Skip to main content

Ik heb sinds vorige week internet van KPN via de glasvezelkabel. Voorheen had ik dat niet. KPN heeft een ander kastje op de glasvezelverbinding gezet, maar nu is er soms een hoge pieptoon te horen (gaat uren door). De stroom eraf halen werkt ook niet, het komt echt van binnenuit.

 

Kan hier iets aan gedaan worden? De KPN-klantenservice is telefonisch niet te bereiken, ik krijg steeds een bandje dat de wachttijd langer is dan gebruikelijk en daarna wordt de verbinding verbroken.

 

Bied KPN ook internet aan via de gewone kabel of alleen via glasvezel? Toen ik nog internet via de gewone kabel had, was er geen probleem. Ik heb eigenlijk spijt dat ik ben overgestapt, dus is het ook mogelijk om nog onder het jaarcontract uit te kunnen komen, aangezien er een probleem is?

Hallo @Anoniem92 , zo’n pieptoon wordt meestal veroorzaakt door ‘coil-whine’. Dat is een geluid dat meestal uit een resonerende spoel komt, vaak in voedingsstekkers.

Kan je horen waar het geluid vandaan komt: uit de voeding of het zwarte kastje zelf? Niet elk kastje maakt evenveel herrie en soms zit er eentje tussen die luidruchtiger is dan normaal. Je zou dan kunnen vragen of KPN die wil omruilen (geen idee of ze dat ook doen). Als het kastje in de woonkamer staat, kan ik me voorstellen dat zo’n piep niet echt prettig is!

KPN biedt alleen nog glasvezel aan, tenzij dat er nog niet ligt. Dan krijg je een DSL-verbinding, totdat er glasvezel wordt aangelegd. De kabel is van de kabelmaatschappij, daar levert KPN geen diensten op.

Heb je alleen spijt vanwege de pieptoon, of heb je misschien nog andere klachten over KPN?


Volgens mij komt het geluid echt uit het kastje zelf.

 

Het helpt ook niet om alle kabels eruit te halen (stroom en internetkabel). Ik kan het dus ook niet uitzetten, het gaat gewoon door. Ik neem aan dat KPN dit probleem wel moet oplossen, dit is toch niet hoe het hoort?

 

Ik heb spijt vanwege die pieptoon, het is echt heel vervelend. Niemand wil een pieptoon in huis, die je niet kunt uitzetten. Hiervoor had ik internet van Ziggo via de gewone kabel, dat werkte allemaal prima. Geen problemen, maar ben overgestapt vanwege de prijs. Nu ik dit weet had ik liever twee keer zoveel betaald dan die pieptoon.

 

Zijn er nog andere manieren om met KPN in contact te komen? Telefonisch lukt het dus niet omdat ze steeds zelf de verbinding verbreken vanwege lange wachttijd.


Je zegt dat de pieptoon door gaat wanneer je de stroom uit het KPN-kastje hebt getrokken. Zijn er nog andere apparaten in de buurt die die pieptoon kunnen veroorzaken? Als de stroom eraf is, zal de pieptoon ook verdwijnen.

Je kan het beste alle apparaten langzaam een voor een van het stroom af halen om te zien wanneer de pieptoon stopt. Dan weet je meteen welk apparaat de boosdoener is.


Nee, dat werkt dus niet. Het komt echt uit het kastje zelf, dus de verbinding in de muur met de glasvezelkabel ofzo. Ik heb de stroomstekker en de internetkabel er ruim een half uur uit gelaten en het gaat gewoon door.

 


Dat lijkt me wel raar, want op de glasvezel zelf staat geen spanning. Kan je eens een foto tonen hoe het erbij hangt?


Hoe kan ik een foto plaatsen?

 

 


Het kastje dat de monteur opgehangen heeft is ook niet het kastje uit de doos die ik van KPN heb ontvangen. Het kastje uit de doos kon namelijk geen verbinding maken ofzo zei de monteur, dus toen heeft hij een ander kastje uit zijn auto gehaald (ander soort kastje ook, het kastje uit de doos was een stuk kleiner). De lampjes op het kastje knipperen ook voortdurend, ik weet niet of dat hoort.


Kun je eens een foto plaatsen van dat kastje @Anoniem92 ?

 


Kun je eens een foto plaatsen van dat kastje @Anoniem92 ?

 

Hoe moet ik dat doen? Als ik op afbeelding invoegen klik, krijg ik een foutmelding.


Kun je eens een foto plaatsen van dat kastje @Anoniem92 ?

