Skip to main content

vraag.. waarom maakt KPN het zo moeilijk om een nieuwe router / tv kastje te krijgen??

 

Ik ken de wifi manager, ik ken alle trucjes die kpn gebruikt om dit niet te hoeven doen.

 

Helaas heeft KPN niet door dat ze een dienst leveren waar ze goede apparatuur voor moeten verstrekken. een online tool is niet waterdicht. een klantenservice gebruikt ook een tool..

 

Ik wil eigenlijk gewoon nieuwe apparatuur, betaal er genoeg voor om dit te kunnen ‘eisen’

 

@kpn graag reactie.

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Welke apparatuur heeft u nu? En wat mankeerde daar aan? 


Welke apparatuur heeft u nu? En wat mankeerde daar aan? 

Ik heb de v10 Experiabox en de standaard tv kastjes Arris VIP2952 v1

 

De router klapt er regelmatig uit, vaak zonder rede. Als ik dan contact zoek met KPN word er altijd gewezen naar mijn kant. het laatste half jaar ben ik maar gestopt met het contact zoeken..


Wij kunnen als klant niet zien wat er allemaal is besproken met KPN. Vul u gegevens aan in het profiel zodat een medewerker hier op u kan antwoorden.


Vreemd dat je problemen hebt met die combinatie want dat is juist een prima combinatie.  Zijn de ontvangers direct met een kabel aangesloten op het modem?


Vreemd dat je problemen hebt met die combinatie want dat is juist een prima combinatie.  Zijn de ontvangers direct met een kabel aangesloten op het modem?

Ja, het is een bekabelt netwerk; alles in huis is op de kabel, behalve de tablets en telefoons.

 

 


De verbinding klapt er uit zegt u. Valt het modem uit? Gaat er een rood lampje branden op het modem? Heeft u glasvezel of een koper verbinding?


Dat apparatuur wat je nu hebt wordt echt niet omgeruild @RickMinderh,

Je hebt nu: 

  • Experiabox V10
  • 2x Arris 2952 v2 

Als KPN dat bij iedereen gaat doen dan zou het een zooitje worden, en vooral voor het milieu. KPN gaat voor groen. 


Daarom even afwachten wat medewerkers in de historie terug kunnen vinden.


@Dennis Schreve laten we eerst even kijken of we topicstarter kunnen helpen. 


Ik wil eigenlijk gewoon nieuwe apparatuur, betaal er genoeg voor om dit te kunnen ‘eisen’

Sorry @Joep1965,

Hij eist nieuw apparatuur, en dat gaat KPN niet doen. We kunnen hem helpen maar die servicetool vind ie ook niks, dus dan houd het aan mij kant op. 


Ook neemt hij geen contact op meer sinds een half jaar en speelt het probleem dus al langer.


Ook neemt hij geen contact op meer sinds een half jaar en speelt het probleem dus al langer.

Waar zag je dit dan @Jeroen Ruiter? 🤔 Zie ik iets over het hoofd? 🙃


"De router klapt er regelmatig uit, vaak zonder rede. Als ik dan contact zoek met KPN word er altijd gewezen naar mijn kant. het laatste half jaar ben ik maar gestopt met het contact zoeken."

@Dennis Schreve ​​​​​


Hoho ik vind dit niet netjes zoals het nu gaat. Topicstarter is geïrriteerd dat het niet goed werkt en dat is begrijpelijk. Wij zijn hier om klanten te helpen en niet om ze de les te lezen. 


Dan doen we toch ook. Advies om profiel in ieder geval in te vullen zodat medewerkers in de historie kunnen kijken.

Joep stelt aanvullende vragen en Dennis geeft aan dat iets eisen niet de manier is en ook niet gaat werken. Ik ben nu benieuwd waarom de topic starter het bellen heeft opgegeven. Is er nooit een monteur aangevraagd?


Hoho ik vind dit niet netjes zoals het nu gaat. Topicstarter is geïrriteerd dat het niet goed werkt en dat is begrijpelijk. Wij zijn hier om klanten te helpen en niet om ze de les te lezen. 

Ja we zijn ze om te helpen, maar ik ken ook de huisregels. Als je goede apparatuur hebt die voldoen dan mag ik gerust zeggen dat nieuw apparatuur niet op te eisen is. 


