Skip to main content

Dag 

 

ik heb glasvezel en een abo van 1000mbs. 
ik haal maar max 750 mbs

hoe kan dit sneller?

*admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dag

 

ik heb glasvezel en betaal voor 1000 mb maar ik haal maar een snelheid van 750. Wat kan kpn verbeteren. Gaat over bekabeld netwerk. 

*admin: reactie verplaatst naar eigen topic


Kan die laptop in zijn ééntje überhaupt 1000 Mb/s ( 1 Gb/s) verwerken?

Je hebt die 1000 op je hele lijn. Per apparaat ga je dat nooit halen.

kpn.com/speedtest gedaan? Of een andere?


Je hebt die 1000 op je hele lijn. Per apparaat ga je dat nooit halen.

En waarom niet?  (Afgezien van een klein beetje overhead).


En waarom niet?

Er wordt vrijwel niks met die snelheid verzonden. Een UHD stream is bijvoorbeeld 25 tot 30 Mb/s.

Hooguit als je een programma gaat downloaden haal je misschien éven die snelheid. Grootste voordeel met hogere snelheden: je kunt met MEERDERE gebruikers tegelijkertijd meer. Maar in je 1-tje (danwel 1 apparaat) haalt het niks uit. Dan is 200 Mb/s ook meer dan snel genoeg.


Zelf heb ik geen 1 Gb snelheid abonnement, maar een kennis bij T-Mobile wel.
Die komt met speedtesten  “met één apparaat”  tot iets van  960 - 970 Mbps.
(Wel met eigen router. De T-Mobile geleverde router komt niet zover).

Daarmee klopt je eerdere bewering dus niet.  Verder, als je tussen twee 1 Gb verbindingen bestanden overzet, zul je daar toch ook ergens op uitkomen.

Dat een UHD stream bijvoorbeeld 25 tot 30 Mb/s is, doet in die vergelijking niet ter zake.


Zelf heb ik geen 1 Gb snelheid abonnement, maar een kennis bij T-Mobile wel.
Die komt met speedtesten  “met één apparaat”  tot iets van  960 - 970 Mbps.

Als je tussen twee 1 Gb verbindingen bestanden overzet, zul je daar toch ook ergens op uitkomen.

En toch ben ik er 100% van overtuigd dat vrijwel niemand, uitgezonderd de aandeelhouder van KPN (of T-Mobile), enig voordeel zal halen uit een 1Gbps verbinding. Zelf heb ik onze 500Mbps verbinding juist teruggezet naar 200Mbps omdat uit metingen bleek dat wij van de 168 uur in een week het verbruik ruim 160 onder de 100Mbps blikft en ruim 7 uur pwr week de 200Mbps aantikt omdat in die tijd een aantal backups gesynchroniseerd worden tussen mijn NAS en een NAS elders.

Ik hoop oprecht dat mensen eens hun daadwerkelijke verbruik gaan meten alvorens ze de marketingmachines van die providers volgen.


En toch ben ik er 100% van overtuigd dat vrijwel niemand, uitgezonderd de aandeelhouder van KPN (of T-Mobile), enig voordeel zal halen uit een 1Gbps verbinding.

Die overtuiging heb ik wel degelijk. Mijn ex doet bijv. videoprojecten voor een stads TV-omroep.
Daar gaan grote originele “moeder” videobestanden over en weer tussen een aantal filmers.
Heb je echt profijt van point to point snelle verbindingen tussen enkele locaties.
(Niet anders dan dat je thuis een 1 Gb netwerk gebruikt).


En toch ben ik er 100% van overtuigd dat vrijwel niemand, uitgezonderd de aandeelhouder van KPN (of T-Mobile), enig voordeel zal halen uit een 1Gbps verbinding.

Die overtuiging heb ik wel degelijk. Mijn ex doet bijv. videoprojecten voor een stads TV-omroep.
Daar gaan grote originele “moeder” videobestanden over en weer tussen een aantal filmers.
Heb je echt profijt van point to point snelle verbindingen tussen enkele locaties.
(Niet anders dan dat je thuis een 1 Gb netwerk gebruikt).

Vandaar dat

En toch ben ik er 100% van overtuigd dat vrijwel niemand, uitgezonderd de aandeelhouder van KPN (of T-Mobile), enig voordeel zal halen uit een 1Gbps verbinding.

 


Tja, als je het zo bekijkt. :wink: