Skip to main content

Zou u misschien na kunnen kijken op wat voor manier ik internet/internetabonnement heb? We hebben glasvezel aangelegd gekregen maar ik merk geen enkele verbetering tov kabel. 

Dat kunt u zelf zien. Heeft u zo'n kastje in huis?

Branden daarop de lampjes? Is de oranje stekker aan de onderkant aangesloten? 


Is dat hetzelfde als dit ongeveer? Ik ben echt enorm bang van de meterkast ivm de spinnen die er wonen, dus dit is al heel wat voor mijn doen🙈

 


Is dat hetzelfde als dit ongeveer? Ik ben echt enorm bang van de meterkast ivm de spinnen die er wonen, dus dit is al heel wat voor mijn doen🙈

 

 

 

Hetzelfde maar dan anders. Ziet er in ieder geval uit als een actieve glasvezelverbinding gezien de lampjes. Zou heel raar zijn als je er geen gebruik van zou maken. Hier zit het modem van KPN dus ook op aangesloten met een Internet kabel.


Oke dankjewel! Is het mogelijk mijn abonnement aan te passen naar Internet Only? En zodra dit aangepast is, per wanneer gaat dit in? 


Welke verbetering had u verwacht?  Kabel of glasvezel maakt nauwelijks verschil. 

U kunt mogelijk via Mijn KPN TV uitzetten als u een Hussel abonnement heeft.


Ik dacht altijd dat glasvezel sneller/stabieler was. 


Ik dacht altijd dat glasvezel sneller/stabieler was. 

Welk probleem heeft u dan? Wat ervaart u? Wat had u verwacht? 


Wifi valt vrij vaak uit en gewoon traag af en toe. 


Wifi valt vrij vaak uit en gewoon traag af en toe. 

Maar WiFi word bij u in huis "gemaakt". WiFi komt niet via de kabel uw huis binnen. Het veranderen van die kabel naar glasvezel heeft geen invloed op de stabiliteit van WiFi. 

Als WiFi zo af en toe weg valt, dan zult u misschien WiFi versterkers moeten plaatsten. Als u die nog niet heeft.


Die heb ik inderdaad al. Het is niet anders dan helaas… 


Ik dacht altijd dat glasvezel sneller/stabieler was. 

Wat voor snelheid neemt u af? Als we uitgaan van het maximale of het nu via de kabel of via glas binnenkomt 1000Mb blijft 1000 MB. 

 

Op wat voor apparaten is de wifi traag of valt dit weg? Het kan namelijk ook aan het toestel liggen.


@JFH0110 , gezien het kastje én de controlelampjes ik neem ik aan dat u op GPON-glasvezel aangesloten bent. Vul uw profiel volledig in dan kan een van de moderatoren dit met zekerheid voor u vaststellen en detailinfo geven. Wat betreft wifi, dit heeft niets van doen met glasvezel en/of kabel, maar is afhankelijk van uw thuisinstallatie. Oorzaken van slechte of onregelmatige wifi kunnen vele zijn. Kijk bijvoorbeeld maar eens op bijgaande link:    

https://www.internetvergelijk.nl/info/wifi-signaal-verbeteren/

of deze:

https://www.caiway.nl/nieuws/2019/12/12/van-deze-apparaten-wist-je-niet-dat-ze-je-wifi-signaal-verstoren 

 


@JFH0110  Je zit op glasvezel.  En je hebt momenteel internet only.  Het is dus gelukt om itv er vanaf te halen?

 


@JFH0110  Je zit op glasvezel.  En je hebt momenteel internet only.  Het is dus gelukt om itv er vanaf te halen?

 

Ja dat is gelukt, dankjewel