Skip to main content

Ruim 2 jaar geleden werd er in onze straat glasvezel aangelegd. Toen de volgende stap gezet moest worden konden de monteurs de kabel niet vinden (was er wel). Na een aantal maanden heen en weer bellen/mailen kwam iemand de kabel aanleggen: conclusie: kabel ligt er al. Laat de tuin even open liggen dan vinden ze de kabel. Maanden verder, gat maar dicht gemaakt i.v.m. gevaarlijke situatie. Toen werd de volgende stap gezet. Nu wachten we weer maanden op volgende stap de aansluiting naarbinnen toe en worden we van het kastje naar de muur gestuurd. KPN zegt geen bericht van KPN Netwerk te hebben gekregen. KPN netwerk zegt: wel gedaan niet meer ons probleem. Iedereen in de straat heeft nu al 2 jaar glasvezel! We kunnen niet thuis werken, terwijl werkgever dit graag 2 dagen per week wil. Wat kunnen we nu nog doen???? Klachtencommissie? Overstappen naar Delta?

Hoi @T. van den Heuvel . Welkom op het forum.

Hier kan ik pas wat zinnigs over zeggen als ik bij je gegevens kan.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Beste Erwin,

Ik heb mijn profiel ingevuld.


We kunnen niet thuis werken, terwijl werkgever dit graag 2 dagen per week wil. Wat kunnen we nu nog doen???? Klachtencommissie? Overstappen naar Delta?

Deze snap ik nog niet helemaal. Volgens mijn gegevens zit je nu op een koperverbinding toch? Daar meet ik nu 77Mbit op. 


We vinden deze reactie vreemd: de suggestie dat we geen glasvezel nodig hebben, omdat we toch een koperverbinding hebben, is wel heel raar. KPN legt toch overal glasvezel, omdat het super snel is? Deze reactie is precies waarom wij zo wanhopig worden/zijn. Het klopt dat wij wifi en internet hebben, maar deze verbinding is ondanks versterker slecht. Inmiddels wonen we met 4 volwassen in dit huis (kinderen worden groot) waarvan er 2 en soms 3 thuis online moeten werken. Het gebeurt met een zekere regelmaat, dat een van ons elders moet gaan werken, omdat de verbinding uitvalt. KPN heeft ons sinds wij in dit huis wonen (7 jaar) altijd voorgehouden, dat een glasvezelverbinding veel beter zou zijn. Het feit dat wij als enige in de straat al 2 jaar geen glasvezel van de KPN hebben en enorm veel mailtjes, telefoontjes en ergenissen verder zijn en KPN ons keer op keer van het kastje naar de muur stuurt, doet is de vraag stellen wat kunnen we NU nog doen??? We hoopten op dit forum nog een oplossing te krijgen. Welke stap is het beste? Wat helpt nog? 


Oh, dat bedoelde ik ook niet. Je oorspronkelijke bericht geeft mij het idee dat je nu volledig zonder zit.  Vandaar mijn opmerking. Met 77Mbit kun je prima thuiswerken.  Maar ik snap inderdaad dat het krapjes wordt als er 4 mensen tegelijk op het netwerk zitten. 

De informatie over glasvezel op jouw locatie spreekt elkaar tegen.  Ik kan proberen om een wijziging aan te vragen. Hiermee zouden we dan het aanleggen en afmonteren van glasvezel kunnen ‘forceren’.   Zullen we dat proberen? 

Disclaimer:  Ik kan je geen enkele garantie geven over de termijn.  Hopelijk gaat het heel snel maar dat is nu, zonder migratieorder, nog lastig te voorspellen.

Laat maar weten. 

 


Hallo Erwin,

Wij proberen al ruim 2 jaar wanhopig om een glasvezelverbinding te krijgen, dus als je denkt dat dit kan helpen heel graag!

Voor de duidelijkheid: de informatie die elkaar tegenspreekt is dus het hele probleem: er ligt buiten wel een glasvezelkabel en er de volgende stap buiten (kabels dieboven de grond staken zijn ook verbonden) er moet volgens ons alleen nog de verbinding naar binnen gemaakt worden.

Alvast bedankt.


We vinden deze reactie vreemd: de suggestie dat we geen glasvezel nodig hebben, omdat we toch een koperverbinding hebben, is wel heel raar

Wie schrijft dat @T. van den Heuvel , @Erwin_ in ieder geval niet.

 


@Ward_  heb jij tijd om mee te denken?  Ik wil graag weten hoe @T. van den Heuvel  bij jullie in de systemen staat.


@Ward_  heb jij tijd om mee te denken?  Ik wil graag weten hoe @T. van den Heuvel  bij jullie in de systemen staat.

Mail het adres maar.


Dank. Mail is onderweg.

 

@T. van den Heuvel  Ik kom er zsm op terug. Even afwachten wat @Ward_ van de situatie vindt. 


Oke….we wachten af


@Ward_  heeft wat onderzoek gedaan en vooralsnog lijkt het er op dat ik je nog geen 'zetje’ naar glasvezel kan geven. We kwamen wel een oude opdracht tegen om een FTU te plaatsen. Waarom die gecanceld is weten we beide niet maar Ward heeft daar navraag over gedaan.  Mocht hij meer te weten komen, dan komen we daar op terug.

Voorlopig is het helaas afwachten. 


Dank voor je berichtje en je inspanningen tot nu toe….we worden hier wel erg droevig van. Inmiddels hebben we allerlei kabels door het huis lopen, zodat er wel online vergaderd kan worden thuis. Zo bizar dat dit niet opgelost kan worden. 

Denken dat we nu toch na 26 jaar ons contract bij de KPN te gaan beeindigen, dit kan echt niet meer.