat is het probleem met die ledlampen, krijg je ze niet verbonden met de 2.4GHz wifi of betreft het een ander probleem?


Je zou ook kanaal 1 of 6 eens kunnen proberen @ElyH 

1, 6 en 11 zijn de vrije kanalen met het beste resultaat.

Zet binnen je modem de kanaalbreedte op 20 en niet op 20/40 of 40 om onnodig storing en signaalverlies te voorkomen.

 


Dank jullie wel voor jullie reactie

@GeSp het probleem met de 4 slimme ledlampen (Gu10): IK krijg ze via de app (hoftronic) niet aangesloten. De lampen worden wel gescand, maar daarna stopt het proces. Drie heb ik met veel proberen aan kunnen sluiten, maar nu is er weer één offline, de vierde krijg ik niet on line.

@Nomen Nominandum wilje me aub vertellen, waar ik die kanalenkiezer kan vinden (op mijnmodem.kpn of ergens anders?)

Ik ben trouwen wel een leek op dit gebied.


@ElyH Als dat deze app (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hoftronic.homeylux) is dan lijkt het toch eerder een probleem met de app te zijn als ik de reviews lees.
De app scoort ook heel laag, de meeste gebruikers geven 1 ster.

Heb je die lampen pas of heeft het wel goed gewerkt?
Als je net gekocht hebt zou ik ze weer terugsturen, zonder goed werkende app heb je er niet zoveel aan.

Ik denk ook niet dat het switchen naar kanaal 1 of 6 iets gaat uitmaken.


Bedankt voor je reactie

Het probleem is ontstaan toen ik van ziggo naar kpn ging.  Daarvoor deden de lampen en de app het zoals het hoort, nooit een probleem gehad.  Hoftronic heeft - in een chat over dit probleem-  voorgesteld de tuya smart app te gebruiken.  Tevergeefs geprobeerd. 

De lampjes zitten achter een dimmer. Iemand heeft me aangeraden die te vervangen door een aan/uitschakelaar, omdat de leds een heel klein beetje knipperen. Dat gaat dinsdagavond gebeuren.  Wie weet wat dat oplevert


 

@Nomen Nominandum wilje me aub vertellen, waar ik die kanalenkiezer kan vinden (op mijnmodem.kpn of ergens anders?)

Ik ben trouwen wel een leek op dit gebied.

Als je inlogt in de modem of wifipunt kun je bij de rubriek wifi het kanaal kiezen en de kanaalvreedte @ElyH 

Welk merk/type modem en wifipunt hebt je trouwens van KPN?

 


box 12 en 2 keer super wifi @Nomen Nominandum 

 


Als je de zwarte ronde wifipunten hebt kun je ook via het wifi menu ‘extra wifi’ instellen, daarin activeer je de 2,4-band met de instellingen zoals ik eerder beschreef en geeft de 2.4-band een unieke naam en wachtwoord waarmee je jou spullen kunt vervbinden @ElyH 


@Nomen Nominandum hallo. Dat klopt en heb ik een aantal weken gelden gedaan (nadat kpn me hierbij geholpen had.

 


@Nomen Nominandum en @GeSp Dan is dit momenteel de signaalsterkte van het 2,4Ghz netwerk in de buurt van die lampjes

 


@ElyH Ik zie daar het ExtraWiFi2G niet tussen staan.

Als je jouw mobiel daarmee verbind komt het ExtraWifi netwerk dan wel tevoorschijn in de Kanaalgrafiek?

Wat is dan de signaalsterkte in de buurt van die lampen?


 @ElyH Ik zie daar het ExtraWiFi2G niet tussen staan.

Ik ook niet @ElyH 

 

 


@Nomen Nominandum en @GeSp gisteren kon ik in het forum geen afbeeldingen uploaden. Kunnen jullie verder helpen met deze plaatjes van de wifi analyzer? 

 


Zie onderstaande link voor nader advies @ElyH 

Getoonde waarden zijn niet optimaal.

-70 kan nog net maar -83 is echt ondermaats.

tussen de -40 en -60 is optimaal

 


@Nomen Nominandum Kan het zijn, dat ik de link mis?


@Nomen Nominandum Kan het zijn, dat ik de link mis?

Sorry, bij dezen:

https://www.wifiweb.nl/beste-wifi-kanaal-veranderen/

@ElyH 


Goedemorgen @ElyH en bedankt voor je bericht!

Mooi om te zien dat je zoveel goede input hebt mogen ontvangen van zowel @GeSp als @Nomen Nominandum.

 

@Nomen Nominandum Kan het zijn, dat ik de link mis?

Sorry, bij dezen:

https://www.wifiweb.nl/beste-wifi-kanaal-veranderen/

@ElyH

Is het uiteindelijk nog gelukt?


@Nomen Nominandum   Ik heb het gisteren even geprobeerd, maar de KPN kon het modem niet uitlezen. Ik ga er na dit weekeinde mee verder. Dan wordt de dimschakelaar vervangen door de een gewone aan/uitschakelaar.

 


@Nomen Nominandum   Ik heb het gisteren even geprobeerd, maar de KPN kon het modem niet uitlezen. Ik ga er na dit weekeinde mee verder. Dan wordt de dimschakelaar vervangen door de een gewone aan/uitschakelaar.

 

Hoi @ElyH , hopelijk is het allemaal gelukt en we zijn uiteraard benieuwd naar je bevindingen!


@Jan van KPN , @Nomen Nominandum, @GeSp 

De dimschakelaar is vervangen door een aan/uitschakelaar. Het 2,4 Ghzkanaal staat op 6. De lampjes werken in de app allemaal naar behoren. Mocht er nog wat veranderen, dan meld ik me weer. Maar voorlopig bedank ik jullie voor de tips

mvg Ely


@Jan van KPN , @Nomen Nominandum@GeSp 

De dimschakelaar is vervangen door een aan/uitschakelaar. Het 2,4 Ghzkanaal staat op 6. De lampjes werken in de app allemaal naar behoren. Mocht er nog wat veranderen, dan meld ik me weer. Maar voorlopig bedank ik jullie voor de tips

mvg Ely

Dat is voor mij een positieve afsluiter van deze (werk) dag @ElyH, heel fijn om te lezen en bedankt ook dat je dit hier nog even hebt laten weten :)
En mocht je onze input nog een keer nodig hebben, laat het vooral weten!