Skip to main content

dagelijks moet ik de experia modem opnieuw opstarten omdat er weer geen internet verbinding is, ondanks dat ik de modem uitzet en de stroom eraf haal blijf het probleem het probleem, hoe lossen we dit op? een nieuwe modem bv, groet leon

Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn telefoon begon de verbinding met internet te verliezen sinds de Experia-box v10A rond 18 april 2022 een firmware-upgrade had.
Er lijkt niets aan de hand (wifi blijft verbonden op mijn telefoon, ping vanaf een wifi-laptop werkt, dns-resolutie van dezelfde laptop werkt). Maar gedurende 30-60 seconden verliest mijn telefoon de connectiviteit volledig.
Ik ben nog steeds bezig met het oplossen van problemen, maar het lijkt erop dat de verbinding wordt hervat wanneer ik een ping-test start vanaf de laptop. Het is alsof de verbinding wordt onderbroken en de ping hem wakker maakt.

Mijn provider (BudgetThuis) heeft al een andere Experia-box gestuurd en de problemen zijn niet opgelost. Ik vroeg om een andere doos, maar ze zeiden dat dit het enige model is dat ze kunnen leveren. Ik wacht nu op een tweede vervanger.


Een andere gebruiker lijkt meer geluk te hebben gehad: hun problemen waren opgelost toen ze de router vervingen.

 

 

 


Hoi @arend17, balen dat je last hebt van een wegvallende verbinding!

Kan je misschien iets meer uitleg geven over de problemen die je ervaart? Misschien handig als ik je een paar vragen stel. Ik wil je vragen alle vragen te beantwoorden.

  • Gaat het om de wifi verbinding?
  • Valt de wifi verbinding op alle apparaten weg?
  • Of is er een specifiek apparaat dat geen verbinding krijgt? Zo ja, welke?
  • Blijft het wifi signaal actief en heb je alleen geen toegang tot internet?
  • Valt de bekabelde verbinding ook weg?
  • En televisie, valt dat ook weg?
  • Heb je glasvezel?
  • Welke modem heb je van ons in bruikleen?
  • Heb je het modem al eens een reset gegeven?
  • Welke apparaten heb je in jouw thuisnetwerk?
  • Gebruik je een Draadloze Verbindingsset? Zo ja, waarvoor?
  • Gebruik je een netwerkswitch? Zo ja, waar is deze aangesloten?

@daseth Ik ben bang dat ik jou niet verder kan helpen. Je geeft aan dat jouw provider BudgetThuis is. Voor vragen kan je bij hun klantenservice terecht.


het gaat om de vaste internet verbinding

wifi blijft het doen

de vaste computer

wifi signaal blijf soms actief maar valt ook vaak weg

bekabelde verbinding valt weg

er is geen tv op aangesloten

experia box v10a

ja continu

1 vaste computer en de nodige mobiels via wifi

nee

nee


Allereerst wil ik je vragen de kabel tussen het modem en de computer eens te vervangen. Mogelijk is deze defect waardoor je wegvallende internet op de computer ervaart.

Heb je glasvezel? Zo ja, dan raad ik je aan het glasvezelkastje ook eens stroomloos te maken voor 2 minuten.


hallo

2 keer de kabel vervangen maar het euvel blijf het euvel,cq probleem blijft nog

 

hebben geen glasvezel


Wat voor computer heb je? En hoe oud is deze?


computer is 4 jaar oud , maar dat is volgens mij niet de rede want gisteren knalde 2 keer internet vast maar ook wifi er uit met alle problemen van dien. dus lijk het mij verstandiger om 1 andere modum op te sturen en hopend dat het probleem opgelost zal zijn


Ervaar je ook problemen met tv kijken of is het puur en enkel de internetverbinding die eruit vliegt bij al je apparaten? Ik kijk graag eens jouw verbinding of we de oorzaak kunnen achterhalen. Zou je jouw forumprofiel in willen vullen?Â