Skip to main content

Heb de KPN instructievideo bekeken, maar onze huisinstallatie is totaal anders: glasvezelaansluiting punt is op begane grond in meterkast, terwijl modem op de 1e etage staat. Hoe regel ik die (WAN-)aansluiting in deze situatie? Modem heeft op deze locatie een eigen aansluitpunt en is daar verbonden met met 2 kabels. Graag een technische blik en advies hoe ik de glasvezelverbinding voor het hele huis makkelijk kan regelen? Kan ik het zelf doen of wordt het een monteurklus? 😞  

NB: op 2e etage zijn computer en televisie die ook op de huidige vaste kabels zijn aangesloten.
Ik voeg foto's toe van modem situatie.

Bij voorbaat dank! 

Beste ​@Angelina Hammond van de glasvezelaansluiting zal een netwerkkabel, kwaliteit minimaal CAT5e, gelegd moeten worden naar je modem in huis.

Of je dat zelf kunt kan ik uiteraard niet beoordelen, anders een KPN-installatiemonteur daarvoor laten komen of een handige kennis of een lokale netwerkmonteur.

Op de foto's te zien, heb je een Fritzbox ??? die nu nog op een koperlijn (xDSL) aangesloten is???

Hallo ​@JanD ,

Dank dat je op zondag de tijd hebt genomen om te reageren!

Ja, is idd een Fritzbox op de koperlijn-aansluiting. De connectie van glasvezelaansluiting naar modem wordt dus tricky, aangezien de modem niet direct in de nabijheid van het nwe aansluitpunt is.

Zal morgen dan maar contact opnemen met KPN Klantenservice. Erg jammer dat ik nu geen contactformulier op de website kan ontdekken.

Groet,

Angelina.

Die koperaansluiting, komt die ook vanuit diezelfde meterkast? (Foto?)

Die 2 kabels met koppelbusjes, die gaan weer terug naar beneden? Wat zit daar aan verbonden?

Hi ​@DennisA78 
Ja, de huidige lijnen van de 1e etage zijn  verbonden met de bronaansluiting in de meterkast.
Zou jij beschikbaar zijn om deze week langs te komen? Ik zie dat je een KPN monteur bent :-)

Hi ​@DennisA78 
Ja, de huidige lijnen van de 1e etage zijn  verbonden met de bronaansluiting in de meterkast.
Zou jij beschikbaar zijn om deze week langs te komen? Ik zie dat je een KPN monteur bent :-)

Beste ​@Angelina Hammond zo werkt het helaas niet. ​@DennisA78 reageert hier op persoonlijke titel en niet als KPN-medewerker.

Als je het via KPN geregeld wilt hebben kun je online een monteur afspreken, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/monteur

Succes.

Hoi ​@Angelina Hammond  Heb je nog contact gehad met de helpdesk of op andere manier een monteur weten te regelen?

​@Erwin van KPN heb inderdaad een afspraak ingepland….blijkbaar voor € 99. Jammer.

Ja, nee.  Dat had denk ik niet gehoeven.  Of jij moet nog allerlei andere speciale wensen hebben qua aansluiting.  

Ik wil graag even meekijken. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven in dit topic?

Reageer