Skip to main content

Een week of 2 geleden heb ik iemand geholpen die problemen ondervond met zijn tv ontvanger kastje en modem van de KPN.

Ik had de helpdesk nodig dus belde ik met mijn mobiele nummer naar de helpdesk van de KPN.

Duidelijk de gegevens opgegeven van de mensen waarvoor ik belde.

Alles geregeld, nieuw tv kastje en nieuw modem ( maar toen begon de ellende)

 

Aangezien ik met mijn mobielnummer belde (KPN abonnement) en dacht de helpdeskmedewerker schijnbaar dat ik voor mijzelf belde?

Want ik heb al 3 x het bericht gekregen dat ik een nieuwe  modem op kon halen.

Ik zelf heb dus geen nieuwe modem nodig, de mensen waarvoor ik heb gebel dus wel.

 

Vandaag heb ik voor de 8e keer  de helpdesk aan de lijn gehad,  (vorige medewerkster gooide hoorn op de haak).  En net als alle andere keren zou nu alles goed geregeld zijn , mijn swap zou zijn verwijderd en een nieuw swap is aangemaakt voor de mensen die ik heb geholpen.

Nu maar duimen dat ik zelf niet meer lastig wordt gevallen  met sms berichten en mailtjes dat ik een nieuwe modem op kan halen.

 

Verder heb ik wel nog voor mijzelf naar een V12 modem gevraagd (ik ben jaren vaste klant bij KPN en betaal per maand meer dan 100 euro aan de KPN voor al mijn abonnement die ik bij  KPN heb)

Reden voor vraag V12: de V12 heeft wifi 6 ( ik heb nieuwe apparatuur die door voor geschikt is), de WPA3 beveiliging .

Maar uitkomst blijft, nieuwe klanten krijgen wel de V12 modem  , trouwe KPN klanten dus niet.

 

Klanten service heeft wel beaamt , neem gewoon ene gmail of outlook account,  neem ieder jaar dan bij KPN, dan bijv bij XS4all of Ziggo een nieuw abonnement en u  heeft altijd gewoon het nieuwste.

 

Nu gaat het mij er niet om dat ik niet perse het nieuwste moet hebben, maar als KPN een verbeterde modem heeft, kan die dan niet na onderbouwing van reden ook niet naar bestaande klanten??

Ja ik zou wel voor 7,49 euro per maand extra een fritz box kunnen huren!

Ik ga het allemaal eens rustig overdenken nu alles in de lockdown gaat en kijken of ik niet beter kan gaan overstappen naar klantvriendelijkere provider 

 

Leuke onderstaande link voor vaste bestaande klanten bij KPN:

Nieuw modem heet KPN Box 12: klaar voor nog betere wifi!

Hallo @ivo46 , de gangbare modems die KPN nut uitgeeft zijn de Experia V10, de Experia V10a en de Box12, dit zijn allemaal modems die nog aan de eisen van KPN voldoen en en wordt dus niet alléén nog maar de Box12 uitgegeven.

Als je een Experia V7 of ouder hebt, die komt wel in aanmerking voor het ruilprogramma.

 


Nee dat kan niet want wie gaat dat betalen? Het kost miljoenen om iedereen van de nieuwste apparatuur te voorzien.


Nee dat kan niet want wie gaat dat betalen? Het kost miljoenen om iedereen van de nieuwste apparatuur te voorzien.

 

wie dat gaat betalen?  De gene die zijn of haar mond dicht houdt en de volle mep betaald.
Verder heb ik dus bijvoorbeeld een laptop als wel een tv die beiden wifi6  aankunnen en een v12 heeft een wpa3 beveiliging heeft die alle andere modems van KPN niet hebben


Hallo @ivo46 , de gangbare modems die KPN nut uitgeeft zijn de Experia V10, de Experia V10a en de Box12, dit zijn allemaal modems die nog aan de eisen van KPN voldoen en en wordt dus niet alléén nog maar de Box12 uitgegeven.

Als je een Experia V7 of ouder hebt, die komt wel in aanmerking voor het ruilprogramma.

 

Gezien de vooruitgang voldoet het voor mij dus minder, zeker gezien de techniek steeds verder gaat  KPN gaat ook geen korting geven omdat ik niet kan upgraden 
Ik heb het in bruikleen het is niet mijn eigen apparatuur 

 


Geen probleem als je jouw apparatuur niet ophaalt,  na 1 week wordt het teruggestuurd naar kpn. Dat vindt kpn niet erg. Emails en sms negeren. Over 2 weken bellen en vragen of je nieuw modem kunt krijgen, wie weet krijg je dan een v12. De klantenservice kan het proberen, maar helaas niets beloven,  ze hebben geen knopje met v12 waarop ze kunnen drukken en het blijven vooral mensen die echt hun best doen.


