Skip to main content
Vraag

Hoge ping tijdens gamen via netwerkkabel en glasvezel

  • 11 September 2024
  • 4 reacties
  • 55 keer bekeken

Hallo allemaal, sinds kort overgestapt op glasvezel van KPN zakelijk (4Gbit). Bij mijn vorige provider had ik heel stabiel internet met 1Gbit, ping kwam zelden boven de 5ms uit en varieerde tussen 0 en 5. Nu dat ik ben overgestapt naar KPN, met sneller internet (bekabeld met een splinternieuwe CAT6 kabel), ligt mijn ping gemiddeld rond de 30-40ms tijdens het gamen...Ik heb voor de zekerheid een nieuwe kabel geprobeerd, maar mocht niet baten. Ik vermoed instellingen van het modem of iets, aangezien ik bij mijn vorige provider altijd een stabiele ping had. 

 

Iemand een idee? 

 

 

Ik vind dat wel heel hoge pingtijden. Als ik via mijn KPN verbinding hetzelfde IP-adres ping, krijg ik waardes tussen de 4 en 7ms.

Heb je al eens geprobeerd om alles van je netwerk af te sluiten en enkel met de bedrade verbinding te pingen, om uit te sluiten dat geen andere netwerkapparatuur stoort?

Welk modem gebruik je overigens, mijn pings zijn van achter een Fritzbox verstuurd, maar dat hoeft geen reden te zijn voor de verschillende pingtijden.


Dat zou niet uit moeten maken (denk ik?), want qua (rand/netwerk)apparatuur is er verder niets veranderd sinds mijn vorige provider. Het enige wat veranderd is, is dat ik bij mijn vorige provider een 3-delige Deco set aan wifi versterkers had. Nu heb 2 KPN SuperWifi punten en uiteraard de KPN modem (KPN Box 14 met de laatste firmware).

 

 


Vreemd @Donnn. Voorop gesteld: fit forum is wel primair voor consumenten aansluitingen ingericht dus mochten de problemen aanhouden dan kan je het beste even contact zoeken met KPN Zakelijk.

  • Ervaar je de hoge ping specifiek binnen een bepaalde applicatie/game? Of tijdens algemeen gebruik van jouw verbinding? Kun je daar een screenshot van plaatsen?
  • Waar gaat het mis in de verbindingsketen als je een trace uitvoert? 
  • Even voor de duidelijkheid, test je dit nu rechtstreeks bekabeld of draadloos?

 

  • Ervaar je de hoge ping specifiek binnen een bepaalde applicatie/game? Of tijdens algemeen gebruik van jouw verbinding? Kun je daar een screenshot van plaatsen?
    Tijdens Fornite merkt ik dit voornamelijk. Ping schiet ineens naar de 30 en blijft rond dat getal hangen. Zakt ook wel eens naar 2ms ofzo, maar dat is van korte duur.
     
  • Waar gaat het mis in de verbindingsketen als je een trace uitvoert? 
    Kun je dit uitleggen? 
     
  • Even voor de duidelijkheid, test je dit nu rechtstreeks bekabeld of draadloos?
    Bekabeld, rechtstreeks vanuit de modem naar mijn game PC.

 


Reageer