Skip to main content

19-6-2022 ik heb xs4all glasvezel laten aanleggen vorig jaar en binnen 1 dag ben ik terug gegaan naar ziggo. Ik kon niet meer normaal bellen met mijn bureau telefoon bekabeld. Door de pulserende straling. Die afgeschakelde glasvezel bij mijn gevel geeft NOG STEEDS een pulserende HF straling en in de straat liggen meerdere kabels waar een brom uit komt. Ruud Sikking heeft dit in 2020 bij mij en de buren gemeten. Alles wordt ontkent. Maar wanneer het hard gaan zoemen en trillen meet ik HF straling uit de NIET AANGESLOTEN glasvezelkabel,. HF straling uit de DOMME METER van liander die GEEN Straling zou geven en uit de ZIGGO bekabelde aansluiting, waarvan ziggo volhoud dat de wifi uit is. WE WORDEN BELAZERD WAAR WE BIJ STAAN. Onder tussen meet ik ook hogere harmonischen op het stroomnet en in die glasvezelkast van Ziggo en het popstation van kpn.


*Admin: reactie onder een ander topic. Eigen topic aangemaakt

19-6-2022 ik heb xs4all glasvezel laten aanleggen vorig jaar en binnen 1 dag ben ik terug gegaan naar ziggo. Ik kon niet meer normaal bellen met mijn bureau telefoon bekabeld. Door de pulserende straling. Die afgeschakelde glasvezel bij mijn gevel geeft NOG STEEDS een pulserende HF straling en in de straat liggen meerdere kabels waar een brom uit komt. Ruud Sikking heeft dit in 2020 bij mij en de buren gemeten. Alles wordt ontkent. Maar wanneer het hard gaan zoemen en trillen meet ik HF straling uit de NIET AANGESLOTEN glasvezelkabel,. HF straling uit de DOMME METER van liander die GEEN Straling zou geven en uit de ZIGGO bekabelde aansluiting, waarvan ziggo volhoud dat de wifi uit is. WE WORDEN BELAZERD WAAR WE BIJ STAAN. Onder tussen meet ik ook hogere harmonischen op het stroomnet en in die glasvezelkast van Ziggo en het popstation van kpn.

En wat is nu uw probleem of vraag? U spreekt over hoog frequent, welke frequentie meet u dan, hoe en met welke apparatuur? HTS electro techniek en zendamateur hier dus wellicht kan ik wat toelichten en eventuele zorgen wegnemen. Vrijwel zeker is de frequentie en veldsterkte van dat wat u meet beiden laag en dan is de straling niet ioniserend en dus niet schadelijk in de zin dat menselijke cellen, DNA e.d. gevaar lopen zoals dat met alpha, beta en gamma straling wel zo is.

Maakt u zich zorgen over straling rond een elektronisch apparaat dan raad ik u aan niet in het zonlicht te komen. UV licht met name UV-C is zeer schadelijk. Electromagnetische straling zoals u noemt niet.


Waarom meet u dat allemaal?? Een uit de hand gelopen hobby?


Een pulserend HF signaal komt van een DECT basisstation. Bij de buren bijvoorbeeld.

Verder: glasvezel kán helemaal geen EM straling geven. Hooguit alleen de NT, maar zelfs als die er nog op zit zal je die niet meer op het stopcontact hebben.
In die glasvezel zit het dus niet.


In die glasvezel zit het dus niet.

Precies, dat is namelijk geen stroom maar licht.
(Glasvezel verbindingen zijn ook niet onderhevig aan elektromagnetische storingen, en is ook niet in staat het zelf te veroorzaken → hooguit de aangesloten kastjes die het weer omzetten naar ethernet).


Pak je telefoon, neem hem mee naar familie, sluit hem daar aan en test hem. Dit soort problemen komt vaak door een kapotte telefoon. Sluit het uit.

Glasvezel straalt geen hf straling uit, die claim is onzin

Hf komt wel van alles in een meterkast waar stroom doorgeen gaat, bv de stoppenkast/stroom meter.

Hf kan door allerlei electrische apparaten in jou huis of bij de buren of op straat afkomen(lantaarnpalen).


Als ik Google op ‘Ruud Sikking’ heb ik het idee dat er andere motieven achter deze post zitten …. derhalve verspil ik ook geen moeite om verder nog uitleg te geven.