 

Hoe moet ik dat doen? Als ik op afbeelding invoegen klik, krijg ik een foutmelding.

Je klikt op het bergsymbooltje 3e van rechts bovenin en dan wordt de afbeelding geplaatst @Anoniem92 


 


Power en Glas behoren constant te branden en Ethernet knippert constant als er dataverkeer heen en terug is @Anoniem92 


Power en Glas behoren constant te branden en Ethernet knippert constant als er dataverkeer heen en terug is @Anoniem92 

Momenteel flikkeren Glas en Ethernet, Power is nu constant.


Power en Glas behoren constant te branden en Ethernet knippert constant als er dataverkeer heen en terug is @Anoniem92 

Momenteel flikkeren Glas en Ethernet, Power is nu constant.

Het kan zijn dat bij jou glas ook knippert, dat verschilt per soort glaskast. En alles werkt goed? @Anoniem92 


 

Als dit kastje van het stroom is, blijft hij piepen? Dan moet hier op het forum iemand van KPN even naar die foto kijken denk ik. Als de stroom eraf is, hoort het geen piepgeluid meer te maken. Tenzij er een soort batterij of condensator in zit..


Power en Glas behoren constant te branden en Ethernet knippert constant als er dataverkeer heen en terug is @Anoniem92 

Momenteel flikkeren Glas en Ethernet, Power is nu constant.

En alles werkt goed? @Anoniem92 

Ja ik heb tot nu toe geen probleem gehad met de verbinding.


Ik snap ook niet waarom je hier reageert @Nomen Nominandum , er wordt nergens melding gemaakt van een niet-werkende verbinding. Het gaat over een pieptoon die niet weggaat.


 

Als dit kastje van het stroom is, blijft hij piepen? Dan moet hier op het forum iemand van KPN even naar die foto kijken denk ik. Als de stroom eraf is, hoort het geen piepgeluid meer te maken. Tenzij er een soort batterij of condensator in zit..

Ja, de pieptoon gaat gewoon door als de stroom eraf is. De lampjes zijn dan uit maar de pieptoon houdt gewoon aan. Ook de rode kabel eruit getrokken, helpt ook niet. Het is ook geen constante pieptoon, het klinkt een beetje zoals vroeger als je verbinding maakte met internet via de telefoonkabel. Maar dan hoger en anders.


Dan is alles opgelost toch? @Anoniem92 


Dan is alles opgelost toch? @Anoniem92 

Ehm nee, ik wil geen pieptoon, dat hoort toch niet.


 

Als dit kastje van het stroom is, blijft hij piepen? Dan moet hier op het forum iemand van KPN even naar die foto kijken denk ik. Als de stroom eraf is, hoort het geen piepgeluid meer te maken. Tenzij er een soort batterij of condensator in zit..

Ja, hopelijk kan ik contact krijgen met iemand van KPN. Ik heb inmiddels al vier keer gebeld, maar elke keer krijg ik een bandje en wordt er gezegd dat er later teruggebeld moet worden, waarna de verbinding wordt verbroken.


@Ik_Combineer enig idee hoe dit zit?


Wat is het beige kastje eronder dan? Lijkt coax aansluiting
U heeft de groepen uit meterkast uitgezet en komt er nog achter dat er een piep is?
Er zit geen interne batterij in glasvezel kastje dus dat kan het niet zijn
Ook al is aan de buurman/vrouw gevraagd of hun niet aan de andere kant van de muur iets hebben staan?

Zit ook een gasleiding/verwarmingsbuis boven het kastje niet ergens een lek en staat onder hoge druk?


Wat @Pauwerful zegt doet me nu ineens denken aan de radiatorknop die erboven zit.

Draai die eens open en dicht @Anoniem92 , fluit het water misschien in die buis?


Wat is het beige kastje eronder dan? Lijkt coax aansluiting
U heeft de groepen uit meterkast uitgezet en komt er nog achter dat er een piep is?
Er zit geen interne batterij in glasvezel kastje dus dat kan het niet zijn
Ook al is aan de buurman/vrouw gevraagd of hun niet aan de andere kant van de muur iets hebben staan?

Zit ook een gasleiding/verwarmingsbuis boven het kastje niet ergens een lek en staat onder hoge druk?

 

Het kastje eronder is volgens mij de gewone internetkabel.

Ik heb in de meterkast niets uitgezet, alleen de stekker uit het kastje gehaald.

Er woont aan de andere kant niemand, het is een buitenmuur.

De piep is ontstaan nadat het kastje vorige week is opgehangen, daarvoor was er niets. Het ligt dus niet aan de verwarming.