Skip to main content

Bij mij zal door KPN glasvezel worden aangesloten.

Huidig modem in de woonkamer  is aangesloten op de telefoonkabel uit de meterkast.

Dit is een aansluiting door de PTT destijds standaard aangelegd bij oplevering van mijn huis.

Vraag:

Hoe wordt de nieuwe verbinding, opdat ik kan genieten van de volledige capaciteit van de glasvezel met hete moden in mijn woonkamer

Waarschijnlijk zal de aansluiting in de meterkast komen. Het is verstandig om het modem daar ook te plaatsen. Een monteur kan dan eventueel een kabel trekken naar de woonkamer. Maar het modem in de woonkamer kan ook. Sowieso moet er een kabel van de meterkast naar de woonkamer. 

Beste ​@Valkenier 334 er komt een keer een schouwer langs, die gaat samen met jou bekijken wat de beste plek voor de glasvezelaansluiting wordt en plakt dan een papieren mal op de plek waar de aansluiting komt zodat de monteur weet waar de aansluiting te maken.

Heb je al wel toestemming gegeven voor de aanleg?

Als er een kabel loopt van de meterkast naar de woonkamer is het verstandig om de glasvezel in de meterkast te laten plaatsen. En tegen de tijd dat alles gereed is kan je kosteloos een monteur laten komen welke ook nog eens kosteloos een kabel trekt van de meterkast naar de woonkamer om te zorgen dat je modem online komt. Indien er geen stopcontact in de meterkast zit voor het glasvezelkastje plaatst de monteur deze ook nog kosteloos. Service heet dat 😃

Waarschijnlijk zal de aansluiting in de meterkast komen. Het is verstandig om het modem daar ook te plaatsen. Een monteur kan dan eventueel een kabel trekken naar de woonkamer. Maar het modem in de woonkamer kan ook. Sowieso moet er een kabel van de meterkast naar de woonkamer. 

Joep bedankt voor de informatie,

Al mijn kabel aansluitingen gaan vanuit de modem in mijn woonkamer.

Al mijn getrokken omleggen is niet zo aantrekkelijk

Als er een kabel loopt van de meterkast naar de woonkamer is het verstandig om de glasvezel in de meterkast te laten plaatsen. En tegen de tijd dat alles gereed is kan je kosteloos een monteur laten komen welke ook nog eens kosteloos een kabel trekt van de meterkast naar de woonkamer om te zorgen dat je modem online komt. Indien er geen stopcontact in de meterkast zit voor het glasvezelkastje plaatst de monteur deze ook nog kosteloos. Service heet dat 😃

Bedankt Joep voor je snelle antwoord.

Deze service van KPN  stelt mij gerust op een goede procedure.

Reageer