Skip to main content

ik sta al behoorlijk lang in de wacht, omdat de medewerker iets moet uitzoeken. zo'n 20 minuten. nu valt de wachttoon weg. hoe lang moet ik nog wachten? of moet ik opnieuw bellen?

Bel maar opnieuw... en zeg dan gelijk dat u niet in de wacht gezet wenst te worden. Die medewerker zoekt het maar uit terwijl u gewoon aan de lijn blijft.


Hoi @MireilleHM en welkom hier :)
Niemand de blij wordt van lang in de wacht staan maar ik hoop dat je inmiddels antwoord hebt gekregen op je vraag! Mocht er toch nog iets zijn waarmee wij kunnen helpen dan horen we dat natuurlijk ook graag.


Hoi @MireilleHM en welkom hier :)
Niemand de blij wordt van lang in de wacht staan ...

Waarom zetten KPN medewerkers klanten in de wacht als ze iets uit moeten zoeken? Waar is dat goed voor? Een klant kan toch gewoon aan de lijn blijven terwijl de medewerker even wat na leest?


Goede vraag wel @Nick83.

Ik denk dat het persoonlijk is. Toen ik zelf in de lijn werkte, probeerde ik een klant zo weinig mogelijk in de wacht te zetten, ik vind dat zelf namelijk ook vrij irritant. Maar soms ontkom je er niet aan; soms zijn zaken wat complexer dan in eerste instantie aangenomen of je hebt bijvoorbeeld hulp nodig van een collega. In dat soort situaties zette ik de klant wel eens in de wacht. Wel legde ik dan uit waarom ik de klant in de wacht zette. Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die dit vaker doen wanneer ze wat uit moeten zoeken, waarschijnlijk omdat de focus dan wat beter is (vermoed ik ).