Skip to main content

Jacob, 

 

Ik heb precies hetzelfde probleem. De rekening van november was ongeveer 275 euro te hoog ik heb ook gelijk gebeld en ik zou ook terug gebeld worden binnen 5 dagen. Dat is niet gebeurd dus ik heb weer gebeld omdat ik het gewoon geregeld wil hebben en toen werd mij weer hetzelfde verteld. Ik kan er niks aan doen ik beloof u dat er binnen 5 dagen telefonisch contact met u opgenomen wordt. Ik kreeg hier zelfs een mail van het zou een 088 nummer zijn die mij terug zou bellen. Dit gebeurde dus weer niet. Ik weer gebeld en iemand gesproken die zei ik kan niks doen ik stuur een mail naar de betreffende afdeling. En zet erboven spoed in de hoop dat ze snel contact met u opnemen. Nou weer niet dus. Ik wacht nu al een maand en heb nog steeds niks van kpn mogen vernemen. En omdat we nu dus weer een maand verder zijn. Krijg ik gisteren weer een nieuwe factuur en deze is weer ongeveer 150 euro te hoog. Ik laat het weer niet afschrijven van mijn rekening ik wil eerst iemand spreken die mij kan helpen bij de te hoge rekeningen en dan betaal ik het goede bedrag gelijk. Bij mij wordt het maand bedrag 3 keer teveel in rekening gebracht deze maand en vorige maand volgend mij 6 keer. Ik hoop dat ik op deze manier toch met iemand in contact kan komen. Want een maand wachten op een antwoord is toch wel te gek. En dan gewoon nogmaals een te hoge rekening gepresenteerd krijgen. 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt.

Het gaat niet om mijn monteurskosten. Ik heb 2 maanden achter elkaar een te hoge factuur gekregen van internet en tv thuis. November was volgens mij 6 keer mijn abonnementskosten teveel en december 3 keer teveel. 


Beste @Sjaakie1, wat rot dit! Ik zie dat er bij jou inderdaad een complexer probleem is. Het ligt momenteel bij de juiste collega's, maar ik zie inderdaad ook dat er nog geen oplossing voor handen is. Er wordt aan gewerkt, dus ik kan je alleen vragen nog wat geduld te hebben. Excuses voor het ongemak!


Beste @Sjaakie1, wat rot dit! Ik zie dat er bij jou inderdaad een complexer probleem is. Het ligt momenteel bij de juiste collega's, maar ik zie inderdaad ook dat er nog geen oplossing voor handen is. Er wordt aan gewerkt, dus ik kan je alleen vragen nog wat geduld te hebben. Excuses voor het ongemak!

Als @Sjaakie1 dan maar niet afgesloten wordt omdat er niet betaald is terwijl het probleem ergens anders ligt (en bekend is)


Nou, daar ben ik dus ook bang voor. Mijn vriendin werkt thuis en die heeft gewoon internet nodig. Daarom heb ik ook gebeld voordat ik het stoneerde. Want ik wil geen wanbetaler zijn. En had ook gehoopt dat het binnen 1  of misschien 2 weken wel opgelost zou kunnen zijn. En ik gewoon de juiste rekening zou betalen. Maar 500 euro teveel vind ik iets te gek.

Ik hoop dus zeker dat u daar iets aan kunt doen, dat ik niet automatisch afgesloten ga worden.

 

Want dat heb ik al een keer eerder gehad. Ik kreeg toen wel heel snel een noodoplossing. Maar al mijn emails waren verdwenen en konden ook niet meer terug gehaald worden. 

Dus ik heb zeker geduld. Als u maar kunt regelen dat ik niet afgesloten ga worden.

Alvast bedankt 


Dat had ik er even bij moeten zetten: de collega die het uitzoekt heeft de facturatie ‘on hold’ gezet. Dus dat staat gewoon stil totdat het opgelost is voor je. 


Okay, bedankt voor uw snelle reactie 


De laatste reactie is alweer van 13 dagen geleden. 

Het probleem loopt al vanaf 8 november. Is er nu nog steeds niks bekend met wat er fout is gegaan en wat we er aan gaan doen? Zolang hoeft zoiets toch niet te duren? 

 

 


Ik verwacht eigenlijk dat het opgelost is, maar dat mijn collega nog even wacht met bevestigen totdat het op de volgende factuur écht goed gaat. Die van jou komen steeds rond de 8e van de maand, zie ik. Dus ik hoop dat we binnen twee weken dit hoofdstuk af kunnen sluiten!


Bedankt voor je reactie. 

Het zit me gewoon niet lekker dat merkt u misschien wel. Moet ik straks toch 600 euro gaan betalen of is het toch een fout en betaal ik gewoon mijn maandelijkse kosten. Wat volgens mij zou moeten maar ik weet gewoon niks. Ik hoor van niemand iets wat nu het probleem is. Ik hoop echt dat het over iets meer dan een week opgelost is en dat ik dan hoor wat het probleem was. Want ik ben in principe al 2 maanden een wanbetaler en dat zit me gewoon niet lekker. 

