Skip to main content

Thuis werken mijn Motorola telefoon en mijn Huawei android tablet perfect op de wifi (mediapad sht-w09, android 9) - ziggo als provider met een Hitron router.

Ook op veel andere plekken werken deze devices goed op Wifi.

Tijdens mijn vakantie kom ik nu bij Centerparcs in America een KPN wifi netwerk tegen die al onze devices accepteert, behalve de Huawei tablet. Een paar jaar geleden heb ik ditzelfde meegemaakt bij een KPN wifi netwerk op een ander vakantiepark.

Het wifi signaal is sterk en stabiel op 2.4 en 5GHz. maar zodra het IP adres wordt uitgegeven lijkt het langzaam te gaan. Af en toe werkt het even, maar binnen de kortste keren valt de tablet weer uit het netwerk. Er zijn geen beperkingen of wachtwoorden.

alle andere (motorola android telefoon en iPad) devices werken goed en snel!

Het lijkt erop dat huawei android devices op KPN wifi op dit forum tot meer problemen leidt. Suggesties die ik heb gevonden op dit forum heb gevonden, bieden helaas geen soelaas.

Het KPN internet komt de vakantiehuisjes binnen met coax en met een Hitron modem wordt uit coax het WiFi signaal gemaakt.

Is er een oplossing voor dit issue?

 

@pb4pt Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het met de tablet niet lukt om te verbinden. 

De site van Centerparks geeft aan dat er met Apple en Android verbonden kan worden. 

Waarom dit dan met de Huawei tablet niet lukt durf ik niet te zeggen. 

Wellicht dat iemand anders op het forum een idee heeft? 


bedankt voor je reactie Rutger!

Ik houd dit topic goed in de gaten, omdat ik thuis nu nog Ziggo met een Hitron modem gebruik, waar dit Huawei device goed werkt. De *kans* bestaat natuurlijk, dat ik thuis ook dit issue zou zien als ik zou omgaan naar KPN.

Eens zien of er anderen op dit forum zijn die de oorzaak rond het issue hierboven tussen een Huawei/android device en het Centerparcs/KPN netwerk (her)kennen.

Â