Skip to main content

Sinds 2005 heb ik een Speedtouch modem, en sinds 2010 door mij zelf aangevuld met een WIFI router.

Ik heb geen glasvezel en het modem draait dus op ADSL.

Het modem valt nog wel eens uit.

Nou las ik dat een Experiabox tegenwoordig door KPN wordt geleverd en dat deze gelijk al inclusief een WIFI is.

Is de Speedtouch gezien zijn leeftijd nu ‘over de datum’, oftewel afgeschreven qua bedrijfszekerheid? En zo ja, hoe kom ik aan die Experiabox?

Gr. Els

Hallo @Els E. ,

Zo , die speedtouch is echt bejaard! Dat is lang geleden dat ik die in gebruik had. Je kunt de omruil zelf regelen. 

Dat kan mogelijk via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

 

Lukt dat niet? Dan morgen vanaf 8.00 bellen met 0800-0402. 


https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm


Dank jullie wel! Met de link kunnen ze mijn modem niet detecteren blijkt. De Speedtouch zal wel te oud zijn (net als ik). En dus morgen de klantenservice bellen. Dank ook voor het telefoonnummer. En dus jullie reacties. Lekker snel!

Vriendelijke groet

Els


Ja, ik was er al bang voor. De link is speciaal voor de latere modems V7, V8 en V9. Maar via 0800-0402 gaat het je zeker lukken.   


Hij hoort dus bijna thuis in het museum…...


Met wat mazzel hoef je die SpeedTouch niet terug te sturen. Leuk voor in het museum. 


De speedtouch 780 had al wifi (zit staaf antenne op).

Je zegt dat je een aparte wifi router hebt. 

Is het dan zelfs nog de speedtouch 510i ????

Hij hoort dus bijna thuis in het museum…...

Bijna???


Die Speedtouch 546 is zonder WIFI router. In dat (stenen) tijdperk gebruikten we nog geen draadloos internet voor laptop, laat staan smartphone. Denk ik….


Halleluja 

Die hoort niet eens meer in een museum maar op het kerkhof. Die is 18 jaar oud. Nooit bedacht om kpn te bellen? 😏

https://tweakers.net/pricewatch/115613/alcatel-speedtouch-546-annex-a/specificaties/

Heb je al gebeld?

Morgen weer vanaf 08:00 uur open. 0800-0402 


Off-topic,

De oude Terayon baksteen van Chello/A2000/UPC/Ziggo ook in het museum (en het poezenbeest leeft natuurlijk ook al lang niet meer) 😂

En nee, Wi-Fi was er nog niet of amper.

 


Gebeld met KPN. Maar er zijn knappe koppen nodig om te bedenken wat er voor die oude Speedtouch in de plaats kan komen. Met ADSL…. Zij zoeken het uit en ik hoor nog.

Mooie kat Robert, jammer dat ook die niet meer leeft net als het modem.

Fijne dag!

Els


Volgens mij kunnen ze gewoon een v10 sturen. In principe bestaat ADSL ook niet meer en is dat al allemaal omgezet naar VDSL.

…. heb je wel al bellen via de phone aansluiting op je modem?

Heb je nog tv via Ziggo?

Alles bij één provider is ook een stuk goedkoper / minder duur.

Wat zegt de site over de huidige mogelijke snelheid als je je postcode en huisnummer invult?

https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja 


Hallo Peter,

ADSL naar VDSL….. ik heb het even gemist…. Ik zal eens opzoeken wat dat is.

Via een splitter heb ik mijn vaste telefoon en de PC. Er komt dus 1 draadje het huis in.

En mobiel is mobiel. Alles KPN. Net als de mail.

Mijn TV gaat via een schotel (woon in buitengebied). En dat is Canal Plus.

Dus een nogal prijzig pakketje zo allemaal bij elkaar waarmee ik kan communiceren en waarmee ik de wereld binnenhaal. Niets mis mee, ik weet niet beter. Maar nu die Speedtouch kuren heeft…..

Morgen maar weer KPN bellen want die zijn nog aan t nadenken.

Els


Kunnen ze niet gewoon een nieuw abonnement aanmaken? Want in de centrale zal ook iets gedaan moeten worden. Wellicht gaat dan de snelheid ook omhoog, samen met internet buitengebied is dan tv wellicht haalbaar? Dan ben je beter af en al met al goedkoper uit 


Poeh. Als je nog een splitter vóór het modem hebt met PSTN en DSL hebt heb ja A nog heel oude dure en aparte abonnementen voor vaste telefoon en internet. 

Er zal een héél nieuw abonnement ingezet moeten worden met telefoon via het modem. 

Wat je nu hebt is hopeloos verouderd en nogal duur.

Welke snelheid geeft je postcode via de eerst genoemde link. Mogelijk kan je met nieuw abonnement ook meer snelheid dan nu krijgen. 


Morgen maar weer KPN bellen want die zijn nog aan t nadenken.

Hoi @Els E. Welkom op het KPN Forum. Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice en een nieuw modem ontvangen?


Heb je inmiddels een nieuw modem, Els?


Reageer