Dan is mij wel belooft dat we niet afgesloten gaan worden. Maar als het systeem zijn werk doet dan gaat dat automatisch. Net als de verkeerde facturen. Dus elke keer als ik hoor het internet doet het niet. Of er komen geen emails binnen. Dan ben ik bang dat we afgesloten zijn. En ik ben niet de enige in huis :smile: ​​​​​. Dus ik hoop oprecht dat het na 8 januari bekend is wat het was en dat het dan ook opgelost is. Maar voor nu weer bedankt voor uw bericht en een goede jaarwisseling 

 


Ja, dat kan ik me goed voorstellen! Er is hier echt sprake van een ‘factuurincident’ zoals we dit noemen. Het wordt hoe dan ook gecorrigeerd. En, zoals ik aangaf: er staat een incassostop op de facturen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken! Ik wens jullie ook een goede jaarwisseling!


En ja hoor het is weer zo ver. Weer een maand verder en weer een rekening met 4 keer mijn abonnementskosten. Hoe moelijk kan het zijn? Is er geen andere manier om het te omzeilen. Een andere aansluiting maken en als die werkt deze stop zetten zodat ik wel gewoon internet blijf houden? Het is misschien wel een vreemde oplossing maar ik kan me niks anders bedenken jullie blijkbaar ook niet. Sorry voor mijn reactie maar ik ben er zo klaar mee 

 


Wat rot dit.. Ik weet dat de betreffende collega dit in zijn agenda heeft staan, om het in de gaten te houden. Maar ik heb hem toch even een mail gestuurd met de vraag wat het plan nu is. Zodra ik meer informatie heb, kom ik er bij je op terug!


Dank je voor je bericht. Zal ik deze rekening dan wel gewoon betalen? Want ik hoor in november, december en januari 75 euro te betalen dat is dus 225 euro. Dan heb ik toch aan mijn verplichtingen voldaan. Of is het beter om deze ook niet te betalen en dat ik dan later een afrekening krijg van de niet betaalde maanden.

Ik wil ook niet geregistreerd zijn als wanbetaler terwijl ik dat niet ben. 


Het maakt niet zoveel uit, denk ik. Alles wat je betaalt, zullen we verrekenen met wat er nog betaald moet worden uiteindelijk. Je mag er ook voor kiezen om even te wachten. Ik ga er vanuit dat ik in de loop van volgende week wel een reactie van de collega heb. Dan kan ik er meer over kwijt 🙂. Op alle facturen staan nog steeds een incassostop, dus wat dat aan gaat hoef je je geen zorgen te maken dat je als wanbetaler gezien gaat worden hoor!


Goedemorgen, we zijn weer 26 dagen verder en nog steeds niks gehoord. Nu denk ik dat ik sowieso moet wachten op de 8 ste van de maand omdat dan de nieuwe rekening komt. Maar als ik nu mijn kpn open dan komt er gelijk te staan dat ik de rekening toch wel moet gaan betalen. Dit zal ik wel automatisch aangemaakt worden door het systeem. Maar wat me ook opvalt is :dat in de app staat dat ik een abonnement heb van 200/20. En dat is niet zo ik heb een abonnement van 200/200 zit daar niet gelijk het probleem? Dat er meerdere abonnementen naast elkaar lopen in het systeem? Want ik weet zeker dat ik 200/200 heb want bij een test geeft hij zelfs aan. 200/250.  Ik had toen die tijd problemen met mijn internet snelheid bij mij werkte die 1000 mb niet. Die wilde ik dus terug zetten naar de 200 mb en dat lukte mij niet via mijn kpn. Ik heb toen contact gehad met iemand van kpn en die heeft hem toen wel terug gezet. Ik denk dat het daar fout is gegaan. Want sinds die tijd krijg ik de abonnementskosten keer 3. Dat er toen per ongeluk 2 nieuwe abonnementen zijn aangesloten in het systeem. Het klinkt heel raar en is het ook. Maar ik zou het anders niet weten. Het is toch vreemd dat ik 200/200 heb en dat in mijn kpn staat 200/20. Ik hoop dat het snel opgelost is. 

 


Ik heb trouwens 200/350 toen zei die medewerker al dat kan niet. UP kan niet hoger zijn dan down. Maar dat is het toch echt


Goedemorgen, 

 

Ik heb de rekening ondertussen gekregen en die is weer veels te hoog. Het kan dus schijnbaar niet verholpen worden in 4 maanden. Mijn contract loopt 16 februari af. Is het nou niet gewoon de makkelijkste oplossing om dit contract te beëindigen en een nieuw contract aan te gaan. Je zou zeggen dat het probleem dan opgelost is. Maar ik moet wel eerst internet hebben van het nieuwe contract voordat deze wordt afgesloten. Bij klantenservice zeiden ze dat dat niet mogelijk was. Maar zo kan het toch ook niet door blijven gaan. Het is dat ik hier af en toe nog een reactie krijg. Ik ben in de 4 maanden dat het probleem loopt nog nooit door iemand benaderd over het probleem. Terwijl er al een paar keer belooft is dat ze me zouden bellen. Een klacht wordt binnen 5 werkdagen behandeld. Nou als het goed is zijn er al 2 klachten aangemaakt maar tot op heden geen reactie. En als het niet kan dan voel ik me toch genoodzaakt om ergens anders naar toe te gaan. Al wil ik het helemaal niet. Maar met hoe het nu gaat ben ik er aardig klaar mee.