"De router klapt er regelmatig uit, vaak zonder rede. Als ik dan contact zoek met KPN word er altijd gewezen naar mijn kant. het laatste half jaar ben ik maar gestopt met het contact zoeken."

@Dennis Schreve ​​​​​

Dank je @Jeroen Ruiter,


Rick heeft een half jaar geleden ook een topic aangemaakt:

https://forum.kpn.com/online-veiligheid-25/problemen-met-glasvezel-en-daardoor-tv-boven-haperend-545439?postid=1344851#post1344851

Daarin had Rick het over een Experiabox v11. Die bestaat helemaal niet. Rick had het in dat topic ook nog over "switches". Maar Rick heeft in dat topic niet meer gereageerd. 


@RickMinderh ik praat niet namens kpn maar ben wel een van hun monteurs. Het eisen is allereerst niet heel beleeft maar vooral ook niet nodig. U heeft nu een V10 en dit is praktisch het beste modem wat we hebben. Mijn voorraad op me bus is standaard 3stuks V10 en 1 box 12. Dat komt omdat de V10 gewoon in mijn ogen beter en stabieler is, verder is het zo dat ik eigenlijk elk modem die vervangen moet worden  vervang voor een V10 en niet een box 12. Verder kan de tv ontvanger nog alles wat hij moet kunnen en zit er op een andere afstandsbediening geen verschil met de nieuwste. 

Kortweg; Als monteur zeg ik dat u nu de beste apparatuur heeft.

 

Dan geeft u aan een klapperende verbinding te hebben en dat is natuurlijk wel een probleem. Kan je wat meer vertellen over je aansluiting, welk ISRA je hebt en hoe het modem is aangesloten. Wat is precies het probleem? Valt de tv weg, wifi, alles? Welke lampjes branden er dan en hoe vaak gebeurt dit per dag/week/maand?

Dit is een forum waar iedereen elkaar kan en wil helpen, maar daar hebben we wel jouw hulp bij nodig met de juiste informatie. En misschien komen we er hier niet uit en kan één van de moderatoren een monteur aansturen. En deze heeft dan ook de nieuwste Itv tuner en modem bij zich en als de monteur denkt dat dit de beste oplossing is zal hij het allemaal vervangen. (Verwacht het niet)


1. Ik neem geen contact meer op met de klantenservice van kpn omdat het in mijn ogen zinloos is. De glasvezelkabel komt binnen en gaat vanuit daar naar de router. De router geeft regelmatig aan dat de WAN verbinding eruit ligt.. dat is dus de kant van KPN. 

 

2. Reacties als: 

Hoho ik vind dit niet netjes zoals het nu gaat. Topicstarter is geïrriteerd dat het niet goed werkt en dat is begrijpelijk. Wij zijn hier om klanten te helpen en niet om ze de les te lezen. 

Ja we zijn ze om te helpen, maar ik ken ook de huisregels. Als je goede apparatuur hebt die voldoen dan mag ik gerust zeggen dat nieuw apparatuur niet op te eisen is. 

Ik eis niets.. ik 'eis': ik wil graag weten waarom het zo lastig is om nieuwe apparatuur te krijgen. Niet meer, niet minder.

 

3. 

Rick heeft een half jaar geleden ook een topic aangemaakt:

https://forum.kpn.com/online-veiligheid-25/problemen-met-glasvezel-en-daardoor-tv-boven-haperend-545439?postid=1344851#post1344851

Daarin had Rick het over een Experiabox v11. Die bestaat helemaal niet. Rick had het in dat topic ook nog over "switches". Maar Rick heeft in dat topic niet meer gereageerd. 

Dat klopt.. staat er ook in als je het totale topic  had gelezen.. ik heb niets meer laten horen op dit topic aangezien er bruikbare tips zijn gegeven.

 

Echter is mijn vraag nu beantwoord: uit milieu oogpunt word er niet zo makkelijk vervangen.

 

Bedankt voor de reacties allemaal!

