Skip to main content

Op 30 december zou ik overgaan naar KPN. oude verbinding met vorige provider werd verbroken en na installatie bleek de modem geen internet signaal te krijgen. KPN gebeld en er komt een monteur op 15 januari eerder zou niet kunnen. Groene lampje internet blijft knipperen. Alle 3 de lampjes op het NT kastje zijn wel groen.

Heb een box 12 als modem ontvangen. Bij de glasvezel is de aansluiting vervangen voor een NT box van ZTE.

Stappen al gedaan: Modem naar fabrieksinstelling gereset (meerdere keren)

Ander modem Experiabox V10 geprobeerd maar ook deze geeft de zelfde fout.

Ander NT1 kast je erop gezet maar dat geeft ook geen verandering

UTP kabel vervangen tussen glasvezel kast en Modem.

Na mijn idee ligt het probleem in de Regge fiber pop maar goed alle medewerkers die ik gesproken heb kunnen dat niet laten controleren en nu komt er een monteur voor de installatie thuis kijken op 15 januari. Ben bang dat a;s deze niet op de reggefiber pop naar binnen kan het probleem weer niet opgelost word. 

Het nood pakket stelt niet veel voor de digitenne hebben we in huis geen signaal. De Alcatel mifi box is zwak en kun je de data niet controleren. (App van Alcatel draait op Android 9) 

Wie kan mij helpen regio midden Amersfoort Vathorst

Een monteur kunt u helpen, en die kan blijkbaar pas op 15 januari langs komen. We hebben het in deze periode bijzonder druk door alle nieuwe klanten welke met black-Friday klant zijn geworden.

Als het glasvezel bij u thuis inderdaad vanuit de reggefiber tijd is kan een KPN monteur gewoon in de pop en uw verbinding herstellen. Enkel het glasvezel welke de afgelopen twee jaar is aangelegd beheren we niet en moeten we KPNNetwerk voor aansturen.

​@Ik_Combineer Ik snap dat het druk is alleen konden ze bij KPN niet aangeven wat voor monteur er langs zou komen. Ik hoop een goede KPN monteur met alle kennis van dien en niet een monteur die standaard alleen een modem instelt. Had alleen gehoopt dat er eerder een monteur op de pop locatie kon kijken. Vaak zijn er planners die de monteurs aan sturen en mogelijk is er iets mis gegaan in de pop. Win win situatie. Nu heb ik 2 kinderen zonder TV en internet voor een best lange tijd. Tegenwoordig kun je bijna niet meer zonder. Als je standaard 12 werkdagen moet wachten als je een storing hebt is het lijkt mij niet erg goed geregeld. Al ben ik wel wat gewend heb zelf jaren bij KPN Netwerkbouw gewerkt. Toch bedankt voor uw reactie. 

Welkom op de community ​@EvdH1980, en welkom bij KPN. Het begint nog niet heel soepel begrijp ik. Als er gekozen is voor een monteur lijkt het er inderdaad op dat dat de beste optie is in dit geval. De monteur zal, zoals Ik_Combineer al zegt, in de centrale kunnen en de hele verbinding nakijken. Ik verwacht dat dat goed zal komen de 15e. Doordat dit een installatie is, wordt het op een andere manier aangestuurd dan bij een storing.

Dat duurt alleen nog even. Je hebt al wel een noodpakket gekregen begrijp ik. Voor de Digitenne kan het helpen om de antenne bij het raamkozijn te zetten en te richten op een zendmast die het dichtste bij staat. Daarmee kan dat signaal wat beter worden. De Mifi router kan daar mogelijk ook een beter signaal van krijgen.

​@Jasper van KPN Dank voor je reactie. Ik hoop dat de monteur het oplossen kan. Voor het noodpakket heb ik het halve huis door gegaan en bij de keuken deuren kan ik signaal krijgen als ik de antennen buitenplaats. Krijgt dan signaal van de Digitenne denk vanuit Hilversum toren.  Helaas binnen achter het raam van de deur geen ontvangst. Heb nog een technische medewerker gesproken en alle stappen met hem doorlopen helaas geen oplossing.

Vind het alleen een slechte service dat er niet eerder op de POP locatie gekeken kan worden.

Het signaal is niet optimaal daarvoor bij jou, blijkt op deze manier. Het is even behelpen zo tot de monteur kan komen. Ik snap dat het vervelend is dat die niet eerder mogelijk is, het is erg druk op het moment met installaties zoals Ik_Combineer al aangaf. Daardoor kan die helaas niet eerder.

​@Jasper van KPN Ik begrijp dat het druk is dat heb ik ook nooit ontkent.  Wat ik niet snap is dat er dagelijks mensen omgezet worden op de POP locaties (Was volgens jullie eigen helpdesk super druk in deze periode). Dat als er dus iets fout is gegaan niet even naar de verbinding op de POP locatie gekeken kan worden.

Ja als je een OTDR meting wil gaan doen dan snap ik dat je daar iemand apart moet voor inplannen met een OTDR meter. Maar een mogelijke fout met patchen op een POP kun je makkelijker na laten kijken. Dat er niet gelijk bij mij thuis gekeken kan worden begrijp ik ook maar is mogelijk ook niet eens nodig. Tenzij het ISRA punt vervangen moet worden.

Je hebt er niks aan, ik had altijd begrepen. Dat als via kpn gebruik maakt van de overstap service je oude provider pas afgesloten wordt op het moment dat je zelf terug meld dat je nieuwe verbinding het doet.

Als je de overstap zelf regelt dan lijkt het me slim om pas je oude verbinding op te zeggen wanneer de nieuwe werkt. Maar hier hebt je nu niks aan.

Succes hopelijk kan op 15-1 je verbinding wel werkend gemaakt worden en lopen ze niet tegen een ander probleem aan.

​@eduard-w Bij iedere glasvezel aansluiting moet het gelijk gaan. Glasvezelnetwerk ligt in een wijk en naar iedere woning is een glasvezel ingeblazen. Als je over gaat kun je dus niet parallel een dienst laten lopen dit gaat over de zelfde glasvezel.

Hoopte alleen dat ze inmiddels dit wat beter onder controle zouden hebben. Mocht een ticket afgemeld zijn en de klant belt dat er toch problemen zijn ticket open zetten zodat er gekeken kan worden naar de patch. Is sneller voor KPN houd de monteur tijd over en de klant kan sneller zijn verbinding gebruiken.

Reageer