 

 


Ai, dit wordt nu wel heel erg vervelend inderdaad! ik ga nog eens uitzoeken of er al zicht op herstel is en zo niet, wat dan het plan B gaat worden.. Ik hou je op de hoogte!


Bedankt voor je bericht. Gewoon een nieuw contract met een mooie aanbieding en alles is vergeven en vergeten. :grinning:


Goed nieuws! Het is eindelijk opgelost. Er is een flinke creditering opgemaakt en het zal op de volgende factuur eindelijk goed komen te staan 🙂. Mijn excuses voor de zorgen die je ervan gehad hebt!


Nou de zorgen werden steeds minder in het begin schrok ik toen ik de eerste hoge rekening kreeg en dat werd na elke rekening iets minder. Maar het zou heel fijn zijn als het nu opgelost is. Komt het niet omdat ik van het weekend zelf de ingeving kreeg om het abonnement te veranderen naar een duurder abonnement want toen kreeg ik gelijk een creditfactuur. Hij klopte niet helemaal maar ik ging al 80 euro minder betalen. Maar nog steeds 1 keer teveel volgens mij. Ik kan morgen mijn contract verlengen en dan hoop ik dat ze mij er meer over kan vertellen.

In iedergeval bedankt en ik wacht de volgende rekening rustig af. :smile: ​​​​​​

Ik hoop dat ik 9 maart kan zeggen dat alles netjes afgesloten is. 


Dat is dan een toevallige samenloop van omstandigheden 🙂. De betreffende collega waarbij ik navraag gedaan had, gaf vorige week aan dat het bij jou en de handvol andere klanten waarbij het speelde opgelost was. Ik zou het leuk vinden als je 9 maart inderdaad nog even laat weten dat het daadwerkelijk opgelost is!


Goedeavond ben ik weer :smile: ​​​​​​.

Er gebeuren nu inderdaad dingen waar ik uit op kan maken dat het inderdaad gevonden en verholpen is. 

Alleen nu krijg ik 2 credit nota's 1 van 611,51 en 1 van 81,25. Dus in totaal 692,76. De rekeningen die ik heb gekregen over 4 maanden hadden een totaal bedrag van 1045,74. Dus als ik het goed heb moet ik volgens jullie 352,98 betalen over die 4 maanden. Dat kan volgens mij niet kloppen want ik moest 3 maanden 74,99 betalen en de laatste maand 81,95. Dat is in totaal 306,92. Dus volgens mij een verschil van 46,06 euro volgens mij.

 

Vooral de rekening van november is vreemd want daar moest ik voor 2 periodes betalen dus in totaal betaalde ik op die rekening 8 keer het maandbedrag voor internet thuis. Terwijl ik 1 van die periode ook al een maand eerder betaald had.

En als u dan toch voor me aan het kijken bent kunt u dan ook naar mijn mobiele rekening kijken van het nummer eindigend op 291. Want daar kreeg ik afgelopen maand ineens de hussel korting niet van en misschien staat dat er ook niet goed in en krijg ik die de komende maanden ook weer niet. 

 

Weer een heel verhaal en het liefste had ik ook gewoon iemand gesproken maar dan krijg ik te horen dat ze me niet verder kunnen helpen. Dus daarom maar weer op deze manier.

 

Maar het einde komt steeds dichterbij.:smile: ​​​​​​

 


Eerst even de vaste diensten op een rijtje. Ik zie het volgende: 

  • Factuur november (363.81) teveel betaald 145,17 en 150
  • Factuur dec (224,99) teveel betaald 150
  • Factuur jan (224,99) teveel betaald 150
  • Factuur feb (231,95) teveel betaald 150. 

In totaal teveel betaald: 745,17

Op de factuur van maart krijg je (3x 46,43) 139.29 terug en daarnaast nog 611,51 zoals je zelf aangaf. Dat is dus zelfs iets meer dan het teveel betaalde bedrag. Hierbij is dus ook al de factuur van maart betaald. Dat zit bij die -81 euro al in. Hopelijk heb ik dat zo kunnen verduidelijken. 

 

Voor wat betreft je 06-: klopt het dat je daar al contact over gehad hebt? Dat staat op de volgende factuur in ieder geval wel weer goed erop!


Okay dank je. Dat zie ik dus niet ik heb  wel die andere credit facturen gekregen maar natuurlijk nog niet die van maart. Ik kan alleen maar uitgaan van de facturen die ik nu heb. En van mijn kpn dat ik 127,99 moet betalen. Meer informatie heb ik dus niet. Maar als ik het goed begrijp moet ik nu 127,99 betalen en krijg ik in maart 132, 29 terug. Of wordt dat automatisch verrekend?

 

Ik heb mijn contract verlengd van de week dus misschien is het daardoor opnieuw verwerkt in het systeem.