 

*Admin: reactie iets aangepast ivm huisregels


@RickMinderh ik vindt zo'n reactie best kort door de bocht. Je komt met een valide probleem alleen jouw oplossing is waarschijnlijk niet juist. Hier op het forum willen we echt graag met je meedenken. Als inderdaad de WAN verbinding er zo nu en dan uit ligt klinkt het inderdaad als een KPN issue. Wat voor glasvezel kastje heeft u? En welke kabel zit er tussen Fibre Termination Unit en modem? 


@RickMinderh ik praat niet namens kpn maar ben wel een van hun monteurs. Het eisen is allereerst niet heel beleeft maar vooral ook niet nodig. U heeft nu een V10 en dit is praktisch het beste modem wat we hebben. Mijn voorraad op me bus is standaard 3stuks V10 en 1 box 12. Dat komt omdat de V10 gewoon in mijn ogen beter en stabieler is, verder is het zo dat ik eigenlijk elk modem die vervangen moet worden ik vervang voor een V10 en niet een box 12. Verder kan de tv ontvanger nog alles wat hij moet kunnen en zit er op een andere afstandsbediening geen verschil met de nieuwste. 

Kortweg; Als monteur zeg ik dat u nu de beste apparatuur heeft.

 

Dan geeft u aan een klapperende verbinding te hebben en dat is natuurlijk wel een probleem. Kan je wat meer vertellen over je aansluiting, welk ISRA je hebt en hoe het modem is aangesloten. Wat is precies het probleem? Valt de tv weg, wifi, alles? Welke lampjes branden er dan en hoe vaak gebeurt dit per dag/week/maand?

Dit is een forum waar iedereen elkaar kan en wil helpen, maar daar hebben we wel jouw hulp bij nodig met de juiste informatie. En misschien komen we er hier niet uit en kan één van de moderatoren een monteur aansturen. En deze heeft dan ook de nieuwste Itv tuner en modem bij zich en als de monteur denkt dat dit de beste oplossing is zal hij het allemaal vervangen. (Verwacht het niet)

Kijk!

 

Iemand waar ik van snap wat hij vraagt! 

 

Ik snap dat de v10 en tv ontvangers het beste zullen zijn. Echter heeft het vooral met de verbinding te maken van buiten. de glasvezel. 

Regelmatig moet ik deze opnieuw opstarten door de WAN verbinding die er eens per week uit valt. 

 

Mbt het kastje van de tv: beneden en boven hebben we de zelfde. Het kastje boven heeft vaak een hapering met het beeld, loopt vaak vast en geeft soms een foutmelding maar die kan ik niet zo ophoesten. Heb het kastje van boven omgewisseld met beneden en daar verplaatst het probleem met het kastje mee.. 

 

Alles resetten heb ik al eens gedaan, hielp heel even..


U heeft in het andere topic bruikbare tips gekregen maar het is net zo netjes om terug te reageren op vragen. Ook nu vertelt een forumlid en tevens monteur hoe het werkt bij KPN. Ik ben vooral benieuwd waarom er nooit een monteur is langsgestuurd... Althans dat lees ik niet terug uit u berichten. U geeft zelf aan dat het aan de kant van KPN ligt. Wat hebben medewerkers in het verleden dan gezegd over het feit dat het probleem bij u gezocht moet worden

Helaas heb ik ook langere tijd veelvuldig contact moeten zoeken maar uiteindelijk waren er meerdere wel capabele medewerkers actief die mij prima hebben geholpen.

 


@RickMinderh ik vindt zo'n reactie best kort door de bocht. Je komt met een valide probleem alleen jouw oplossing is waarschijnlijk niet juist. Hier op het forum willen we echt graag met je meedenken. Als inderdaad de WAN verbinding er zo nu en dan uit ligt klinkt het inderdaad als een KPN issue. Wat voor glasvezel kastje heeft u? En welke kabel zit er tussen Fibre Termination Unit en modem? 

Oke. Mijn excuses dan voor mijn reactie.

 

Ik heb een standaard glas kastje van NT

 

Er zit een cat5 kabel tussen.


Check, misschien kan een moderator je verbinding uitlezen. Die kan namelijk ook zien wanneer het modem zijn verbinding verliest en daarop de juiste acties uit zetten. Let er wel op dat dit mogelijk een dag kan duren...