Skip to main content

Hoi, ik heb nog een oude laptop staan die ik regelmatig gebruik maar deze heeft een 100mbps netwerkkaart er in zitten. Is het mogelijk om met een of andere dongel/usb stick alsnog hoger dan 100mbps te halen via een netwerkkabel?

Inderdaad als je geen NAS hebt zit je makkelijk aan 200 of meer.

Games weet ik niet, maar lees vaak dat mensen 10-tallen GB’s ‘even’ moeten downloaden, dat moet je toch ergens laten.


. . .

Windows7 heb ik al jaren virtueel als image van 55GB. Alleen maar om mijn scanner (P-215II).  . . .

Ik heb juist met linux goede cq betere ervaringen als het gaat om rand apparaten laten werken, ik kreeg bv een scanner van een fruitmerk gebruiker die daar niet wou werken, ingeplugd op ubuntu begon-ie direct te scannen.

 


Ubuntu bah heb ik jaren geleden ook van alles geprobeerd nee echt niet mijn ding

Win7 vond ik altijd prettig maarja dat houdt op vanaf januari 10 werkt ook wel goed


We dwalen een beetje af van de vraag, maar ubuntu werkt hier echt perfect, maar debian ook trouwens. En, vaak goede ondersteuning voor “oude” randapparatuur.


Klopt

Ik gebruik win 10 32bitt voor programmeren knx via ets en application

Ts ik zou gewoon mijn link bestellen 250gb

En windows 10 installeren

Als je nu 7 hebt houden de beveiliging updates binnenkort ook op

 


. . .

Windows7 heb ik al jaren virtueel als image van 55GB. Alleen maar om mijn scanner (P-215II).  . . .

Ik heb juist met linux goede cq betere ervaringen als het gaat om rand apparaten laten werken, ik kreeg bv een scanner van een fruitmerk gebruiker die daar niet wou werken, ingeplugd op ubuntu begon-ie direct te scannen.

Mijn Canon P-215II doet iets met USB waardoor de communicatie tussen scanner en PC fout gaat. Met b.v. skanlite gaat het dan tegen einde van eerste A4-tje scannen al mis. Het zit ergens diep in de linux kernel USB stack. Met Windows7/10 gaat het uiteraard wel goed, want dat wordt door Canon ondersteund. Moet wel de complete USB-stack van Windows zijn, want USB redirects met een Hypervisor werken ook maar halfgebakken, afhankelijk van de kernel versie enz. Alleen PCI-E passthrough met libvirt werkt stabiel, want dan is de gehele USB stack binnen Windows (Renesas chipset USB3 PCI-E kaart).

Maar al zou het driverprobleem gefixed worden/zijn, dan nog is er voor linux geen totaal softwarepakket wat zonder omkijken of tussentijdse interactie een stapeltje A4-tjes om kan zetten in een een PDF bestand, inclusief OCR processing voor diverse talen.

In deze Windows perikelen speelt ook constant het licentie/activatiegebeuren mee. Met dat eerder gelinkte partition programma is daarvoor bij Windows10 geen probleem kan ik uit ervaring zeggen. Windows7 denk ik ook niet. Alleen een harde schijf wisselen wordt niet gezien als nieuwe PC.


Klopt windows geeft problemen met usb drivers (usb to rs232 com) deze chip zit vaak in de oude apparatuur

Daarom gebruik ik windows 10 32bitt

Alleen dan zit je met memory max 3gb

Daarom gebruik ik hiervoor een aparte hp probook

 


@Lukas_ Leuk dat je hier een topic over bent begonnen. Klaarblijkelijk is er veel animo voor, want ‘wauw’ wat een reacties al. Heb je ondertussen het antwoord (of tips) gekregen waar je op hoopte? Laat het maar weten als ik nog iets voor je kan betekenen. 


Bedankt iedereen voor het meedenken! Ik ga is goed nadenken hoe ik het ga aanpakken!


Reageer