Skip to main content

Vrijdag j.l. telefonisch mijn contract voor internet glasvezel en KPN+ verlengd na een prettig gesprek met iemand van de klantenservice. Afgesproken is dat ik tevens een V12 modem zou ontvangen, deze zou ik zaterdag j.l. op kunnen halen bij een Postnl ophaalpunt. Ik heb echter niets ontvangen. Aantal malen gebeld met de klantenservice, ik zou ook worden teruggebeld maar dat gebeurt niet. Dus vanmorgen  nogmaals gebeld, uitkomst van het gesprek is dat ik  geen nieuw modem krijg, de medewerker  had niet moeten beloven. Echter ik heb wel degelijk een overeenkomst afgesloten waarbij dit is toegezegd! Ik vind dit onacceptabel, heeft iemand dit ook al eens meegemaakt en zo ja hoe is dit verder afgehandeld?

Inmiddels nog een keer gebeld met KPN en toen kon wel een v12 worden toegezonden. Iets met een andere afdeling….


Ik hoop voor je dat je niet de v10 omruilt want dat kon weleens slecht uitpakken!!


Dit vraagt om uitleg! 


Het is heel simpel.  De v10 is tot nu toe nog steeds het beste modem wat kpn heeft en ooit heeft gehad. 


Precies, net wat @Joep1965  zegt. Ik kreeg ook de v12, maar heb godzijdank via de winkel van KPN  hem om kunnen ruilen (ivm eigen netwerk) voor de V10. Ben ze nog elke dag dankbaar. 👍😎


Precies, net wat @Joep1965  zegt. Ik kreeg ook de v12, maar heb godzijdank via de winkel van KPN  hem om kunnen ruilen (ivm eigen netwerk) voor de V10. Ben ze nog elke dag dankbaar. 👍😎

Wat is het probleem dan van de 12? Mij is gezegd dat synchroon lopen van beeld en geluid bij de kpn plus decoder beter zou zijn. Ook wifi zou beter moeten zijn. 


Ik heb ook de box 12 en nergens problemen mee. @edjepetje65 

 


Hoi @edjepetje65, welkom op ons forum!
Beide modems moeten in principe goed zijn maar ik weet niet of dit het probleem op gaat lossen wat je beschrijft. Als je wilt denken we natuurlijk graag even met je mee!

Ik ben wel benieuwd hoe je alles aangesloten hebt zitten en ingesteld hebt staan. Ook naar wat voor apparatuur je allemaal gebruikt.


Hoi @edjepetje65, welkom op ons forum!
Beide modems moeten in principe goed zijn maar ik weet niet of dit het probleem op gaat lossen wat je beschrijft. Als je wilt denken we natuurlijk graag even met je mee!

Ik ben wel benieuwd hoe je alles aangesloten hebt zitten en ingesteld hebt staan. Ook naar wat voor apparatuur je allemaal gebruikt.

Meedenken is wel gewenst dan. Ik heb veel apparatuur draadloos, Hue, Home Connect, LG airco Evohome etc. Ik woon in een bungalow dus alles gelijkvloers, behalve de kelder waar een Bluesound  node staat (draadloos) en die ontvangst is net aan goed. Grootste probleem is het niet synchroon lopen van het geluid met het beeld van de tv die aangesloten is op KPN plus decoder. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat de nieuwe Modem (12) en minder goed gaat doen dan de V10! En ik zie nu dat er een firmware update komt voor het niet synchroon lopen van beeld en geluid!!


. Grootste probleem is het niet synchroon lopen van het geluid met het beeld van de tv die aangesloten is op KPN plus decoder. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat de nieuwe Modem (12) en minder goed gaat doen dan de V10! En ik zie nu dat er een firmware update komt voor het niet synchroon lopen van beeld en geluid!!

Als het om het synchroon lopen van het geluid gaat dan maakt het (denk ik) niet uit of je de V10 of V12 hebt. Na de update die er aan komt is als het goed is dát verholpen, zeker met wat ik lees van mensen die de update al gekregen hebben.

Ik persoonlijk schreef het over de V12 omdat het met betrekking tot mijn thuissituatie een probleem was inzake mijn netwerk. In het zakelijke pand hebben we ook een V10 met soortgelijk netwerk wat ik thuis niet aan de praat kreeg met de V12. Vandaar dat de KPN winkel mij de V12 heeft laten omruilen voor een V10 en alle problemen waren meteen verholpen. Up and running..


Hoi @edjepetje65, welkom op ons forum!
Beide modems moeten in principe goed zijn maar ik weet niet of dit het probleem op gaat lossen wat je beschrijft. Als je wilt denken we natuurlijk graag even met je mee!

Ik ben wel benieuwd hoe je alles aangesloten hebt zitten en ingesteld hebt staan. Ook naar wat voor apparatuur je allemaal gebruikt.

Meedenken is wel gewenst dan. Ik heb veel apparatuur draadloos, Hue, Home Connect, LG airco Evohome etc. Ik woon in een bungalow dus alles gelijkvloers, behalve de kelder waar een Bluesound  node staat (draadloos) en die ontvangst is net aan goed. Grootste probleem is het niet synchroon lopen van het geluid met het beeld van de tv die aangesloten is op KPN plus decoder. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat de nieuwe Modem (12) en minder goed gaat doen dan de V10! En ik zie nu dat er een firmware update komt voor het niet synchroon lopen van beeld en geluid!!

Geef jij nog een reactie Thomas?


Met de issues die je beschrijft is het geen slecht idee om de update in ieder geval even af te wachten, de nieuwe experiabox zal daar niet echt invloed op hebben.


Ondertussen de Experiabox 12 ontvangen en geïnstalleerd. Ging allemaal soepel en de verbinding is tot op heden erg stabiel en ook het synchroon lopen van beeld en geluid is verbeterd.👍🏻


Ah top, fijn dat het nu beter is!
Bedankt voor je terugkoppeling!