Skip to main content

Wij zijn net verhuisd en het internet wilde maar niet aansluiten, na een betere inspectie zagen we dat er een draad was doorgeknipt  

Maar nu de vraag hoe kan ik dit fixen en wat moet ik kopen? 
Zie foto’s: 

 

afgeknipt draad (zie rechts, linker loopt naar boven naar de slaapkamer) 


En dit is onze modem: 

 

 

Alvast bedankt 

 

 

 

 

 

Hallo @Slvdevries, dat lijkt inderdaad niet ideaal.. Hoe oud is deze woning? Is er misschien een ander soort aansluiting in de meterkast? Dit ziet er er niet direct uit als de hoofdaansluiting van KPN namelijk. Mocht je er niet uitkomen, wil jij dan je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Dan ga ik kijken of ik een installatiemonteur jouw kant op kan laten komen. Wanneer zou dit jou schikken (dag/dagdeel)? Je kunt hiervoor overigens ook (tussen 8 en 20 uur) bellen met 0800-0402. Mijn collega kan dan direct een afspraak met je maken.


@Marcia_  jaren 70 woning. 
er is geen andere aansluiting, ik moet het hebben van dit kastje. 
 

ik heb vandaag contact gehad met KPN en daar begreep ik uit dat er eerst met een servicemonteur gebeld moet worden voordat er een monteur gestuurd kan worden. 
 

Kan er nog op korte termijn iemand gestuurd worden?

Of kan er misschien uitgelegd worden wat ik nodig heb, zodat wij dit zelf kunnen maken. 
 


Dit is in veel jaren 60 en 70 woningen de hoofdaansluiting. Mogelijk maken de aders in de afgeknipte kabel kortsluiting.

Je kan de afgeknipte kabel en de kabel naar de slaapkamer het beste verwijderen. Even de twee schroeven van de afdekkapjes losschroeven. Daarna de kabels verwijderen. Waarschijnlijk zitten de aders op de klemmen met de codering a en b.  Probeer het daarna nog eens.


Mijn advies als je een klein beetje handig bent: schoef de twee schroeven los aan de voorkant en bekijk eens wat er in zit. 

Op de foto hieronder zie je de blauwe invoerkabel, waarschijnlijk heeft u dezelfde maar (hopelijk) met vier draadjes, rood en blauw is een setje en oranje en wit. Waar je nu het zwarte draadje en de kopere draad aangesloten ziet zet u zelf een blauw en rood draadjecop. Daarna weer dicht schroeven zoals u het pos heeft gemaakt en als het goed is heeft u signaal. 

 


@Ik_Hussel 

Super advies, alleen zo zit het bij ons niet aangesloten. 


Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 


@Ik_Hussel

Super advies, alleen zo zit het bij ons niet aangesloten. 

 

Een foto van het open aansluitpunt doet wonderen...


@Marcia_  inmiddels telefonisch contact gehad 3x en naar de KPN winkel geweest. 
 

ik zou terug gebeld worden voor een afspraak in te plannen met een monteur, aangezien eergisteren werd verteld in eerste instantie dat de monteur zou komen en achteraf bleek dat de hele afspraak niet gemaakt was. 
 

ik heb mijn profiel aangevuld en hopelijk word er nu zo snel mogelijk een afspraak ingepland, anders ben ik helaas toch echt genoodzaakt om m’n abonnement ergens anders af te nemen. 


Zou je misschien een foto kunnen maken van de binnenkant van dit ISRA punt?


@Slvdevries wat jammer om te lezen dat het allemaal zo moeizaam gaat.. Ik heb ook niet al te best nieuws: ik heb een installatiemonteur aan kunnen vragen, maar i.v.m. vakanties en dergelijke kan dit pas 12 augustus. Tussen 12 en 15 uur. Je krijgt hier nog een bevestiging van. Omdat ik ook begrijp dat dit behoorlijk laat is, is het misschien een idee om te kijken of je er met @Ik_Hussel uitkomt om het zelf geïnstalleerd te krijgen? 


@Slvdevries

Heeft u  nog een poging gedaan om de twee kabels af te koppelen ? En maak, zoals eerder gevraagd, eens een foto van de binnenkant van het aansluitkastje.


Nou het lijkt erop dat er een tweede draad (voor een andere telefoon elders in het huis; slaapkamer; werkkamer; schuur?) ooit is gebruikt. Die zou dan aangesloten moeten zitten op de aansluiting met de rode en blauwe draad of op de contacten naast die rode en blauwe draad wanneer je er een telefoonstekker in steekt je via die draad telefoon hebt.  Als ik je foto goed interpreteer doet het modem het ook en dan zou ik me niet meer druk maken over een afgeknipte draad tenzij die kortsluiting maakt.

Ik weet niet hoe je het modem hebt aangesloten via een opbouwstopcontact in de woonkamer? Dàn moet je de bestaande draad laten zitten, maar wanneer je het modem op het stopcontact aansluit van je foto, heeft ook de nog zittende draad geen enkel nut meer.