Skip to main content

In ons nieuwe huis zat nog een “oude” telefoonaansluiting waar een zogenaamde varkenssnuit in kan.

de bedrading was echter niet aangesloten.

ik heb een oranje, blauw, wit/blauw en oranje/wit draadje

wie kan mij vertellen hoe ik deze op een oude aansluiting (voor varkenssnuitje) of op een moderne doos (RJ11/12/45) moet aansluiten 

alvast bedankt voor de hulp

 

Hoi. Als je kpn hebt kan er gratis een monteur aangestuurd. 

Afgezien van dat 

Rood en blauw op a en b van de varkenssnuit. 

Of de 2 middelste contacten van RJ11. 


Er is geen rood draadje 


Waar komt die kabel vandaan @Rijdt ? Zit er geen aansluitpunt in de meterkast waar deze (binnen) kabel mogelijk vandaan komt? Vaak ziet dat er als volgt uit, met één van deze zgn. ISRA waar de blauwe buitenkabel op aangesloten is.

 


Er loopt een kabel van de Isra naar de experts v10.

vandaaruit loopt er een kabel naar de betreffende wanddoos


Isra is type 2b


Wat wil je bereiken @Rijdt ? Wat wil je er op aansluiten in de woonkamer?

Staat het modem (de v10) al in de meterkast en blijft dat zo? Of wil je die naar de woonkamer verhuizen?


Ik wil graag mijn huistelefoon aan kunnen sluiten.

 


Duidelijk @Rijdt 

Is de betreffende kabel dan al aangesloten op de Experia Box met een stekkertje in Phone 1 (of 2)? Kan je zien welke 2 draden in dat stekkertje zijn aangesloten? Verbind die twee kleuren dan in de varkensneus in de kamer met punt a en b. Welke draad op a of b maakt niet uit.


Dank je, ga er morgen even naar kijken 


Er is geen rood draadje 

Oranje is ook goed. 

huistelefoon aansluiten 

Die sluit je aan op een phone poortje van het modem. De 'andere kant' van die draadjes moet daar dus mee verbonden zijn. 


Hoi @Rijdt . Als ik het dus goed begrijp wil je die kabel als een verlengkabel voor je telefonie gaan gebruiken? 


Nee, ik wil gewoon de kabels aan de doos aansluiten zodat ik de stekker van de telefoon in de betreffende doos kan steken. 
 

wat ik tot nu toe ook probeer met aansluiten van de draadjes, er komt geen kiestoon


Hallo @Rijdt 

Is de betreffende kabel dan al aangesloten op de Experia Box met een stekkertje in Phone 1 (of 2)? Kan je zien welke 2 draden in dat stekkertje zijn aangesloten? Verbind die twee kleuren dan in de varkensneus in de kamer met punt a en b. Welke draad op a of b maakt niet uit.

Heb je dit al vastgesteld? Wat je nodig hebt is aan het ene uiteinde van de kabel een RJ11 stekkertje met twee draden op de middelste 2 contacten. Die steek je in het modem in Phone 1 (of 2). In de kamer sluit je dezelfde twee draden aan op de varkensneus op punt a en b.

Heeft de huistelefoon zelf ook een RJ11 stekkertje? Steek dat dan eens (om te testen) rechtstreeks in de Phone aansluiting van het modem. Werkt het dan?


Rechtstreeks aangesloten op de experts.

geen kiestoon


Rechtstreeks aangesloten kan er niet zo veel meer fout gaan. Telefoon--aansluiting--ExperiaBox

Welke Experia Box heb je? Phone 1 en Phone 2 getest? Heb je een andere telefoon om mee te testen?


Wat voor toestel gebruik je eigenlijk? We hebben meer informatie nodig. 


Ga straks contact opnemen met kpn. 
waarschijnlijk is het alarm de boosdoener 

 


Hoi @Rijdt
Je reacties en ontbrekende antwoorden op de vragen maken het verhaal er niet duidelijker op 🤔.

We hebben informatie nodig om te kunnen helpen. Nu komt er weer een alarm “uit de lucht vallen”. Welke rol speelt het alarm in het aansluiten van een telefoon? Gebruikt het alarm soms al de Phone poort op het modem?


DIT aansluitpunt gaat niet meer werken. Dit is een aftakking uit de analoge PSTN tijd en die komt dus niet van af een phone poort van het modem.

Sluit hier NIETS op aan om storing op je DSL (internet - modem) te voorkomen.

Om een telefoontoestel op die plek te hebben is het handiger met een (extra) handset op je draadloze telefoon. Een DECT basis kan tot 4 handset aangemeld hebben.