Hallo @ivo46 , als je bij de huidige draadloze devices WPA2/AES gebruikt en niet (meer) WPA/TKIP, ben je veilig genoeg.

Het gros van de mensen op de wereld gebruikt nog gewoon WPA2/AES, die nieuwe standaard is nog lang niet algemeen.

 


Hallo @ivo46 , de gangbare modems die KPN nut uitgeeft zijn de Experia V10, de Experia V10a en de Box12, dit zijn allemaal modems die nog aan de eisen van KPN voldoen en en wordt dus niet alléén nog maar de Box12 uitgegeven.

Als je een Experia V7 of ouder hebt, die komt wel in aanmerking voor het ruilprogramma.

 

Gezien de vooruitgang voldoet het voor mij dus minder, zeker gezien de techniek steeds verder gaat  KPN gaat ook geen korting geven omdat ik niet kan upgraden 
Ik heb het in bruikleen het is niet mijn eigen apparatuur 

 

Hallo @ivo46 , als je per se het nieuwste van het nieuwste wilt kun je zelf aanvullende apparatuur kopen. KPN ondersteunt het gebruik van eigens modems en routers.

 


Gaat mij niet alleen om de beveiliging , ook om de wifi6 

 

Nieuw modem heet KPN Box 12: klaar voor nog betere wifi!

 

Geeft KPN zelf aan


Hallo @ivo46 , de gangbare modems die KPN nut uitgeeft zijn de Experia V10, de Experia V10a en de Box12, dit zijn allemaal modems die nog aan de eisen van KPN voldoen en en wordt dus niet alléén nog maar de Box12 uitgegeven.

Als je een Experia V7 of ouder hebt, die komt wel in aanmerking voor het ruilprogramma.

 

Gezien de vooruitgang voldoet het voor mij dus minder, zeker gezien de techniek steeds verder gaat  KPN gaat ook geen korting geven omdat ik niet kan upgraden 
Ik heb het in bruikleen het is niet mijn eigen apparatuur 

 

Hallo @ivo46 , als je per se het nieuwste van het nieuwste wilt kun je zelf aanvullende apparatuur kopen. KPN ondersteunt het gebruik van eigens modems en routers.

Klopt, maar een kleine prijs verlaging omdat ik dan zelf een andere router ga gebruiken krijg ik niet,

 

Verder wordt ieder jaar wel mijn abonnement  prijs verhoogt  onder het mom van verbeteringen


Hallo @ivo46 , in de tijd van 'HetNet’ plusminus 20 à 25 jaar geleden nam ik een internetabo en kon toen ook al kiezen voor een eigen modem of een KPN modem, bij een eigen modem was ik een paar gulden per maand goedkoper uit en heb daar toen voor gekozen.

Die keus is er nog steeds, maar het wordt er niet goedkoper van bij een eigen modem, helaas.

 


Ik heb vandaag tot 15.30 aan de lijn gehangen met een kpn medewerker, uiterst prettig gesprek.

Desbetreffende persoon heeft het allemaal keurig netjes uitgelegd en voor nu oké prima!

 

Ik ben oude kpn compleet klant,  betaal nu 92,85 en ben bij nieuw abonnement ver over de 100 euro kwijt voor het zelfde .

 

 


Nee dat kan niet want wie gaat dat betalen? Het kost miljoenen om iedereen van de nieuwste apparatuur te voorzien.

 

wie dat gaat betalen?  De gene die zijn of haar mond dicht houdt en de volle mep betaald.
Verder heb ik dus bijvoorbeeld een laptop als wel een tv die beiden wifi6  aankunnen en een v12 heeft een wpa3 beveiliging heeft die alle andere modems van KPN niet hebben

De KPN Box heeft nog geen WPA3. Staat wel mooi op de site, maar dat klopt niet, hij heeft het nog niet.

Bovendien heeft hij nog diverse kinderziektes. Chromecast werkt bijvoorbeeld niet of niet goed. Die word namelijk niet gevonden door je mobiel of tablet. Ook diverse printers worden niet gevonden. Veel mensen moeten ook WiFi 6 uitschakelen omdat hun laptop het WiFi netwerk niet ziet. En zo zijn er nog wat kleine dingetjes.