Skip to main content

Ik heb mijn modem Box12 gereset (7 seconden pennetje indrukken)

Ik ben naar mijnmodem.kpn gegeaan

Ik heb geprobeerd zonder wachtwoord in te loggen

Ik heb geprobeerd met de 10 tekens in te loggen

Enige opvallende bij mijn modem staat Admin in de tekst staat admin (zou mogelijk niet uit mogen maken omdat username normaal hoofdletter ongevoelig is)

In geen van twee gevallen lukt inloggen (niet via Wifi -wordt overigens netjes door KPN automatisch teruggezet op  mijn gegevens en niet op de gegevens van Box12-) en  niet via de kabel.

Niet met Edge en niet met Chroome browser.

Wachtwoord meerdere keren goed gecontroleerd intoetsen en kopiëren geprobeerd.

Ik heb wel begrepen dat er in het begin een fout was die met een update ondertussen goed moet zijn.

Wat gaat er fout? Andere topics die wel het juiste antwoord geven vind ik niet.

@Wilboe

U moet de reset zolang uit voeren totdat het powerlampje rood wordt.

Hierna meteen loslaten.

De Box is nu gereset en gaat rustig opstarten (kan ff duren).

Benaderen met deze link https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/

Nu vul je het Admin password in wat achter op de box staat.

Deze staat helemaal onderaan.


Op mijn nieuwe kpn Box 12 modem, van 1-3-2021 (vervanging voor modem dat een maand geleden na ziggo overstap geinstalleerd was) kan ik niet via mijnmodem.kpn inloggen.

alert.png Wrong login information  krijg ik als melding als ik het admin password gebruik dat achterop het modem staat.

Ook het wachtwoord dat ik aangemaakt heb een maand gelden op het vorige modem wordt niet geaccepteerd.

Resetten helpt niet.

De dame op de helpdesk scheept mij af naar dit forum.

 

WIE KAN MIJ HELPEN ???????

Lex

 


Het admin password bevat soms speciale tekens die moeilijk leesbaar zijn of erg op elkaar lijken, zoals de volgende ( { [   Het kan helpen om een foto te maken en in te zoomen.

Of je probeert het volgende:

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is.

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het deel met het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 

Succes!


Dank, ik heb de scanner gebruikt en wat bleek: het password begon met een dubbele punt :

Die dubbele punt heb ik steeds overgeslagen. Stom.


Graag gedaan @Lex hove 

Het is al vaker gezegd: het initiële wachtwoord is onnodig complex gemaakt. Het wordt alleen locaal en éénmalig gebruikt, je moet erbij staan om het te gebruiken.


Dit keer gewacht tot het rode lampje brand en direct losgelaten

code gescand met QR scanner

Is hetzelfde als wat ik lees.

kreeg het wachtwoord met wat extra’s (geen idee wat die extra code is)

Prachtige wachtwoord ingetypt: FOUT

Prachtige wachtwoord in WordPad gezet en gekopieerd: FOUT

 

Prachtige wachtwoord samen gecontroleerd op fouten

helemaal goed. 

Ik ben heel ervaren met computers maar hier lijkt het erop dat ik niet verder kom.

 

 


@Tonymalony 

@RBxx 

 

zie bericht hiervoor.

dank voor jullie antwoord maar helaas