Momenteel hebben we in ons nieuwbouwappartement geen internet aansluiting. Volgens de website zou er in juni - juli dit jaar een glasvezel aansluiting komen. Hoe zeker is dit?
We hebben een coax kabel die binnenkomt, maar volgens de info op dit forum, zou die waarschijnlijk van ziggo zijn en niet van KPN. KPN zegt dat ze volgens hun systeem geen aansluiting op ons adres hebben, maar onze aannemer zegt dat dit wel er zou moeten zijn. Gezien de coax kabel, ga ik ervanuit dat het systeem van KPN gelijk heeft en we dus geen aansluiting hebben.
Het liefste zou ik bij KPN blijven, maar van thuis uit werken op een hotspot is niet ideaal. Vandaar mijn vraag: hoe zeker is het dat er in juni - juli hier een glasvezel aansluiting ligt? Momenteel is e-fiber bezig met een aansluiting in de straat, maar volgens dit forum zou KPN daar niet aan meedoen. Op de website van de gemeente sittard-geleen staat nog niks over een andere glasvezelaansluiting, dus ik ben niet zeker of deze er wel komt.
Indien ik zou wachten tot juni-juli is het dan zeker dat er een glasvezelaansluiting is? Of ben ik beter af om toch nu al elders een aansluiting te pakken zodat we internet hebben?