Skip to main content

Gezien het feit dat ik voor 1 GB internet betaal en niet verder kom dan 450 mb download en ongeveer 500 mb upload lijkt het mij teveel betalen voor minder.

modem v12 

laptop acer 7750z.

Hallo @frans 1960 Hoe heb je de snelheid getest? Via wifi? Dan haal je die 1Gbps gegarandeerd niet.

Als je test met een netwerkkabel van je Acer naar de Experiabox, via speedtest.net, wat is dan de snelheid die je haalt?


Dit is de snelheid via een netwerkkabel van Modem v12 naar mijn laptop als antwoord op bericht van XS4-arjan


Dit is de snelheid via een netwerkkabel van Modem v12 naar mijn laptop als antwoord op bericht van XS4-arjan

Getest via speedtest.net?


via speedtest van kpn


via speedtest.net de volgende resultaten;  download 341 mb en upload 657 mb

lijkt veel maar wat is er mogelijk met 1 GB.


Ik weet niet wat je nog meer op je netwerk hebt draaien en of je een VPN gebruikt? Het beste is om te testen met de wifi uit, alle netwerkverbindingen eruit en vervolgens alleen je laptop bedraad aangesloten.

Let er dus wel op dat je verder geen zware programma;s hebt draaien op je laptop en dat de oplader is aangesloten.


via speedtest.net de volgende resultaten;  download 341 mb en upload 657 mb

lijkt veel maar wat is er mogelijk met 1 GB.

Dat is veel te laag. Je moet met 1Gbps makkelijk waardes rond de 900 kunnen halen.


In het kort:

  • zet de wifi uit op je laptop en op de experiabox
  • ontkoppel alle interne netwerkverbindingen van je experiabox, behalve een rechtstreekse netwerkkabel naar je laptop
  • Gebruik geen VPN!
  • Sluit alle lopende / draaiende applicaties op je laptop af
  • Gebruik Chrome of Firefox om naar speedtest.net te gaan en de test uit te voeren

bedankt voor jouw informatie ga dit natuurlijk proberen maar geef wel aan dat ik er niet veel verstand van heb en dat bijvoorbeeld met WIFI ik in huis(gelijksvloer) in de keuken en slaapkamer mijn WIFI ook af en toe gewoon wegvalt en WIFI versterkers geen optie zijn i.v.m kabels aanleggen.

 

frans.


Hallo @frans 1960 , bovenstaand lijstje is vooral om een betrouwbare test te krijgen. Als je gewoon internet met je laptop is de wifi-snelheid meestal meer dan voldoende.


Hoi Frans, ik snap dat je dan graag duidelijkheid wil hebben. Zoals Arjan al aangeeft zijn er veel factoren in het spel die de snelheid kunnen beïnvloeden. Ik zou inderdaad de tips volgen uit het lijstje van Arjan. Mochten je stap voor stap hulp nodig hebben dan kan je ook altijd even bellen met 0800-0402. 


Reageer