Skip to main content

Ik heb nu sinds een week 50mbit ADSL internet met de overeenkomst zodra glasvezel is aangesloten dit 1gbit wordt.

 

Echter de eerste dag van het aansluiten was mijn gemiddelde snelheid maar 35 mbit, de volgende dag en dagen tot heden nu maar gemiddeld 10 mbit, dit zowel bekabeld als via wifi, en met verschillende kabels en telefoon kabels getest.

 

10mbit is gewoon onacceptabel met mijn gezin van 5.

 

Hoe en wie kan mij hiermee helpen 35 mbit  is nog net haalbaar. Maar 10bit kan echt niet.

Goedemorgen @marzdejong wat zegt deze site over de mogelijkheden op jouw adres? Idm een screenshot plaatsen zonder postcode en huisnummer. 


 

Wel heel raar dat ik de eerste dag wel aan de 35 mbit kwam en nu niet meer? Zonder aanpassingen...


Nu in de ochtend vandaag een fractie sneller, maar nog steeds zwaar onder de maat:

 


Werkt u via WiFi? Of op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


 

Ik zie hier nog geen geplande upgrades. U heeft het over glasvezel, maar is daar al sprake van dat da aangelegd word ofzo?


Morgen, lees mijn eerste post 🙂 “dit zowel bekabeld als via wifi”

Ben bekend met netwerk systemen, maar zowel bedraag getest als wifi zelfde snelheden.

Wat ik raar blijf vinden  is dat ik de eerste dag wel 35 mbit had en daarna niet hoger geweest dan 15 mbit, misschien te veel belasting voor de centrale verdeler voor onze wijk? Te veel aansluitingen rond de zelfde tijd wegens de 35 euro actie?

 


Als je voor het eerst bent aangesloten dan begint het modem heel optimistisch met een hoge snelheid. Als hij dan te veel fouten ziet wordt de bandbreedte teruggeschroefd.

Ik zou eens inloggen op het modem en kijken hoeveel fouten je in de verbinding ziet.

 


Helaas ook al gedaan, via de KPN id kan ik diagnose op afstand doen, deze leest geen fouten en zegt dat alles naar behoren werkt… Reset, stroom eraf, alles al getest, blijft onder de 15 mbit


Gebruikt u misschien een draadloze verbindingset in huis? Zoiets?

Staan alle andere apparaten uit bij de meting? Ook tv ontvangers? 


Wat ik bedoel is inloggen op de Experia Box (webinterface) en daar naar de data op de ADSL pagina kijken. 

Daar zie je data zoals verwachte / gerealiseerde snelheid, demping, foutcorrectie etc.


Hi @marzdejong! Wil je nog laten weten wat het antwoord is op de vraag van @Nick83? En hoe staat het er op dit moment voor?


Nee waarom zou ik via stroom net testen? Ben geen noob… morgen komt een monteur die zal ook zien dat het niet aan de verbinding ligt maar aan de wijk/kpn


Nee waarom zou ik via stroom net testen? Ben geen noob… morgen komt een monteur die zal ook zien dat het niet aan de verbinding ligt maar aan de wijk/kpn

Maar hoe weet je dat je glasvezel krijgt op korte termijn? Een andere vraag, heb je toevallig ook TV van KPN? En is die aangesloten? Doe je testen als de TV aan is? 


Geen tv internet only, nogmaals 35 mbit dag 1 nu elke dan niet meer dan 15 mbit…. Geen tv geen overige apparaten, direct bekabelt 


Geen tv internet only, nogmaals 35 mbit dag 1 nu elke dan niet meer dan 15 mbit…. Geen tv geen overige apparaten, direct bekabelt 

Welk modem heb je? Kun je eens inloggen? In de modem kun je namelijk ook zien op hoeveel de modem in is getraind. Ik ben erg benieuwd wat je ziet staan.


Nee login werkt niet, 

 

login op modern/router werkt ook niet met login.

Is een kpn experia box v12.

 

ook na reset en QR code scan voor pw geen toegang tot router


Zitten er misschien tekens in die je op verschillende manieren kunt interpreteren? Houd je er rekening mee dat er ook van die gekke leestekens in kunnen staan?


Nop, via qr scan krijg je precies het pw.

 

die werkt ook niet met copy paste…. Slechte ervaring tot nu toe met kpn, morgen monteur… laat de bevindingen van hem wel weten :)


Nop, via qr scan krijg je precies het pw.

 

die werkt ook niet met copy paste…. Slechte ervaring tot nu toe met kpn, morgen monteur… laat de bevindingen van hem wel weten :)

Helemaal goed! Eventueel kan hij de box ook nog omruilen.


Ja ruilen denk ik ook aan… vermoeden heb ik dat mijn account en box niet goed staan ingesteld op netwerk


@marzdejong,

Is het gelukt met de monteur? 😃


De monteur is geweest ja, zijn bevinding was dat de modemroute geblokkeerd was en daardoor vast rond op 10 Mbit. Alleen een monteur kan dit deblokkeren/resetten. Beetje raar dat dit niet kan als je KPN zelf belt of met een eigen reset. Ik kreeg ook gelijk een rekening voor € 70 voor de monteur. Na bellen met KPN voor dit wel gecrediteerd gelukkig.


Is het nu weer snel? Hou het even in de gaten 😉


35 Mbit gemiddeld nu, niet heel snel maar beter dan 15mbit in ieder geval